ik doe de tekening via deze website over meerdere blaadjes verdelen.. zo zie je ook het geheel.. ICT-idee: 51. Afbeeldingen printen op posterformaat
Wie heeft al eerder Woezel en Pip op de ramen geschilderd? Hoe maak ik de kleuren hiervoor? (heb er met het taartenbakken ook al eens mee gezeten ) Ik heb plakaatverf v/d intertoys rood/geel/groen/blauw/wit/zwart. Pip is dacht ik een beetje lichtgeel met iets donkerdere oren? Woezel, is die grijs met een beetje blauw erdoor? Of toch meer paars? Moeilijk vind ik het...
Ik heb woezel vorig jaar blauw gemaakt. Maar heb meen ik wel iets van een drupje zwart erdoor gedaan om het minder fel te laten worden
Deze vind ik erg mooi! Plaatje, maar ook de kleuren. Ik heb een ander plaatje, maar ga jouw tip opvolgen. Ik ga vandaag eerst een sint piet boot maken, en woezel en pip komen zaterdag. Hoe heb jij de kleuren voor pip gemaakt? En om de donkere versie vd oren te krijgen, heb je dan gewoon iets meer zwart gedaan?
Ik heb gisteren dit gemaakt. Ook met voorbeeld en plakkaatverf. Alleen vanmorgen condens op t raam en begon het door te lopen! Iemand een tip? Condens hebben wij altijd.
Volgens mij (maar dat weet ik niet meer heel zeker) heb ik voor de "binnenkant" vd hondjes een drup wit aan de kleuren toegevoegt en voor de oren enzo juist een drupje zwart. maar het zou ook kunnen drupje zwart en iets meer zwart. Durf het niet echt meer te zeggen
Nou zei hier mijn omtrek maar de plakkaatverf pakt niet zo mooi. Heb de maan al weer weggeveegd. Iemand nog tips. Misschien nog dunnere kwasten? Met een spons wordt ook lastig denk ik. Is vrij priegelig maar toch een A3 formaat kleurplaat.
Ik had vorig jaar woezel blauw gemaakt en beetje gemengd met een drupje zwart en rood. Pip geel met wat wit erdoor.
Tip: ik deed op het kdv waar ik werkte altijd een beetje witte lijm (kinderlijm) door de plakkaatverf heen. Dan blijft het beter zitten en brokkelt het er niet af.
Bij mij brokkelt sowieso niets af. Ik krijg alleen de zwarte lijnen niet mooi strak. Met whiteboardmarker werkt ook niet want dat blijft toch doorschijnen ipv mooi zwart. Iemand een tip? Hoorde laatst iemand dat ze een watervaste stift gebruikte en dat je dat makkelijk eraf kreeg door met whiteboardmarker erover heen te gaan. Maarja vind ik toch n beetje risico op een hele raam haha.
laten drogen en dan steeds weer met een dun kwastje en veel verf eroverheen. Helemaal dicht word het bij mij ook niet maar als het af is maakt het dan niet minder mooi.
Hier mijn woezel en pip van vorig jaar. Volgende week ga ik weer beginnen. Maandag weer mooie kleuren bij Kruidvat te koop dus ik wacht nog even
Hier mijn boot van vanmiddag. Ik heb alleen nog geen tijd gehad de zwarte lijntjes nog een keer netjes over te trekken, dat doe ik zaterdag. Van buitenaf is hij mooier, vooral de bruine kleur (dat dat zo'n verschil kan maken he?) Maar ik ben heel tevreden. Vorig jaar voor het eerst gedaan en deze is al aanzienlijk mooier gelukt vind ik. Heb zin om dit weekend Sinterwoezel en Pietje pip te gaan doen en upload dan een foto met het eindresultaat!