Nou... Ik wil er uit! Maar het verplaatst zich, bijvoorbeeld naar het aanrecht ofzo. Of de trap, de kastjes op mijn slaapkamer etc. En ik was ooit zo opgeruimd. Het zijn die kinderen.....
Sinds zoon mobiel is, hebben we onze salontafel omgeruild voor een ikea tafeltje (lack, spotgoedkoop ). Voordeel: lekker licht en makkelijk verplaatsbaar. Onze echte salontafel staat op zijn kant, achter onze slaapkamerdeur, maar ik betwijfel of ik hem terug wil zetten. Ik vind het ideaal om dat goedkope ding dichterbij te trekken en mijn voeten op te leggen, of heel lui het snijwerk voor het eten aan dat tafeltje te doen voor de tv. En mijn zoon kan er met een stoeltje ook aan zitten. Dus voorlopig blijven de vaasjes, kaarsjes of dienblaadjes maar op de vliering.
Ik vind het echt grappig om te zien hoeveel dezelfde soort tafels langskomen: - drie ronde metalen tafeltjes in verschillende hoogtes bij elkaar - ronde schijf boomstam met metalen poten - rechthoekige boomstam met metalen poten Leuk om te zien wat mode doet, ik denk dat als je het een paar jaar geleden had gevraagd, iedereen met bijvoorbeeld een steigerhouten tafel aankwam. Ik heb zelf overigens twee simpele vierkante bijzet tafels. Eén staat meestal voor de bank, omdat ik daar zo lekker lui met mijn benen op kan liggen
Wij hebben deze Leeg vanwege zoonlief en off white geverfd omdat ik dat mooier vind Manlief vindt 'm vooral mooi omdat de tafel 'm doet denken aan Star Trek
Ik heb nooit iets erop staan, toen we nog kinderloos waren wel overigens maar dat blijkt mét kinderen toch niet zo’n succes
Wij hebben een kleine rechthoekige tafel, boven en onder hetzelfde (geen poten dus). Mijn man heeft hem zelf gemaakt. Eerst was het een lichte houtkleur, maar nu alweer een aantal jaar donker (met dank aan de Glitsa) met wit. Zelfde voor de eettafel. Klein is voor ons prima. Eten doen we aan de eettafel, net als knutselen ed. De kinderen kleuren er wel eens aan en eten er wel eens een bakje chips ofzo, maar dat ruimen we daarna gewoon op. Gaat prima.
Ik heb trouwens altijd wat op de salontafel staan: dienblad met kaarsen, cactussen onder een stolp, waxinelichthoudertjes. En heb hier van alles rondlopen van 0-9 maar er zit nooit iemand aan.