hoeveel moeite doen jullie om te helpen op school?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door cowgirl80, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    in de klas van mijn zoontje zijn nu al een paar keer leuke dingen gecancelled omdat er niet genoeg hulpouders te vinden waren.
    Nu heb ik een baan en een baby... ik heb nu 2x meegeholpen met iets op mijn vrije dag en dan regelde ik het zo dat mijn schoonouders er waren om op te passen op de baby (die moeten een uur rijden naar ons toe, maar ze vinden het wel heel leuk om op te passen dus het is geen probleem).
    Nu staan er weer 2 activiteiten op de nominatie om gecancelled te worden omdat er niet genoeg hulpouders zijn, maar deze keer is het op mijn werkdag gepland. Als ik zou willen helpen zou ik een vrije middag moeten opnemen. Ik zit een beetje te twijfelen omdat ik mijn vrije dagen hard nodig heb voor andere dingen... Mijn man zegt dat het nu de beurt is aan die andere ouders en dat ik het maar moet laten schieten.

Ik vroeg me af, helpen jullie regelmatig mee op school en hoe veel moeite doen jullie dan daarvoor?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.868
    113
    Ik wil op mijn vrije dagen met alle liefde helpen, maar ga er geen vrij voor nemen. En mijn jongste moet mee, tenzij het bv. om een schoolreis gaat, dan regel ik oppas.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik help regelmatig op de woensdagochtend mee met knutselen.
    2 x een project van 3/4 weken zeg maar.
    En ik help met schoonmaken aan het einde van het jaar.
    Verder zijn er eigenlijk nooit hulp ouders nodig, er zijn er bijna altijd wel genoeg.
    Maar ik werk ook 3 dagen in de week, dus kan ook niet altijd.
    Oh en ik ben geen oversteek moeder, dat lijkt mij echt verschrikkelijk 😬
    Wij gaan ook nooit op de fiets trouwens, dus maken er ook nooit 'gebruik' van.

4. p1982

p1982 Niet meer actief

zit in de ouderraad van school, help dan mee met versieren sinterklaas en kerst

verder leest opa altijd voor tijdens voorleesontbijt

werk 3 dagen maar probeer wel regelmatig te helpen.
    help regelmatig met schoonmaken

5. fafa

fafa Niet meer actief

Nou werk ik zelf niet, maar áls ik zou werken zou ik er geen vrij voor nemen. Ik zou wel mn best doen om inderdaad op mn vrije dagen iets de doen. Dus oppas regelen voor de baby. Maar ik geef je man wel gelijk dat je daar geen vrije dag aan op hoeft te offeren.

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier help ik ook alleen op mijn vrije dagen.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij ons worden er niet vaak hulpouders gevraagd. Ik werk niet dus als het nodig is help ik graag. Ik word binnenkort overblijfmoeder omdat er een plekje vrij komt. Verder help ik een beetje bij de pr van de school (beheer de.Facebook pagina, stuur persberichten naar de lokale krantjes etc)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou er niet eens vrij voor kùnnen krijgen, ik ben zelf leerkracht. :D En ik verwacht ook echt niet dat andere ouders wel vrij nemen voor dit soort dingen hoor. Ik heb nu 1 keer geholpen bij een uitje waarbij ik de jongste kon meenemen. En volgend schooljaar zou ik op mijn vrije dag ook wel oppas regelen voor de jongste, zodat ik op school kan helpen. Dit schooljaar niet: ik ben met een opleiding bezig en de jongste gaat nu eigenlijk al iets vaker naar een oppas dan mij lief is. Hij vermaakt zich prima hoor. Maar bij het wegbrengen en ophalen laat hij ook wel heel duidelijk merken dat hij me mist. Dus ik probeer dat toch wel tot het minimale te beperken. Niet alleen ten koste van activiteiten bij de oudste in de klas hoor. Ook wat betreft privé uitstapjes staat het nu gewoon op een laag pitje. Dat hoeft allemaal niet ten koste te gaan van onze jongste. Als het volgend jaar wat rustiger is, komt dat wel weer.

Dus ik neem er geen vrij voor.
    En zou alleen oppas regelen als de jongste daardoor niet te vaak in korte tijd bij een ander is.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Overigens vind ik wel dat als een school zo vaak uitjes moet cancellen, dat ze dan eens kritisch moeten kijken wat ze allemaal doen en of dat echt nodig is. En daarnaast of ze hun activiteiten lang genoeg in het voren aankondigen.

10. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Ik probeer per schooljaar tussen de 2 en 4 keer mee te helpen, man heeft eigen bedrijf, dus die kan niet op de jongste 2 passen, en verder hebben we alleen schoonouders als oppas, maar die wil en kan ik ook niet steeds vragen.

11. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Bij ons zijn jongere broertjes en zusjes niet welkom.... prima, maar dan gaat het voor mij over. Jammerdebammer.... anders zou ik, op mijn vrije dagen echt wel willen helpen af en toe. Ik ga er geen vrij voor nemen, vrije dagen gaan al onnodig op aan allerlei extra studiedagen e.d. vanuit school.

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ok dames bedankt, jullie hebben mij over mijn schuldgevoel heen geholpen , ik ga geen vrije dag nemen :)

13. adi

adi Niet meer actief

En op welke dagen ze de activiteiten plannen. Aankondigen dat he ouders over 2 weken nodig hebt op een maandag of dinsdagmiddag is niet echt handig. Activiteit over 2 maanden op woensdag of vrijdagochtend zal veel meer respons geven.

Wij proberen zoveel mogelijk te helpen. Ik meld me voor alles dat georganiseerd wordt op vrijdag, en heb geholpen met het klassenfeest. Op woensdagochtend ook als ze niemand anders hebben.
    Mijn man gaat vaak mee met schooluitjes en is de begeleidingsouder geweest bij 'hoekprojecten'

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Bij ons vragen ze begin van het schooljaar wat de handigste dagen zijn voor ouders om te helpen i.v.m. werk.
    Ik help bij mijn zoontje in de klas gemiddeld 5 keer per jaar en bij mijn dochter 2 keer. Bij mijn zoontje doen ze iets meer, maar die klas is ook leuker. Mijn dochter heeft een aantal etters in de klas, die het bloed onder je nagels halen als je die in het groepje hebt wat je moet begeleiden.
    Verder helpen we vaak nog wel eens per jaar bij een schoolfeest of spelletjesdag en help ik mee met de eindschoonmaak.
    Overigens doen ze er hier bij de meeste activiteiten niet moeilijk over als kleine broertjes en zusjes meekomen.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Ik help nooit, niet omdat ik het niet wil, want het lijkt mij heel leuk, maar ik kan er geen vrij voor nemen en op mijn vrije dagen heb ik de jongste. Oppas heb ik niet en meenemen is ook geen optie. Als hij op school zit haal ik de schade wel in.

16. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik weet niet of ik er vrij voor zou nemen. Misschien als het iets heel leuks is ofzo. Maar ik kan vrij makkelijk mijn werkdagruilen dus dan zou ik dat doen!

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik kan mijn werktijden zelf indelen, dus ik kan overdag makkelijk op school gaan helpen en dan 's avonds mijn werk inhalen. Ik zou er denk ik ook niet speciaal vrij voor vragen. Misschien alleen als het iets heel leuks is, wat anders niet door zou kunnen gaan.

Nu help ik wel regelmatig, sowieso bij allebei de kinderen om de week computerles, bij de oudste ben ik leesmoeder en bij de jongste help ik altijd met spelletjesochtend. Als er uitstapjes zijn ga ik meestal ook mee, maar dan moet ik wel van iemand een auto kunnen lenen.

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik help wel af en toe mee met versieringen of uitjes. En iedere dinsdag zou ik eigenlijk meehelpen met lezen. Maar heb nu een groepje kinderen die niet hoeven te lezen, maar begeleid ze bij het maken van een presentatie.

19. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Ik werk tijdens de schooltijden, dus als ik wil helpen moet ik er altijd vrij voor nemen. Als het een rustige periode is op mijn werk, dan doe ik dat ook als er ouders nodig zijn. Vind het ook voor de kinderen belanrijk dat hun moeder ook bereid is om op school te helpen. De leerkrachten weten ook dat ik werk tijdens de schooluren, maar dat ik altijd bereid ben om te kijken of het mogelijk is om een keer te komen helpen.

20. penseel

penseel Niet meer actief

Ik werk dan niet. Ja wel een dag als vrijwilliger op de maandag.

Maar ik geef me wel altijd op ik heb de tijd dus dan doe ik het. Alleen heb ik zelf geen auto. Dus uitjes via de auto die gaan niet.

Als je kunt helpen help dan. vind het nog leuk ook trouwens wat extra contacten met ouders. Ect Ect.

Deel Deze Pagina