Ik herinner mij van vorig jaar dat er een topic was met allemaal prachtige Sinterklaasraamschilderingen. Ik ben benieuwd of er ook dit jaar weer moeders creatief bezig zijn geweest. Ik heb nu deze net af, niet heel bijzonder als je hem vergelijkt met sommige kunstwerken van vorig jaar, maar mijn zoontje is er heel blij mee op het raam ernaast komt nog een Zwarte Piet op het dak.
Wauw wat knap zeg! Ik wil dit jaar ook iets doen maar even een goed moment voor vinden zonder de kinderen Mijn moeder maakte vroeger altijd prachtige raamschilderingen met thema's. Zo leuk!!
Dat heb je erg leuk gedaan. Je brengt me op een idee. Ik ga woensdag op het werk ook maar weer eens aan de slag.
Dankjulliewel! Ik doe het als volgt: ik zoek een kleurplaat via Google, die kopieer ik en plak ik vervolgens in Paint. In Paint spreid ik de tekening via de Pagina-instellingen over 3 x 3 pagina's (kan natuurlijk ook groter, net wat je wilt). Dan print ik de tekening uit, plak hem weer aan elkaar en plak hem vervolgens buiten tegen het raam. Dan kan ik hem overtrekken met Whiteboard-marker en daarna inkleuren. Ben benieuwd naar meer foto's!
Bedankt voor de uitleg Andreams Ik vind het er erg leuk uit zien, maar kan absoluut niet tekenen haha. Op dit moment hangt er nog een knutsel van de kinderen op het raam, maar zodra de blaadjes daarvan vergaan zijn kan ik proberen een raamschildering te maken.
Geniaal dat ik daar zelf niet op kwam; ik zag je foto en dacht, laat maar dat gaat me nooit lukken. Maar wat voor verf gebruik je? Dit jaar gaat het hem hier niet worden, maar volgend jaar zal ik, voorbereid zijn
Whiteboard marker kan dus gewoon weer van je ruit af? Ik weet dat ze bij de Action van die raamverfstiften hebben. Welke gebruik jij? Of ook deze? Erg leuk gelukt!
Whiteboardmarker veeg je inderdaad zo weer van het raam af. Ik gebruik de grote bussen plakkaatverf van de Intertoys, die haal je ook zo weer van het raam af met een krabbertje. Het inkleuren doe ik dmv deppen met de gekleurde kant van een schuursponsje (hoe heette dat ook alweer, tapponeren ofzo? )
Ik heb ook een mooie gemaakt dit jaar.. kan.hem niet uploaden via de telefoon. Zal ik straks doen via de pc
Ik heb er nog geen 1 gemaakt maar ga het van de week wel doen. Dus als hij klaar is zal ik hem hier ook plaatsen. Ik heb nog wel een foto van valentijn Mijn dochter mag altijd de kleurplaat uitzoeken die ik moet tekenen maar ze kon niet kiezen zei ze. Dus ik denk dat ik die keuze maar moet maken dan
Leuk! Ik ga het pas 4 dec doen, en 6 dec gaat herverkozen weer af. Vind het heerlijk om te doen. Ook met verjaardagen enzo. Ik doe hetzelfde als jij, alleen verf ik de lijntjes met zwarte verf, gebruik dus geen stift. Laatst had ik de verf van Blokker, was ook prima.