Show je Sint-raamschildering

Discussie in 'De lounge' gestart door andreams, 18 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Voor de dames zonder printer,

Ik trek hem over van mijn laptop, gewoon vergroten en dan op meerdere velletjes overtrekken. Tip is om dit in een donkere ruimte te doen, dan zie je beter wat je moet over trekken.

2. rooswine

rooswine Actief lid

25 okt 2012
    149
    4
    16
    ik gebruik een watervaste stift en plakkaatverf

3. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Sorry voor al mijn vragen hoor, maar wat bedoel je met: daarna verf ik de lijntjes? (Eerst whiteboardmarker en daar dan nogmaals over heen deppen?)

Liefs

4. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38

Ok, dus toch maar plakkaat verf halen..
    Mijn dochter vraagt nu de hele tijd wanneer ik de ramen ga schilderen met sinterklaasje en pietje.

5. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Trouwens hele mooie raamschilderingen voorbij zien komen/

Ik ga het denk ik uit de losse hand proberen.

Maar niet met teveel kleine details, maakt het denk ik wat makkelijker.

6. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Maakt niet uit hoor:) Ik trek hem inderdaad eerst over met whiteboardmarker, daarna met zwarte verf met een penseel (tamponneren), dan verf ik de gekleurde stukken en tenslotte doe ik nogmaals de lijntjes. Dan wordt het bij mij het mooist.

7. Onje

Onje Niet meer actief

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    whaha ik lees dat topic terug en ik was toen al lekker aant verven. maar idd ik heb vorig jaar ook spons gebruikt :p lang leve slecht geheugen :D

9. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ooooh, ik wil ook! Alleen het raam waarop ik het wil maken, zit vaak condens op, dus dat gaat hem niet worden. :(

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Met een pasje krab je het er in een paar minuten vanaf. Hier zat er nog een tekening op van 9 maanden geleden:)
    Was er echt zo vanaf met mn ikea pas,..

11. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Geen Sint en Piet, maar ik ben er wel heel trots op.
    Deze heb ik een maand terug op mijn werk gemaakt.

Ik zit erover te denken om hemaan te passen en een pietje vanachter de boom naar de kids te laten kijken.
    Nu nog de tijd vinden om dat te doen....

Bijgevoegde bestanden:

12. Chaii

Chaii Niet meer actief

Wat leuk zeg! :D

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Iemand een tip hoe ik de lijntje er mooi op krijg? Dat wil niet echt lukken. Ik heb de tekening met whiteboard stift op het raam getekend. Zodra ik met verf over de lijntjes ga, dan lijkt de verf niet te pakken. Ik smeer alleen het stift weg.
    Heb ook heprobeerd met een wattenstaafje het stift weg te vegen en toen in te kleurenmet zwarte verf. Maar het pakt niet goed..
    Lijkt alsof het vet is.

En is het normaal dat een tekening aan de binnenkant foeilelijk is en aan de buitenkant mooi?

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Watervaste stift:( Zo'n permanente marker? Krijg je dit er dan nog fatsoenlijk en makkelijk vanaf?

Mmmmm, al lijken de lijnen van de buitenkant wel weer mee te vallen.....

Bijgevoegde bestanden:

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Watervaste stift:( Zo'n permanente marker? Krijg je dit er dan nog fatsoenlijk en makkelijk vanaf?

Mmmmm, de lijnen lijken aan de buitenkant wel weer mee te vallen.....

16. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Lijntjes ook tamponneren, ziet er als je er bv een metertje vanaf gaat staan echt mooi uit, terwijl je van dichtbij zou zeggen dat het niet mooi is. Ziet er wel heel leuk uit trouwens!

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nou, die bovenste is van 2 meter afstand genomen en is echt lelijk. Vanaf de buitenkant is de foto op nog geen meter afstand genomen en dan ziet hij er wel leuk uit. Jammer dat hij er van binnen net uit ziet...
    Heb geprobeerd de lijntjes te tamponneren maar het pakt niet:(

18. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Hoe heb je het geprobeerd? Met een penseeltje (ik heb altijd een wat dikkere, dan zie je het duidelijker)?

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Met een dikkere en met een smalle met een puntje. Ik denk dat het met de whiteboardmarker te maken heeft. Dat die een laagje achter laat.
    En misschien is het raam wat vettig. Keukenraam.
    Pip moet er nog naast dus ik zal dat stuk eens bewerken met intvetter.

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik zeem altijd eerst de ramen. Gebruik nooit een marker maar doe de lijner gewoon met een dunner penseel dan de rest. Inprincipe tamponeer ik met mijn kwast, alleen de hele fijne lijntjes trek ik.
    De rest tamponeer ik in met een grove kwast. Kleinere stukken uiteraard weer met een fijnere kwast. Verder probeer ik te zorgen dat de verf zo gelijkmatig mogelijk is. Soms doe ik de lichte kleuren twee keer. uiteraard is hij buiten veel mooier dan binnen. Maar binnen is zeker wel "toonbaar" (foto staat op blz 3. die is van de binnenkant)

Deel Deze Pagina