ik hoor net van mn zusje dat ze die tekeningen bij hun op school altijd met een dikke watervaste stift doen. ik heb het geprobeerd maar die glijd weg. denk dus dat mijn ramen vet zijn. heb er al 3x dasty overheen gespoten maar hij blijft vet. misschien toch wat vaker de ramen doen. denk dat de wasbeurten in die 8 jaar tijd, op 1 hand te tellen zijn...
Ik ben net begonnen. De ruwe tekening en de eerste keer zwarte lijnen tamponneren zitten erop. Nu drogen en dan kan ik met de kleurtjes aan de gang. Ik heb de zwarte haren van piet al getamponneerd en ik vind het nu al helemaal leuk!! Het lukt bij mij allemaal goed. eerst de watervaste stift, daarna met zwarte verf lijntjes tamponneren. Nu laat ik het drogen tot morgen en dan dus de rest. Dan kan het drogen en doe ik nog 1 keer de zwarte lijnen. Ik ben heel erg benieuwd! Ik plaats wel even een foto als het klaar is! Liefs
Nou hij is af! Ff kijken of ik de foto's hier krijg! Hij is wel enorm nageaapt hoor andreams. Vond die van jou zo prachtig.!
En vanaf binnen! Minder mooi natuurlijk maar best ok. Bedankt andreams voor je topic en inspiratie! Ben er helemaal happy mee
Ik wil ook beginnen, maar heb nog niet alle verf binnen denk dat ik maar gewoon vast opzet en het zover mogelijk afmaak en dan van de week de rest inkleur. Dat kan toch?
Dankjewel! T ging zo makkelijk! De kinderen vinden het supergaaf. Wow mama staat op het dak!! Haha @linda, kleurtjes die ik niet had heb ik gewoon gemengd. Ik heb alleen maar rood, blauw, groen, geel, wit en zwart. De rest meng ik...
hoi picasso's heb even een vraagje hoe doen jullie het schilderen op het raam ik bedoel stap voor stap stap 1 eerst kopie maken stap 2 ik heb namelijk mijn eerste raamschildering van de sint met paard aan de andere kant geplakt met plakband. Kon ik het zo overtrekken doen jullie dat ook zo? En toen deed ik dat me stift van hema , maar ik ging met wit invullen en dat stift laat snel los, vlekt nogal op de ander verf, Hebben jullie dat niet dat het dan vlekt het wit werd bruinig, je ziet het niet van ver af , maar toch. Hoe doen jullie de omlijning ?? Met zwarte plakkaat verf met penseel de omlijning? En wat voor gereedschap gebruiken jullie om het eraf te halen , missc, als je niet alles er goed af krijgt , een ijskrabber van je auto bijv??
Ja ik ben niet zo goed in mengen; nooit geweest En die andere kleuren zijn toch onderweg; dan vind ik het weer zonde om ze niet te gebruiken haha.
Zoals ik het doe: Kleurplaat zoeken via Google Afbeeldingen (ik doe meestal niet te gedetailleerd) Kopiëren en plakken in Paint Spreiden over (in mijn geval) 3x3 pagina's via de Paginainstellingen Uitprinten en pagina's weer aan elkaar plakken Kleurplaat buiten tegen het raam plakken Lijntjes overtrekken met whiteboardmarker Lijntjes tamponneren met penseel (niet te dun) met zwarte plakkaatverf Dan de gekleurde vlakken tamponneren met zachte kant van een schuursponsje Tenslotte nogmaals de lijntjes tamponneren
Met een pasje een bankpas of zo. Ik had hem er binnen 2 minuten af met mn ikea pas. Een tekening die er al 9 maanden op zat. Net een andere tekening eraf gehaald met de stoomreiniger. Kan ook nstuurlijk met water en een spons. Of een verfkrabbertje. Masr je hebt er dus niks speciaals voor nodig.
waarom kijk ik nu pas hier... Ga maandag naar mn ouders tot vrijdag of zaterdag en dan is sinterklaas bij ons al geweest misschien met kerst ofzo dan maar...
Voor de experts; wordt het al wat? Pffff dit gaat nog wel even duren haha, moet ook nog een zwarte piet Maar goed voor een allereerste keer vind ik het niet heel slech
linda, ziet er al goed uit! je lijnen zijn mooi duidelijk. ik heb net mijn zwarte piet eraf gehaald. 2 kids nu in zware depressie maar komt morgen weer een nieuwe op o en mijn tip: haal het niet eraf met water dat word me toch een rot bende whahaha. mn hele vensterbank is nu zwart. begint nu al donker te worden buiten, dus morgen maar beginnen met een nieuwe tekening. helaas geen printer aangesloten nog (net verhuisd, zit nog ingepakt ergens in een doos) Dus moet het maar uit losse hand weer doen
Ik heb het ook zo gedaan zoals hierboven beschreven staat. Ik heb alleen de laatste keer lijntjes tamponneren (nog) niet gedaan. Ik heb mijn kleurplaten alleen gespreid over 5 x 5. Zoals je wellicht op de foto ziet is dat wel erg groot hoor. Ik ga bij mijn andere zoon het ook op 3 x 3 doen. Ik kan daar namelijk niet op het dak gaan staan dus is mijn raamoppervlak kleiner. Ik heb inmiddels een mapje raamtekeningen op mijn pc staan met twee submappen Sint en kerst. Ze zijn al lekker gevuld met kleurplaten! Ik kan niet wachten tot mijn man maandag weer gaat werken.....(dan kan hij namelijk printen , hebben thuis geen printer meer) Linda vindt m al mooi hoor! Nu nog ff wachten op de andere verf. Ik heb trouwens ook gegoogeld hoe ik ook alweer moest mengen hoor, hihi. Jmm: Ik denk dat je vlekken krijgt, omdat je de lijntjes niet tamponneert? Roozjuh, aahhh arme kids Succes morgen in ieder geval. Nog meer meiden aan het schilderen geslagen? Laat zien, laat zien!!
Aaahhhhh, arme kinderen Uit de hand zou mij dus nooit lukken, dat vond mijn tekenleraar op de middelbare school al . Ik ben meer van het overtrekken of strakke lijnen met een liniaal haha
Zeester dat is niet uit de losse pols hoor hahaha. Eerst overgetrokken met een whiteboardmarker en toen met een kwastje zwarte verf er heeeeel dik opgedept. Ik neem het begrip plakkaatverf letterlijk