na jaren weer contact met pa ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 17 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

#1 Sila24, 17 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2012
    Na jaren heeft mijn vader gister contact met mij opgezocht via fb.
    Ik kreeg een vriendenuitnodiging, na lang twijfelen heb ik het toch geacepteerd. Kort erna kreeg ik een berichtje van hem:dat hij ons zo mist en doodgaat van verdriet en ons heel graag wilt zien . En hij wilt zijn kleinzoon zien. Ik wist niet hoe ik moest reageren want ik was eigenlijk zo boos op hem. Maar ik weet het niet. Ik kon geen nee zeggen, op 1 of ander manier. Maar nu wilt hij ons vandaag al zien . En ik durf het niet aan mijn broertje te vertellen . Want mijn broertje is ook erg boos op hem. Vanwege vorig jaar ( mijn bevalling was erg heftig) mijn zoontje was vergiftigd in mijn buik en hij moest naar een academisch ziekenhuis. Mijn vader kwam niet . En toen zei mijn broertje als hij nou niet is gekomen dan hoeft ie nooit weer te komen. En toen kwam mijn tante van vaders kant met zielige verhaaltjes dat mijn vader niet durfde te komen. En toen zei mijn broertje tegen ons :als jij toch besluit om met hem te praten, wil ik jou ook niet zien , zei mijn broertje toen tegen mij .Maar misschien heeft hij dat gezegd omdat hij zo woedend was op mijn vader toen. Toen zei ik nee hoor ik hoef hem ook niet te zien. Nu weet ik niet hoe ik dit aan broertje moet zeggen zonder hem te kwetsen . En wij gaan vanmiddag naar mijn vader na 5 jaar zie ik hem . En ik wil hem vragen waar hij al die jaren was. Maar ik ben bang dat ik dan ook woedend word. Ik ben erg zenuwachtig.

sorry voor warrig verhaal moest het ff kwijt

2. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Oei lastige situatie maar je kan je broertje altijd uitleggen dat er nu eenmaal vragen zijn waar je graag antwoord op zou willen hebben en dat het niet wil zeggen dat alles dan koek en ei is.

3. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Als jij dit wil dan moet je het doen. Je broertje kun je uitleggen hoe of wat, maar uiteindelijk is de keus aan jou.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Inderdaad, de keuze is aan jou! Ik vind wel dat je het je broertje moet zeggen, maar je moet je niet laten beïnvloeden door hem.
    Jij wilt je vader weer zien en zijn kant van het verhaal horen.
    Veel succes vanmiddag!

5. knap

knap Niet meer actief

Dit dus.

Soms het lijkt lastig maar is het verleden laten rusten beter dan ze op rakelen. Luister naar wat hij te vertellen heeft neem je besluit en kijk of je een band kan op bouwen.

Want hoe gek het ook klinkt hij blijft wel jou vader. Of hij nu goed of slecht is...

Je broertje mag er van alles van vinden maar de beslissing ligt uit eindelijk bij jou.

6. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

En ben niet bang dat je boos wordt... Ik denk dat het juist goed is om alles eruit te gooien ( ik denk ook wel dat je vader dat verwacht ) het lucht enorm op en daarna kunnen jullie eigenlijk pas 'echt' praten als eerst alle frustratie eruit is...

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Idd. Neem aan dat je vader niet denkt dat jullie opeens over koetjes en kalfjes gaan praten en net doen of er niets gebeurd is. Lijkt me logisch dat er emoties bij komen kijken en dat er eerst het een en ander uitgesproken moet worden. Succes

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

heel erg bedankt meiden , we zijn nu onderweg

9. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
  10. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Heel veel succes!

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Succes!!!

12. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Succes meid, ben benieuwd hoe het afloopt, heb een soortgelijke ervaring met mijn moeder gehad...

13. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Blijft moeilijk, ik zit zo met mijn zusje ik zie mijn vader af en toe, zij wil hem absoluut niet zien, geen goed woord voor hem over (daar heeft zij ook het recht toe) ik ben als verader gezien ze heeft zelfs een tijd niet tegen me gesproken.
    ze komt niet meer bij mij thuis voor het geval hij toevallig langs komt...maar goed ik respecteer haar dat is haar keuze.
    Zo wil ik ook dat zij respecteerd dat ik hem af en toe wil zien...doe uiteindelijk waar jij je goed bij voelt...

14. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Hoe is het gegaan?

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vroeg me ook af hoe het was.

16. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hey dames ik ben net thuis , later ben ik naar mijn broertje gegaan dus vandaar.

Nou we gingen daarheen nog voordat we de auto uit stapten zag ik hem in de woonkamer met camera en al . Haha jeetje wist niet wat me overkwam! hij was zo blij dat hij gelijk foto's ging maken :) hij ging mij knuffelen en mijn zoontje en huilen joh heel emotioneel. Duizend x heeft hij ons bedankt dat we zijn gekomen. Hij had kadotjes voor mijn zoontje gekocht en mijn zoontje gaat normaal gesproken niet bij vreemden maar heel gek het was netalsof hij het gewend was bij zijn opa . Komt door bloedband zeker. Maar ik moet echt even wennenn dus ik was afstandelijk..We hebben niet gepraat over waarom hij niet is gekomen vorig jaar. Dat ga ik de volgende x vragen want ik wou de sfeer niet verpesten. We waren daar een uurtje en toen we weggingen zei hij dat hij voortaan zelf ook zijn kleinzoon komt opzoeken en dat wij zijn alles zijn.

Later zijn we dus bij mijn broertje langsgeweest en hij was helemaal niet boos op mij. En hij zei dat mijn vader hem heeft toegevoegd maar dat hij nog niet heeft geaccepteert en dat hij er nog over nadenken wilt.

17. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Fijn dat het goed ging lieverd!!

18. merakli

merakli Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.214
    0
    36
    Fijn dat het zo gelopen is meid, ben echt blij dat het goed is gegaan!!

19. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Klinkt goed!! voel je je opgelucht?

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Fijn dat het zo goed gegaan is