Ik maak elk seizoen een themahoekje en aangezien sinterklaas weer bijna aankomt wil ik een sinterklaas hoekje maken. Maar ik heb geen inspiratie. Zoontje en ik zijn wel al aan het knutselen maar ik weet niet hoe ik het huis verder aan kan kleden. Dus show hier jouw sinterklaas versiering en help mij inspiratie op te doen
Ik ga morgenavond beginnen met versieren. Vandaag alle herfstfreubels al opgeruimd. Wat heb ik: Slinger met vilten letters, sint, paard en pietjes, stoomboot van Playmobil, stoomboot van hout van de Action, Sint en pietpoppetjes, Sinthuisje van Etos, Aftelkalender, Kleine jute zakjes die ik vul en ophang trapsgewijs voor het raam met daarop pietjes die ik maak van vilt. Ik wil nog chocoladeletters maken van vilt en een schoen of klompje met wortels en pakjes van vilt. Ook ga ik nog een krans maken voor de deur met daarop strooigoed geplakt. Vorig jaar gezien op internet en vind het zo leuk. Alvast de spullen bij Action gehaald. Dus ik heb wat te doen dit weekend. Ik versier de vensterbank en voorraam vooral omdat in mijn straat altijd de sinterklaasintocht is van onze gemeente. Erg leuk.
ik ga pas vrijdag avond of zaterdag ochtend het huis versieren, net 3 dagen de herfstspullen opgeborgen. ik heb slingers, vlaggetjes, ballonnen, wat losse pietjes, mijters, stoomboot van rubber. en dan wil ik nog wat dingen gaan knutselen
ik heb van zwart karton een skyline gemaakt van huizen en kerkjes schoorsteen erbij dan deurtjes en raampjes uitgeknipt en met dat dunne doorschijnende gekleurde papier erachter echt heel leuk geworden
@Rosalynn: Die is echt cool! Hier alleen maar een vlaggenlijn van lamp tot lamp. Komt nog een vlaggenlijn voor het raam en heb een tafelkleedje gekocht, meer niet.
Die is leuk zeg! Ik ben nog even hard aan het nadenken wat wij dit jaar doen. Hebben ze leuke versieringen bij de Action?
Ik ga het morgen versieren. Aan de luifel ga ik slingers en pakjes hangen en op het bankje in de voortuin zet ik ook wat pakjes neer.
Dit jaar hier helaas nog niks, dochter is nog wat te klein en dan staat het zo vreemd als ik zelf vanalles ga ophangen maar ik vind het altijd zo gezellig staan, dus volgend jaar!
Bekijk bijlage 287070 Dit is de versiering bij onze schouw, waar de kids hun schoentje gaan zetten. Samen met dochter gemaakt. Voor het raam hangt een slinger van de Hema met daarop "Welkom Sint en Piet".
leuke dingen allemaal zeg!! Wij gaan vanmiddag versieren als dochter uit school is..onder het genot van pepernootjes en sint muziek.
Wauw ik zou willen dat ik zo goed kon tekenen. Waar haal jij je raamverf? Ik had dit jaar raamstiften gekocht bij de Hema, die deden het niet!!
Je pakt een plaatje of kleurplaat en of je tekend hem met whitebord stift op je raam om je vergroot hem en trekt hem over ... Maar dat gaat niet als je 3 hoog woond haha Daarna trek je de lijnen over met plakkaatverf gewoon uit n speelgoedwinkel of action... Met evt een beetje afwasmiddel door je verf. Dit laat je drogen en gaat dan met een stukje spons de tekening inkleuren door te tamponneren/deppen ook gewoon met plakkaatverf Dit moet je aak n paar keer herhalen. Wil je het er af halen? Tekening gewoon nat maken met water of glasex en met de spons even alles los maken en dan zijn he ramen helemaal grijs... Keer de trekker d'r overheen en t is weer schoon... Een tekening zit hier n aantal weken op het raam
Wij zijn er ook klaar voor Er staan nog een paar houten figuurtjes die ie zelf ingekleurd heeft, en een zelf-geplakte Sinterklaas, maar die kijken allemaal naar buiten want dan kunnen Sinterklaas en Zwarte Piet ze goed zien als ze langskomen