Wat is jullie ervaring met een Osteopaat? Van ofwel je kinderen als jezelf. Ik heb morgen een afspraak voor Lieze en toen ik aan de cb arts vroeg wat hun ervaringen daarmee waren zei ze dat ze het niet mochten adviseren omdat een osteopaat ook wel schade kan toebrengen, maar dat er ook mensen zijn die er goede ervaringen mee hebben. Toen schrok ik wel even eigenlijk. Dus ik ben wel benieuwd naar de goede maar ook de minder goede ervaringen. Deze osteopaat waar we heen gaan staat wel goed aangeschreven en ook bij de verzekering.
Ik heb alleen goede ervaring met de osteopaat, voor zowel mijzelf, mijn man als mijn 2 kinderen. We zijn er allemaal voor verschillende dingen geweest: manlief voor problemen met rug en buik zoonlief voorkeurshouding dochter losmaken van rug en nek ikzelf voor mn rug, nek, armen en handen (vooral tijdens zwangerschap) En het heeft ons allemaal goed geholpen
Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met de osteopaat. Hij kwam onpersoonlijk en sarcastisch over en was erg ruw qua behandelen. Ik durf te zeggen dat ik een hoge pijngrens heb maar zoveel pijn als hij me gedaan heeft is niet normaal! Ging er heen voor de rug, in het begin was er verbetering maar na de laatste behandeling kon ik amper lopen en dat is nu een aantal maanden iets verbeterd. Maar dingen zoals winkelen ed kan ik dus niet meer door de pijn. De enige reactie die ik gekregen heb was dat napijn bij de behandeling hoort.:x Daar kan ik opzich nog inkomen maar een aantal maanden?? Ik ga er dus nooit meer heen.
Ik heb ook erg goede ervaringen met een osteopaat. Snap de reactie van je CB eigenlijk niet zo, maar er zijn daar al vaker topics over geweest volgens mij. Mijn dochter is echt goed geholpen door de osteo en ikzelf ben nog steeds onder behandeling.
Volgens zijn zeggen probeerde hij een tussenwervel op z'n plek te zetten. Ik had hem van te voren aangegeven dat ik vanwege bepaalde rugklachten niet gekraakt mag worden, en hij heeft mij dus wel gekraakt. Sinds dien fijne zenuwpijn in mijn been en op een goede dag beide benen. Een voordeel, dank zij zijn actie mag ik wel naar de neuroloog Alles postief bekijken toch
Dat is wel slecht zeg... Hij heeft dus eigenlijk niet geluisterd naar je... Ga je er nog iets aan doen, aan die osteopaat?
Heb ik wel over nagedacht, en ook wel een instantie een e-mail gestuurd met de beschrijving van de laatste behandeling. Maar dat moest je telefonisch doen en dan strak binnen bepaalde tijden. Dat waren net de uren dat ik aan het werk was en aangezien ik nu weinig werk had ik zoets van dat kan ik ook niet doen. Heb de osteoepaat gebeld en gemaild. Maar napijn hoort bij de behandeling en hij wilde me zonder rancune verder behandelen. Ik ben me daar gek zeker???? Heb nu gewoon reguliere therapie en bevalt stuk beter, en bijkomend voordeel, wordt 100% vergoed
bij mijn collega en vriendinnen die bij een osteopaat geweest ivm huilbaby en KISS syndroom hebben er heel veel baat bij gehad.
Met mijn tweeling ben ik geweest ivm voorkeurshouding en reflux na 3 behandelingen nooit meer last gehad! Super ervaring dus!!!!
Niet dat ik jou niet geloof maar ik ben bang dat jij het dan echt slecht getroffen hebt Jij bent de eerste persoon die ik hoor over een slechte ervaring bij de osteopaat en ik heb ook hier op het forum nog nooit iemand gehoord waar het niet goed ging Daar komt bij dat je eigenlijk helemaal niks hoort te voelen van die behandeling dus ik zou als ik jou was iets tegen deze man gaan doen Maar ikzelf heb bij beide dochters heel erg goede ervaringen en 2 vriendinnen van mij ook
Ik heb gewoon pech gehad vrees ik. Hij behandeld ook een vriendin van mij en zij is echt gelukkig met hem, en als hij mij niet gekraakt had was het ook goed gegaan.
Osteopaat kraakt ook niet. Geen idee hoe mensen ruw behandeld kunnen zijn, want je wordt gewoon in een houding gelegd en de osteopaat trekt dan licht aan je arm, rug, been etc, en door je eigen houding los je de problemen op. Hier prima geholpen. Geen idee waar je woont maar ik weet wel een goede in Flevoland.
Een osteopaat kraakt toch niet?? Hier wel heel goede ervaringen zowel voor mezelf en voor onze dochter.
Ook hier met beide kinderen goede ervaringen, beiden waren jonger dan 3 maanden toen ze behandeld werden. Die opmerking van het CB kan ik enigszins inkomen. Aantal jaar geleden is er in Nijmegen of zo een kindje overleden na een behandeling door de osteopaat. Fijne ervan weet ik niet, maar dat ze dan voorzichtig zijn is begrijpelijk. Is voor mij in ieder geval geen reden geweest het niet te doen. Ook zelf al een aantal keer een paar wervels recht laten zetten.
Dat het geen biet uit maakt wat ie doet. En de onze was/is ook goed aangeschreven. Zowel bij onze dochter heeft het niets uitgehaald, als bij mezelf. Leuk bedacht, maar ik vind het echt vaag. En als ik zie hoe vaak mensen weer terug gaan, dan denk ik 'het heeft jou dus blijkbaar ook niet definitief van je probleem afgeholpen'. Het blijft altijd een mooi goudmijntje op zo'n manier
Onze jongste had het KISS syndroom. Ik ben naar een manueel therapeut geweest en ik ben die beste man eeuwig dankbaar! Jasper zijn nekwervels zaten bekneld doordat hij een sterrenkijker was en de bevalling razendsnel ging. Hij lag zo krom als een banaan en zijn hoofdje lag altijd scheef. In de maxi cosi of in mijn armen was hij stil want dan lag hij gebogen en was de druk van de wervels af. Hij spuugde na elke voeding de helft er weer uit en huilde zo vreselijk veel. Na de 1e behandeling sliep hij de hele nacht door en huilde bijna niet meer. Daarna nog 2 behandelingen gehad en we hadden eindelijk een tevreden mannetje!