Smoothies.

Discussie in 'De lounge' gestart door wanna be a mama, 29 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Zijn er hier dames die (groene) smoothies drinken? Ikben me aan het verdiepen hier in. Ik wil graag wat kilos kwijt en me lekker en gezond voelen en hoop dat dit daar aan mee kan helpen. Maar hoe vaak drink je ze? Wat zijn jullie ervaringen? En heeft er misschien iemand smoothie recepten of een link waar ik ze kan vinden?

2. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik ontbijt met smoothie en rond 10 uur nog een glas intotaal een halve liter. Ik doe geen groente er door. Heb het geprobeerd maar vind het niet lekker. Je kunt er eigenlijk van alles doorheen gooien. Ik zelf ben verzot op aardbeien, ananas, citroen, sinaasappel en lijnzaad. Maar banaan, aardbeien, ananas en lijnzaad of mango, ananas, aardbeien en lijnzaad is ook lekker.

Sinds ik mijn levensstijl een jaar geleden heb omgegooid. Dus ontbijten met smoothie, hiervoor ontbeet ik nooit, gezonder eten dus geen pakjes meer maar alles zelf maken en vers. En er bij ben gaan sporten ben ik 11 kilo lichter voel me fitter en een stuk gezonder. Dus ik denk dat het zeker kan helpen in combinatie met de rest. Niet alleen van de smoothies val je af.

3. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    We eten al veel biologisch en geen pakjes. Ik wandel erbij veel dus ik hoop dat die combinatie zijn vruchten af werpt.

4. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Biologische voeding is per definitie niet beter voor het afvallen mocht je het daar om doen. Bio is wel gezonder maar er zitten nog steeds dezelfde calorieën in.
    Biologisch wil alleen maar zeggen dat er gezonder en bewuster mee om wordt gegaan.

5. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Nee dat weet ik. Her gaat ook vooral om het gezond leven en de chemische troep zoveel mogelijk vermijden.

6. healthymama2b

healthymama2b Actief lid

17 nov 2014
    123
    39
    28
    Ik drink vaak groene smoothies. Het ligt er een beetje aan wat ik in huis heb. Ik ga er straks weer lekker 1 maken met verse spinazie, 1 banaan, appel, scheutje water, chia zaad, maca poeder (klein beetje, anders niet lekker) en denk nog een kiwi erdoor heen.

Gewoon een beetje uitproberen. Ik voel me er gewoon lekker door. Drink het niet elke dag want heb niet altijd spinazie in huis. Maar anders gewoon een fruitsmoothie.. Heerlijk en lekker gezond!

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Soms als ik fruit heb liggen wat op moet. Zoals mango mix ik dan met flink wat melk en een goeie scheut vanille yoghurt 😋

8. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ja elke dag!

Mijn favoriet:
    - spinazie
    - water
    - banaan
    - verse jus of magere yoghurt
    - klein beetje cacao
    - evt quinoazaadjes

Ik drink dit als tussendoortje rond een uur of 10.

Wat ik ook vaak doe is zelf soep maken, ook als lekker tussendoortje. Bijv
    Uitje/knoflookteentje in olie
    Broccolistukjes meebakken, deksel erop even laten gareb.
    Bouillon erbij
    Samen met een handje vol munt door de blender.

9. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Spinazie, raw cacaonibs, geraspte wortel, banaan, peer en plantaardige melk (kokosmelk is mijn favoriet maar rijstmelk is ook heeeeel lekker).

Smakelijk!

10. Logan

Logan Niet meer actief

Andijvie, banaan en mango is mijn favoriet. Ik mix meestal vanalles. Over het algemeen vind ik veel lekker. :)

11. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Water, spinazie of andijvie, banaan of mango, paksoi, komkommer, courgette. Verder fruit wat ik in huis heb, 2 a 3 stuks. Dit is trouwens wel voor 2 personen :D

12. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik wil het ook wel eens proberen, wij eten alleen fruit smoothie, of heel soms met wortel. Welke andere groente is het minst heftig om mee te beginnen? En zaadjes of pitjes erdoor, is dat voor de gezondheid of voor de smaak?

13. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Spinazie proef je weinig tot niks van terug in een smoothie en is heel gezond dus die doe ik er bijna altijd in. Verder andere groene bladgroenten als andijvie of boerenkool (vol met vitamine C!).

Hier mijn smoothie van vandaag, echt zó lekker:

120 ml amandelmelk en 120 ml water
    twee eetlepels havermout (vooral als vulling)
    een handje spinazie
    twee kleine geraspte worteltjes
    raw cacaonibs
    gebroken lijnzaad
    een peer
    een paar moerbeien om het wat zoeter te maken (smaken naar rozijntjes)

De combi van de cacaonibs en de wortel is echt superlekker!

De zaadjes doe ik er puur in omdat ze gezond zijn, die proef je niet terug. Ik wissel af tussen lijnzaad, hennepzaad en chiazaad. Maar moet even uit gaan zoeken wat je wel en niet mag hebben tijdens de zwangerschap ;)

14. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Probeer eens een avocado. Die zorgt ook nog eens voor een romige smaak. Mijn favoriete groene smootie is avocado, peer (plus evt. pure perensap), citroen, muntblaadjes en chia zaadjes. Spinazie of komkommer zijn ook goede groenten om mee te beginnen. Succes!

15. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Nou ik ben vol goede moed begonnen...andijvie, advocado, banaan en water en beetje melk.. maar vond er niet veel smaak aan zitten. Misschien wat meer fruit erbij?
    Dankjullie voor de reacties. Weer wat extra inspiratie.
    Voelen jullie je ook echt beter door het drinken van smoothies?

16. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik doe de zaadjes er door voor de spijsvertering. En ja ik voel me een stuk gezonder, fitter en meer energie sinds ik met smoothies en zo ben begonnen. Misschien idd wat meer fruit waardoor het wat smaakvoller wordt.

17. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Gebruik je dan ook de smoothies als maaltijdvervanger?

18. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Een sinaasappel, kiwi of appel doe ik er meestal bij. Dan heb je inderdaad net iets meer smaak/frisheid! :)

19. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Voor de smaak doe ik er dus die moerbeien in. Zijn echt heerlijk :)
    Gojibessen kan ook, vinden veel mensen ook erg lekker maar ben ik zelf niet dol op.

Peer erin is ook echt heel lekker.

20. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Melk en gezoete yoghurt, da's niet echt een groene smoothie zoals ts bedoelt hè!

Deel Deze Pagina