Hoi dames ik heb even een vraagje voor de gene die iets van computers weten ik heb schijnbaar een virus opgelopen op mijn computer met betreft internetbankieren ik heb al contact hierover opgenomen met de bank en mag nu niet meer met deze computer internetbankieren ook heb ik een informatiemail van hun ontvangen en daar in staat dat mijn master boot record moet worden geformateerd iemand enig idee hoe dat werkt en hoe ik dat kan doen en dan ook graag zonder mijn gegevens te verliezen? alvast bedankt!
Weet je zeker dat je contact met je bank hebt gehad? Heb je daadwerkelijk iemand gesproken van je bank? Dus niet alleen gemaild... Er waren nogal wat phishingmails rond met dit soort dingen namelijk. Verder zou ik iemand in je omgeving zoeken die je kan helpen. Of misschien kun je de helpdesk van je pc/laptop bellen?
ja ik heb gebeld naar het nummer van abnamro wat over internetbankieren ging, dus ik heb wel echt iemand gesproken en ik heb van hun een mail met uitleg en informatie gekregen waarin staat wat ik wel en niet moet doen ja ik vraag het ook in mn omgeving maar dacht wie weet kan iemand het met zo uitleggen en kan ik het zo zelf doen
Ja je moet nu zelf je pc formatteren. Heeft je bank je daar niet iets voor gegeven? Bij de ING word je aan de hand genomen via de telefoon en zo stap voor stap geholpen. Misschien heeft de ABN dat ook?
@bosi nee alleen een mail met wat te doen en dat ik dat het beste door iemand kon laten doen... maar mn broer is dr wel handig in en heeft me ff uitgelegd wat ik moet doen dus komt helemaal goed
PC formateren om een virus??? tja dan ben je het wel kwijt, maar niet alleen het virus maar ook alle andere wat je erop hebt staan. Verwijdert een virusscan het virus niet, vind dit nogal een veel gevraagde oplossing van de bank eerlijk gezegd.