Dit is mijn tattoo, ze staat boven mijn linkerborst. Vlakbij mijn hart. Mijn zoontje die overleden is bij 5 maanden zwangerschap. Voetje is op ware grootte.
@Manque Ik heb de handtekening van mijn man op mijn arm (die op onze huwelijks akte staat) en op mijn andere arm een sleeve (full colour) en op mijn rug nog een tattoo. Ze zijn allemaal speciaal ontworpen/getekend, dus geen afbeelding uit een boekje. De afbeeldingen van mijn sleeve heeft een tijdje op de koelkast gehangen en is in meerdere sessies gezet. Nooit spijt van gehad. Bedenk wat je wil... En laat het bezinken. Vind je het over een jaar nog steeds prachtig? Doen. Als je iets neemt wat bij je past en speciaal voor jou ontworpen is kun je er bijna geen spijt van krijgen. En begin met een plek die niet voor iedereen altijd zichtbaar is. Een tattoo neem je voor jezelf. Niet voor een ander. Ow, en denk goed na over de artiest. Een goed portofolio en goede ervaringen zijn veel meer waard dan een goedkope shop. Het mag best wat kosten!
Dankjewel voor je reactie! Dit vind ik echt nuttig om te lezen. Ik besef me dat het voor iedereen heel persoonlijk is, de reden om iets te zetten, de afbeelding zelf, de betekenis erachter etc. Iemand heeft ooit iets voor me ontworpen en dat heb ik anderhalf jaar naast mijn spiegel gehangen zodat ik het elke dag zag wanneer ik naar mezelf keek, maar uiteindelijk heb ik het toch niet gezet. Nu denk ik: gelukkig, want mijn smaak is verandert. Maar misschien werkt het niet zo als je hem eenmaal hebt... dan wordt het misschien een deel van jezelf?
Ik heb er 2, (wegens herkenning plaats ik niet wat) met 2 totaal verschillende ervaringen. De eerste ben ik nog steeds dolgelukkig mee, het verhaal erachter is heel speciaal en daardoor is dat ook iets waar ik altijd blij mee zal blijven, in de loop der jaren is de betekenis alleen maar sterker geworden (sorry, beetje vaag verhaal zo ). Enfin, ik had een idee in mijn hoofd en heb de tatoeage laten ontwerpen door de artiest die qua portfolio overeen kwam met mijn smaak en goede recensies had, net zo lang tot ik tevreden was. Ben er nog steeds dolgelukkig mee! De tweede is een heel ander verhaal, impulsactie, eerste de beste tattoo-shop binnen gelopen, uit een boekje, matchend met die van mijn (inmiddels) ex. Ook op een zeer opvallende plek Ik denk dat het duidelijk is dat ik spijt heb als haren op mijn hoofd, maar inmiddels is de tatoeage symbool gaan staan voor een mooie les "denk 3 keer na voordat je stomme, impulsieve dingen gaat doen". Ooit ga ik er een coverup overheen zetten, is er nog niet van gekomen.
Hier 6 tattoos, waarvan 1 volledige sleeve op mijn rechterarm, binnen en buitenkant rondom helemaal vol tot aan mijn pols, rozen met mandala's, nog steeds mega superblij mee! Is in 5 sessies gezet van 3 uurtjes. Volledig black en huidskleur. Heb de namen van mijn kids op de binnenkant linkerpols staan. Mijn linkervoet helemaal getatoeëerd met een hele fijne tribal met kleine roze bloemetjes. Op mijn rechter enkel zit mijn 1e tattoo, een verschrikkelijke tribal "uit de tribal tijd" , die ga ik nog eens coveren. Dan op mijn onderrug de bekende tribal zoals velen die hebben. En op mijn rechterzijkant een stuk met hele mooie lotusbloemen, 2 stuks, met wat versieringen eromheen. Deze deed het meest pijn Geen foto's ivm herkenbaarheid
Dit is precies mijn verhaal. Alleen spijt heb ik niet. Als ik de tijd kon terug draaien dan had ik het (misschien) anders gedaan. Maar die ex is een deel van mijn leven geweest, zowel positief als negatief. En zonder hem had ik waarschijnlijk niet gestaan waar ik nu sta. Dus ik ben hem ergens wel dankbaar.
Ik ben compleet geen tattoo liefhebber, maar ik vind die wel heel mooi moet ik zeggen. Ben ook heel benieuwd naar die op je voet.
Ik heb 7 tattoo's; Naam van mijn dochter op linker zijkant pols, letter R met hartje binnenkant rechter pols, 3 zwaluwen achter mijn oor, beautiful op mijn linker schouder, this too shall pass achterkant rechterbeen in de lange weg naar mijn kuit toe, hartje buitenkant rechter enkel, linker been vanaf enkel tot halverwege scheenbeen peonie rozen. Dat is mijn laatste aanwinst. 7 september krijg ik een nieuwe grote op mijn schouder En arm
Ik heb kleinere op mijn schouderblad (de eerste) en op mijn linkerpols (7×5cm). Dan een middelgrote op de acherkant van mn voorarm (15x6) en een iets grotere op mijn dij. Als laatste een grote over mijn schouden en gedeelte bovenarm. Diegene op mijn pols is een coverup, maar ik ben er blij mee. Die op mijn dij vind ik absoluut niet mooi meer en ooit wil ik er een coverup op zetten. Deze is dan ook impulsief met een ex samen gezet De tattoos op mijn armen ben ik het meest blij mee. Deze hebben ook echt betekenis voor me, zijn ontworpen en gezet door een goede artiest en earen het duurst. De tip die ik wel vaak geef; als je graag een grote tattoo wilt, zet hem dan ook groot. Veel mensen verkleinen hem dan omdat ze het toch wel eng vinden, maar vaak haal je de kracht dan uit zo'n afbeelding en houd je een iel dingetje over die groter veel mooier zou zijn geweest.
Heeeeeel mooi!! Ik wil ooit nog een kleintje laten zetten wegens onze dochter en de eenvoud van de eerste letter met hartje spreekt mij enorm aan!!
Dit inderdaad, wilde als tiener graag een tattoo en zó blij dat ik het niet gedaan heb. Vind de meeste tattoos echt niet mooi maar deze is echt prachtig!
Dromenvanger omdat ik sinds ik klein ben erg veel droom, 2 blauwe veren voor mijn zoontjes en de tekst omdat ik, wat er ook gebeurt, altijd voor ze klaar sta. Op mijn andere arm staan hun namen.
Hier geen tattoos maar sommigen vind ik wel echt heel mooi. Kijken jullie ook naar Ink Master, LA Ink en zo? Ik vind het helemaal fantastisch om te zien wat voor mooie tattoos er gezet worden en wat er allemaal bij komt kijken. Erg tof om te zien.