Sint-maarten lopen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by natjeb85, Nov 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

Feb 18, 2013
    856
    62
    28
    Female
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Hallo dames,

Ik plaats het even hier omdat ik me dus af vroeg vanaf welke leeftijd zijn jullie met jullie Kids sint-maarten gaan lopen?! Nu weet ik wel dat mijn mannetje nog veelste jong is voor dit jaar;) hij kan wel zingen op zijn Manier dan :D en heeft ook een mooie Lampion gemaakt op de kdv! Maar ik denk niet dat ie het echt zal snappen!
    Dus vertel hou oud waren jullie Kids die voor het eerst sint-maarten liepen?! :)

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,837
    113
    Mijn oudste 4. Die andere 2 veel jonger, maar die nam ik gewoon mee. Met een jaar of 3 snappen ze het zelf al een beetje, al zong mijn zoontje vorig jaar met ruim 2 ook al mee, maar die heeft een voorbeeld.

3. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Zodra ze konden lopen alleen langs bekenden (woonden in 1 buurtje: opa en oma, de buren daarvan, overgrootoma, oudtante bijv). Maar de tweede en derde gingen gewoon met de andere mee. Vrolijk stappend met een lampion en rugzakje: vonden ze geweldig zo met die lichtjes!

4. MZS

MZS Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,605
    0
    0
    Home sweet home
    dit jaar en samen met zijn neefjes en alleen bij bekenden :)

heb alleen nog geen lampion gezien maar die zal ie ongetwijfeld nog gaan maken op de psz

5. disaro

disaro Fanatiek lid

Aug 18, 2014
    2,036
    251
    83
    Volgens mij kan je nu al wel de buren en of familie doen is hartstikke leuk.

Wij lopen vanaf een jaar of 2.

6. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Wij wachten nog een jaartje, tot dl (nu 2) echt kan zingen. Voor nu is deur opendoen voor zingende kindjes ook nog wel leuk. Ze zal zelf wel aangeven als ze meer wil denk ik.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,905
    3,933
    113
    Onze dochter loop vanaf 1,5 jaar mee, ze kon toen al goed lopen.
    Wij wonen in een dorp en lopen gezamenlijk met de kinderen van de buurt en gaan ook alleen de buurt af. Totale rondje inclusief zingen bij elk huis en een praatje duurt ongeveer een uur.
    De jongste is nu net een jaar en kan nog niet lopen dus die mag wachten tot volgend jaar.

De oudste snapte met 1,5 jaar de bdoeling na 3 huizen al hoor! Ze zong nog niet mee, maar stond wel vooraan en maar 'koek!' roepen...

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij zijn import in Noord Holland en dochter was vorig jaar net geen 4 toen ze haar eerste Sint Maarten had. Ze vond het enorm spannend en is dan ook alleen de directe buren af gegaan. Zoonlief vond dat ook nog te spannend maar wou wel erg graag thuis helpen met de deur open doen en snoepjes delen.

9. manamana

manamana Fanatiek lid

Apr 30, 2014
    1,372
    22
    38
    het Noorden
    We gaan dit jaar voor het eerst met dochter langs een paar buren. Ze zingt al best goed, maar of ze dat ook voor de buren durft?

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Volgens mij was Emma bijna 2,5. Gewoon een paar huizen in de straat.
    Julia denk ik al met 1,5. Maar die ging mee omdat Emma liep :)

11. Riverr

Riverr Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    2,019
    172
    63
    Ik ga dit jaar voor het eerst lopen met mijn zoontje.

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Dit wordt zoontje z'n derde keer dus met bijna 2 liep ie voor het eerst. De eerste keer alleen in de straat, vorig jaar het blok aan de overkant erbij, kijken hoe ver ie dit jaar komt :D

13. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Oudste is net 3 en we gaan dit jaar voor het eerst.
    Een paar buren en kennissen, dan is het wel weer mooi geweest.
    Zeker aangezien ik vermoed dat wij het zingen voor onze rekening mogen nemen :D

Middelste gaat dan wel gezellig mee, die is 21 maanden.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zodra ze konden lopen gingen we Sint Maarten lopen. Eerst alleen bij de naaste buren en dit jaar gaan ze met de oudere buurjongen van 14 de hele buurt rond. Zo leuk!!

15. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    Hier wel wat later, mijn dochter heeft nu 1 keer gelopen en is 5, mijn zoontje is wel meegeweest de vorige keer en was toen bijna 3.

Hier is het in 1 bepaalde wijk langs de deuren gaan (wij wonen buiten de bebouwde kom en gaan dus naar de drukste buurt in het dorp (dorp van 750 mensen).
    Daarna is het aan de Maas naar het vuur ,kijken en het paard met st maarten en chocomel drinken en wafels eten. Erg leuk.

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Rond de 2,5 jaar is Aiden begonnen met lopen. Welgeteld 2 deuren en toen had hij het wel gezien, LOL.

Vorig jaar ging het stukken beter. Toen wilde hij juist niet meer stoppen.

Finley gaat volgende week voor de eerste keer lopen. Gaan gezellig met ons hele gezin langs de deuren. Waarschijnlijk ga ik wat eerder naar huis met Finley. Dan gaan we nog kindjes verwelkomen aan onze deur.

17. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Vanaf 2 jaar, dan maken ze een lampion op de psz. Dus toen ook gaan lopen.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Wij gaan ook lopen....meestal met een groepje uit de buurt. We doen eigenlijk alleen onze eigen straat...dat is al meer dan genoeg.

19. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,150
    3,026
    113
    Nederland
    Wij zijn vorig jaar wezen lopen voor het eerst en dit jaar gaan we weer (mits ik niet aan t bevallen ben:p) ze snapt het wel alleen ze lust geen snoep.... Dus ze zei "mama jij mag dan al mijn snoepjes eten want ik lust dat niet he". Dus ik ga allemaal koekjes en chips ophalen wat ze wel lekker vind en dan gaan we na tijd "ruilen"

20. Bloeem

Bloeem Actief lid

Nov 28, 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 2,5 jaar voor het eerst. Onze jongste is ruim 2 en gaat dit haar met haar grote zus mee. Heel leuk! Het is hier altijd druk. Wij zijn nu verhuisd dus ben benieuwd hoeveel kindjes we dit jaar aan de deur krijgen!

Share This Page