Voor het eerst op rommelmarkt verkopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Mowtom, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hallo allemaal,

morgen ga ik samen met Kirst (ook bekend hier) op een rommelmarkt onze spulletjes verkopen. We hebben zoveel verzameld in de eerste vier jaar dat onze oudsten nu oud zijn.
    We hebben dus voornamelijk kinderspeelgoed en kinderkleren.
    Ik vroeg mij af of er iemand nog tips voor ons heeft? Ik lees her en der wel of juist niet prijs stickertjes ergens op doen....maar veel meer tips kan ik niet vinden. Ja dat we op moeten letten op handelaren.

Dus als iemand van jullie veel ervaring heeft of juist zegt van hier loop ik altijd tegenaan op een rommelmarkt...:D

Gooi het in de groep!;)
    Thanks!

2. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Leuk! Heb ik laatst ook voor het eerst gedaan en ik vond het echt heel erg leuk. Had zo'n 300 euro omgezet en dat vond ik best goed als je bedenkt dat het allemaal spulletjes van een paar euro waren.

tips?
    -neem een stoel mee. Nu heb ik daar eentje kunnen lenen maar ze hadden er niet zoveel en het is vervelend als je de hele dag moet staan.
    -Probeer wat kleingeld (wisselgeld) bij elkaar te sprokkelen. Veel mensen betalen toch met briefgeld.
    -zet niet te duur in, neem bij twijfel de laagste prijs... mensen gaan echt voor koopjes daar. En ook al moet het geen weggeven worden, het is naar als je weer met een volle auto naar huis moet
    -Ga niet achter je kraam 'hangen'. Als ik even geen mensen voor mijn kraam had ging ik er zelf voor staan rommelen met de spulletjes. Dat trekt mensen aan.
    -probeer alles netjes neer te leggen en netjes te houden, mensen kijken daar liever tussen dan een grote stapel bende.
    - Voor als je ook kleding verkoopt.... Ik had een groot bord gemaakt met de merken erop genoemd en daarbij: 4 euro, 2 voor 6 euro. Veel mensen nemen dan toch een tweede stuk mee.

hoop dat je er wat aan hebt, succes en veel plezier!

o ja, niet geheel onbelangrijk... Ik vond de dag erg lang duren... geloof van 8:00 tot 17:00... en ik moest in de middag even naar huis om te kolven. Vond dit een welkome break. Dus als je dicht bij huis bent en je staat met zijn tweeen. Misschien een idee dat jullie afgewisseld ieder even een half uurtje naar huis gaan.
    -

3. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Dank je Reintje, dat zijn welkome tips!
    We staan niet echt om de hoek maar goed we kunnen wel even zelf ook over de rommelmarkt lopen, het verdiende geld weer uitgeven zeg maar hahaha.

Ik heb vooral speelgoed van Vtech, playskool enz. Kleren leg ik vooral de simpele dingen op maat en dat mag van mij voor een habbekrats weg, de duurdere dingen en setjes en merken enz hang ik wel ergens aan vast of zo leek me.

Nou ik hoop ook wel 300 te verdienen...hahaha maar ik ga daar niet vanuit eigenlijk. Misschien 50 euro, en dat vind ik al veel denk ik. Als ik meer verdien ga ik elke maand op een rommelmarkt staan, ik heb er nu al zo'n zin in. Het lijkt me zo leuk!

4. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ik heb afgelopen januari ook voor het eerst met drie vriendinnen op een rommelmarkt gestaan. Het heeft mij uiteindelijk Euro 230,- opgeleverd. En mijn vriend van te voren, maar lachen wie koopt nou die troep, ik zet de container vast klaar voor alles wat terugkomt :p.

Mijn tips:
    - Bij sommige vestigingen van de Rabobank (op de site is te vinden exact waar) kun je rollen met kleingeld halen.
    - Bedenk van te voren van de wat duurdere spullen wat je er ongeveer voor wilt hebben. Dan hoef je het niet ter plekke te bedenken en ga je niet te hoog/laag zitten.
    - Je zou als je geen zin hebt om je spullen die over zijn mee terug te nemen op het einde ook je hele kraam voor bijvoorbeeld 40 euro kunnen verkopen. Dus alles wat er nog staat.
    - Neem plastic tasjes mee. Er zijn best wel wat mensen die hier naar vragen.
    - Je kan kleine items, speelgoed of kleding ook bij elkaar leggen en alles 1 prijs maken. Dan kan men uitzoeken.

Heel veel plezier alvast.

5. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Hmmmm dat van dat kleingeld had ik eerder moeten bedenken vrees ik. Rabobank is hier op zaterdag niet open....balen!
    Nou ja dan de spaarpotten van de kids maar plunderen hahaha en na afloop weer vullen natuurlijk he! ;)

Het weer is alleen niet echt om over naar huis te schrijven. Het is helaas outdoor.....en er word errrrrug veel regen voorspeld in Best.

6. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Oei als t gaat regenen en t is buiten, neem dan een partytent ofzo mee. anders zijn al je spulletjes nat!
    Of van dat plastic afdekzeil van de gamma.

Verder zijn alle tips al wel zo'n beetje genoemd.

Zet aan t begin van de ochtend hoger in dan in de middag!!!

7. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Als het goed is hebben we gewoon een zeil boven de kraam hangen. Ik hoop dat het dan toch wel droog blijft. En tja als het de hele dag regent dan zal het misschien niet eens doorgaan...
    Bedankt voor de tip.

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Leuk, wij gaan volgende week! Meestal gaan we 1 keer per jaar.
    Als je breekbaar spul hebt, bv speelgoed oid wat kan beschadigen onderweg, neem dan wat van dat papier mee wat altijd bij de blokker of xenos ligt, of gewoon oude kranten om het in te verpakken.

En een lekkere thermoskan met warme chocomelk, koffie of thee en een lekker snoepje of snackje. De dag kan idd best lang duren!
    Veel plezier!

9. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou ik heb alles even bij elkaar gezocht...mijn god wat heb ik veel kleren van de kinderen! Wat moet ik er toch mee doen als ik het niet verkoop morgen?
    Ik hoop maar dat het weer meewerkt! Zoals het er nu uitziet gaat t wel beter worden, gelukkig maar!
    Ik heb de spaarpotten van de kids geplunderd voor kleingeld;) Krijgen ze gewoon morgen terug hoor!!

Ik heb er zin in!
    Stoeltjes idd mee! Flesje cola mee, snoepjes en koekjes mee....wij komen onze dag wel door! Nu maar hopen dat er veel mensen komen....en dan nog mensen met kleine kinderen hahaha!

Mochten jullie in de buurt wonen.....In Best is het te doen bij SKV.

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik had alles t laatste uur voor heel weinig weg gegeven. Toen ik daarna zelf nog een rondje ging, waren er heel veel mensen die dingen gratis weg gaven :) En als je zelf ook even wilt snuffelen, ga dan meteen een rondje want dan zijn de leukste dingen er nog.

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

lang leve marktplaats vanuit mijn luie stoel hoog en droog:D
    en verkoop goed

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik verkoop op een rommelmarkt toch beter. dan kunnen mensen t echt bekijken enzo.

13. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36

haha inderdaad ;)

14. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    nou het weer zit niet echt mee!
    ik hoop voor je dat het nog wat beter gaat worden...ze zeggen van wel!
    ik ben benieuwd wat je verdiend hebt!
    ik verkoop alles op marktplaats maar wilde ook eens op de rommelmarkt gaan staan.

15. MHMW

MHMW Niet meer actief

Wij hebben gister voor het eerst op de rommelmarkt gestaan. Samen met mijn man. We hadden vanalles en nog wat en uiteindelijk 80 euro verdiend. We hadden geen speelgoed en kleding. Dat had ik al verkocht via Marktplaats. Neem stoelen mee! Bedenk wat je voor je spulletjes wilt hebben en let goed op, want onbewust wordt er toch veel gejat. Ik wens je heel veel plezier en ben benieuwd hoeveel je hebt verdiend.

16. Viper

Viper Lid

10 feb 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn moeder staat geregeld met kinderkleding en speelgoed van mijn kleintje. Wat handig is om een kledingrek neer te zetten en hier je kinderkleding aan te hangen. Dat trekt ook veel mensen en het inderdaad netjes neer hangen of neer leggen. Als het er chaotisch bij ligt dan loop ik er altijd voorbij. Wij prijzen wel altijd, dat vind ik zelf ook prettiger. Ik leg of hang de merkartikelen bij elkaar en de andere kledingstukken doe ik weg voor een euro en liggen ook bij elkaar.
    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

17. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou we zijn weer thuis. Ik vond het kei leuk. Het weer viel nog mee. Wel met opzetten hadden we regen maar rest van de middag viel er niet heel veel meer, gelukkig.
    Nou ik heb geen vetpot omgezet maar ach toch 30 euro verdiend. Ik vond het erg leuk om te doen. Wellicht nog een keertje....
    Maar dan misschien echt een kleding beurs ipv rommelmarkt. Je kan toch niet echt heel veel vragen, ook niet voor merk vind ik. Als ik zeg 2 euro voor een kleding stuk zeggen ze meteen whaaaaat? Ach ja ik heb me vermaakt en zal het vast nog een keer doen!

Mocht iemand weten waar er een keer een rommelmarkt of kleding markt is dan hoor ik dat graag!

18. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    wat voor kleding heb je te koop als ik vragen mag, jongen of meisje,

19. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    als je meisjes kleding over hebt heb ik er wel belang bij.
    mn dochtertje heeft maat 92/98
    (heb je dat??)

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    @mowtom: in sept in jouw dorp:)
    kinderrommelmarkt

Deel Deze Pagina