4 of meer kinderen, hoe doen jullie dat?

Discussion in 'De lounge' started by odet, Jan 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. odet

odet Niet meer actief

wij hebben een vrij klein huis, ik ben nu zwanger van de 2e.
    voor 2 kindjes hebben we wel plaats (3 slaapkamers boven) maar stel dat we er nog 1 (of meer) willen, dan zou ik niet weten waar ik die moet gaan laten.
    wij hebben een hele lage zolder waar je niet op kan lopen, dus dat is geen optie.

ik vraag me dus af, ik lees regelmatig dat er vrouwen zijn met 3 of meer kinderen, hoe doen die mensen dat?
    hebben jullie 2 kindjes op 1 kamer liggen?
    of hebben jullie gewoon een heel goed salaris en dus een groot huis? :D

ik ben een beetje nieuwsgierig :D

2. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Het zou mijn vraag wel kunnen zijn!!! Wij hebben ook maar 3 slaapkamers en geen mogelijkheid voor een 4e.
    Overigens hebben wij nog maar 1 kindje, maar ja, wat zal de toekomst brengen he!!

3. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

Dec 9, 2009
    916
    1
    16
    Haha, ik hoor mezelf praten :D :D :D
    Ook wij hebben nog maar 1 kindje, maar idd, als er meer komen hoe moet het dan????
    Lees even mee hoor ;)

4. randi

randi Niet meer actief

hier een groot gezin en een huis met 4 slaapkamers. de 2 oudste hebben elk hun slaapkamer en nina en tia slapen samen op 1 kamer ( is een beetje het voordeel van een tweeling denk ik) en dan natuurlijk onze slaapkamer nog.
    voor ik zwanger was van de tweeling huurde we een huis met 3 slaapkamers en we hebben dus een huis met 4 slaapkamers gekocht, voor ééntje met 5 slaapkamers is ons budget te klein maar het voordeel is wel dat de 2 oudste 16 en 14 zijn dus hoop binnen een jaar of 10 dat nina en tia elk hun kamer gaan hebben en 1 van de 2 oudste de deur uit zal zijn :)

5. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

Dec 9, 2009
    916
    1
    16
    Owww gaat dat zo op die manier ;) :D
    Dit huis waar we nu in wonen is sowieso te klein voor 4.
    Hier kunnen we maar 2 kindjes in kwijt, maar dan nog is 1 slaapkamer erg klein!!
    Dus zijn wel van plan om over 3 á 4 jaar te verhuizen.
    En dan wil ik echt 4 slaapkamers ;)

6. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Je kunt toch heel goed een kamer delen?
    Ik ben meer benieuwd naar wat voor auto je hebt wanneer er 4 of meer kids meerijden.

Groetjes van Kiki.

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    hoi...

ik heb ons huis echt gekocht met het idee dat er een paar kindjes in moeten kunnen passen...

ik denk dat je op een gegeven moment toch moet gaan kijken naar iets groters.... tenminste als je echt het idee krijgt ruimtegebrek te hebben...

ik denk dat een hoop mensen net zoals dat je op een gegeven moment echt een grotere auto nodig hebt... toch ook naar een groter huis op zoek gaan...en dat hoeft niet altijd perse een duurder huis te zijn...

wij hebben een relatief goedkoop koophuis kunnen vinden met 4 slaapkamers.. om dat te kunnen betalen zijn wel wel 10 km verder bij zee vandaan gaan wonen.. die 10 km maakte dat we de woning wel konden betalen..

of je 2 kinderen op 1 kamer kunt hebben ligt denk ik ook aan je kinderen en aan hun leeftijd... op een gegeven moment hebben ze gewoon een beetje ruimte voor zichzelf nodig...

gr Jose

8. Meiske74

Meiske74 VIP lid

May 22, 2007
    6,571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben 4 kinderen en zij hebben allemaal een eigen slaapkamer.
    De zolder is verbouwd tot slaapzolder voor de oudste. Op de eerste verdieping zijn 4 slaapkamers. Maar we gaan verhuizen naar een (nog) groter huis. Daar 5 slaapkamers op de eerste verdieping en een bergzolder. Toen we nadachten om voor een derde en vierde kindje te gaan, was het wel de voorwaarde om deze ook een eigen slaapkamer te bieden. Nu ze kleiner zijn kunnen ze best wel een slaapkamer delen, maar als ze groter worden willen ze wel meer privacy. We hebben een 7 persoonsauto, dus dat past makkelijk.

9. Towser

Towser Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,222
    1
    0
    Gelderland
    Je hoeft toch niet persé allemaal een eigen slaapkamer? Wij hebben een huurhuis met maar 2 slaapkamers. De grote meiden delen er één en wij hebben de baby op onze kamer. Een auto hebben we niet, dus dat is ook al geen probleem. Vroeger had toch iedereen veel kinderen en een veel kleiner huis? Auto's had ook niemand en dat is toch ook allemaal goed gekomen? Als je te eten hebt en kleding om aan te trekken en een dak boven je hoofd, dan ben je toch al best een eind, daar zou een heel groot deel van de wereldbevolking al erg mee geholpen zijn.

10. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    Hier liggen de 2 oudsten ook bij elkaar en we hebben vier slaapkamers.We willen geen vierde meer maar stel dat ik er nog een zou krijgen dan is daar ook wel plaats voor dan moet ie met Quinn op 1 kamer. Het is best te doen alleen voor b.v het speelgoed en kleren is weinig plaats en dat staat op onze kamer erbij mar dat maakt ons niet veel uit...als je uit licht uitdoet zie je er niks meer van. En als de kindjes het zo gewend zijn om samen met broer of zus te slapen weten ze ook niet beter.

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Ik ben zwanger van de 4e. De oudste twee slapen inmiddels samen op de zolderkamer, zij zijn 8 en 10. We hebben de kamer in 2-en gedeeld met een boekenkastenwand zo hebben ze toch hun eigen kamer en een deel samen.
    De nu nog jongste heeft een gewone slaapkamer op de 1e verdieping, waar ook onze slaapkamer is en de babykamer is daar weer naast. Wij hebben een huurhuis maar willen in de toekomst nog wel kopen.
    En we hebben net een renault espace gekocht, maar das een miskoop dus nog op zoek naar een andere. (tjsa, hij was 500 euro, en dan mocht er nog iets aan gedaan worden maar uiteindelijk blijkt er iets niet in orde te zijn dat 2500 euro gaat kosten... niet dus ;))

12. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    We hebben twee kindjes en twee van de drie slaapkamers zijn onbezet :).

13. randi

randi Niet meer actief

nuja mijn 2 oudste 14 en 16 en jongen en meisje was moeilijker om op 1 kamer te leggen, omdat het wettelijk hier in belgië niet mag als het niet hetzelfde geslacht is maar vooral ook voor hun eigen privacy, vind het wel kunnen als ze niet teveel schelen van leeftijd en hetzelfde geslacht zijn

wij rijden met een citroën c8, lekker ruim, voor iedereen plaats maar was wel kostelijk in de aankoop maar het was dat of 2 auto's kopen en vooral op rijden als je als gezin ergens heen moet. ben er wel heel tevreden van en hij rijdt ook super

14. Towser

Towser Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,222
    1
    0
    Gelderland
    Wettelijk???:( Komen ze dan bij iedereen thuis controleren of zo? Ik kan me hier echt niks bij voorstellen.

15. randi

randi Niet meer actief

nee towser ze controleren dit niet aan huis maar stel je hebt ruzie met je buren en zij weten dat je je kinderen op 1 kamer laat slapen ( van verschillend geslacht dus) en ze bellen het door naar de jeugddienst dan ja kan je wel controle krijgen. ze gaan dan wel niet per direct je kinderen mee uit huis nemen maar er staat wel een fikse boete op

16. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    Wij hebben hier ook maar 2 slaapkamers en nu bezig voor een brusje voor onze dochter... Op zich kunnen we de zolder wel ombouwen tot slaapkamer, maar ons meissie is nog maar 2,5 dus dat vind ik een beetje jong... Nu zijn we nog in dubio hoe we dit moeten gaan oplossen... zelf op zolder gaan slapen of toch de baby bij ons op de kamer en met de tijd de kindjes samen... Hebben jullie misschien een oplossing, want mannetje is er niet zo voor om een baby bij ons te laten slapen...

17. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Ik heb 5 kinderen en woon sinds 1.5 jaar in een huis met vier slaapkamers. Oudste twee hebben een eigen kamer en de jongste drie liggen samen op 1 kamer.

Het eerste jaar hebben de jongste drie op mijn kamer geslapen, omdat ik geen ruimte had, toen woonde ik in een poppenhuis met drie ieniemienie slaapkamers :D

Hier zit ik ook van te kijken, nog nooit eerder van gehoord dat het bestond 8)

18. Towser

Towser Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,222
    1
    0
    Gelderland
    Jeetje, klinkt toch wel een beetje als "big brother is watching you", je zou toch denken dat je dat als ouder zelf wel mag inschatten. Geldt het vanaf een bepaalde leeftijd of mag peuters en kleuters ook niet? En als je ze samen in bad doet als ze bv. 3 zijn of zo?

19. randi

randi Niet meer actief

ja wat kan ik zeggen belgië is op zo'n dingen een echt apenland met wetten van de jaren stilletjes, nochthans vroeger sliepen de gezinnen allemaal in 1 ruimte met een gordijn ertussen dus begrijpen wie begrijpen kan

20. randi

randi Niet meer actief

volgens de wet zelf mag het niet vanaf geboorte maar denk dat ze der vooral een probleem zouden van maken vanaf de puberteit dus een leeftijd van ongeveer 12 jaar.
    wat betreft in bad doen weet ik niet of daar iets wettelijk van is.
    het is eigenlijk wel belachelijk maar dat zijn wel meer dingen hier.

zo heb ik dus ook ondervonden dat als je zoals ik chemo en bestraling krijgt dit gedurende 5 dagen wordt gedaan maar in het weekend niet, dus je behandeling wordt altijd 2 dagen onderbroken en waarom... niemand die het weet

Share This Page