meiden ik heb een groot probleem, echt ik weet me geen raad meer. Mijn man heeft jarenlang op zijn spaarrekening gespaard om ooit zijn droomboot te kunnen kopen. Wij hebben het helemaal niet breed, maar de afgelopen jaren heeft hij op zijn spaarrekening altijd wat hij kon opzij gezet. En nu komt het .. hij heeft de boot gevonden waar hij al jaren van droomt.. Hij is verliefd op de boot geworden. Alleen is deze boot 19.000 euro... IIk vind het behalve belachelijk veel geld, ook moeilijk. Wij hebben ons huis te koop staan, als hij al het spaargeld opmaakt dan hebben we geen cent om een nieuw huis in te richtten. Ik zou een andere auto moeten met 2 kleine kids ( nu3deurs en oud) Plus dat we dan absoluut geen enkele buffer meer hebben mocht er iets kapot gaan in huis of we voor onvoorziene uitgaven komen te staan. Al met al vind hij dat ik hem moet steunen omdat dit zijn droom is, en hij hier al die tijd al voor spaart. ( Hij heeft dit bedrag allemaal alleen bij elkaar gespaard over de afgelopen 10 jaar ) En ik ben het er eigenlijk niet mee eens. Stel ik me aan, en moet ik hem zijn droom laten waarmaken? Of moet ik voet bij stuk houden. Wat moet ik nou Eerlijke antwoorden gevraagd..
Ik vind eerlijk gezegd dat je je aanstelt.. Hij heeft jarenlang voor zijn grote droom gespaard en dat houd in dat jij wist dat die boot er ooit zou komen. Nu is hij zijn droomboot tegengekomen en vind ik dat jij dat niet in de weg kunt gaan staan. Waarom heb je zelf nooit gespaard als ik vragen mag?
Als hij al die jaren zelf voor dit bedrag heeft gespaard vind ik dat je hem zijn droom ook moeten laten uitkomen, als het spaargeld van jullie samen zou zijn is het een ander verhaal. Maar goed ergens jaren voor sparen en dan de perfecte boot vinden en niet kunnen kopen zou ik heel sneu vinden....
tja hij kan er wel voor gespaard hebben maar om dan NU een boot te gaan kopen vind ik een beetje vreemd. ik zeg niet dat hij zijn geld in jullie huis moet steken maar ik zou als ik hem was toch liever hebben dat mn gezin er een beetje warmpjes bij zit.
ik vind ook dat je man gewoon recht heeft om zn boot te kopen. hij heeft er jarenlang voor gespaard en het is zijn droom. snap eingelijk niet zo goed dat dit een dillemma moet zijn.
maar je zegt als ie die boot koopt dat je dan geen huis meer kan inrichten? zou hij dat dan eerst doen van dat geld? omdat je zegt dat er dan geen spaargeld meer is. snap dat niet zo volgens mij
Het zijn eigen gespaarde geld zeg je, dus ja dan vind ik ook dat hij die droomboot mag kopen. Als het jullie samen gespaarde geld is dan vind ik het een ander verhaal. Zo heeft mijn man vorig jaar ook zelf een nieuwe motor gekocht, daar heeft hij zelf voor gespaard. Dus ja wie ben ik om hem dan tegen te houden....
Uuh tsjah, hier is zijn geld mijn geld en anders om ook. Ik zou er dus wel moeite mee hebben. Als wij het geld erg goed kunnen gebruiken, voor bijvoorbeeld een nieuwe auto, dan zou ik het niet fijn vinden dat hij iets al een boot koopt. Wat gewoon luxe is. Ik zou een auto nodig hebben voor het werk.
Hmmm, aangezien hij al zo lang voor de boot aan het sparen is en je het wist zou ik hem ook de boot laten kopen. Hij heeft er voor gespaard en zou het geld toch al niet gebruiken voor jullie nieuwe huis/ een andere auto dus wat dat betreft heb je er toch niks aan. Het tijdstip, op het moment dat jullie het krap hebben, komt misschien niet zo uit maar ja je weet natuurlijk van te voren nooit wanneer je je droomboot tegen komt. Heeft hij nog wel genoeg geld om de boot te onderhouden/ te laten varen?
ik vind de reacties vreemd, mijn geld, zijn geld. huhhh. Bij ons is het gewoon ons geld en we beslissen samen over grote uitgaven. Ik vind het onverantwoord om zoveel geld uit te geven alleen voor luxe als je daarna gewoon helemaal niks meer hebt. dus als er iets kapot gaat dan kun je niks meer. nee ik zou het er niet mee eens zijn.
Dus je laat je man sparen voor zijn droom en als het geld bij elkaar is dan wil jij het aan iets anders spenderen? Ik zou dat niet grappig vinden als dat mij gebeurde. Eerst mezelf alles ontzeggen en dan gaat mijn partner het aan andere dingen dan waar het voor bedoeld is opmaken
Hier is het ook ons geld maar als mijn man iets dolgraag zou willen en daarvoor wil sparen vind ik het geen probleem om bijvoorbeeld iedere maand 100 euro van ons geld voor zijn droom te sparen en ja dan vind ik dat ik niet moet zeuren als zijn droom op ons pad komt.
Tja ik vind dat er wel een verschil in zit. Hij spaart er al 10 jaar voor, dat is zijn ding. Dan zou er ook een gewone spaarrekening moeten zijn voor dat soort dingen als kapotte wasmachine, inrichting etc. Als ik jaren voor iets spaar (en mijn man weet dat) en ik vind eindelijk wat ik wil en hij wil het dan niet dan zou ik dat absoluut niet tof vinden.
Hier sluit ik me helemaal bij aan... De situatie is wel veranderd in die 10 jaar zou ik denken! Je bent nu samen, hebt sámen een gezin. En ik zou denken, dat dát voorgaat! En als die boot dus zoveel geld kost, moet hij helaas wat langer doorsparen... tot er wél genoeg geld is, om ook de andere dingen te kunnen betalen.
Ik snap je dilemma wel, ik zou voorstellen een deel van het geld aan een boot te besteden en dan nog een gedeelte voor het huis en een beetje laten staan voor iets achter de hand. Wij willen op ten duur ook een boot maar dat hoeft niet veel te kosten aangezien mijn vriend in het wereldje zit en het zelf kan opknappen. Voordeel van een boot is dat als je hem goed onderhoud het nooit minder geld waard word, tenzij je hem te duur koopt. Wat is het eigenlijk voor boot dat hij wil kopen?
dat hij daar tien jaar voor gespaard heeft tja niks aan te doen, dan moet hij een boot zoeken die wat goedkoper is zodat er toch nog geld overblijft voor onvoorziene uitgaven zoals kapotte wasmachine ofzo.
Ik zou er gewoon wel voor zorgen dat er wat geld achter de hand is voor onvoorziene uitgave. Misschien dus nog even doorsparen of kijken voor goedkopere boot. Neem aan dat dit niet de enige boot is die hij mooi vindt?
Hangt een beetje van het type af maar volgens mij kan je voor 19.000 een aardige boot kopen... En voor 10.000 moet je ook al een hele leuke boot kunnen kopen. Helemaal deze tijd is dat niet moeilijk.
die boot loopt toch niet weg , nog even doorspaare , wat moet je straks doen als je krap zit? Ja leuk we hebben een boot zeg je dan.mischien in die boot wonen?