show je tuin !!

Discussie in 'De lounge' gestart door boonie, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boonie

boonie Actief lid

9 mei 2011
    362
    0
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

Ik probeer inspiratie op te doen voor een vrolijke en kleurrijke tuin.
    Wij hebben een grote tuin , maar is op dit moment nog erg saai eigenlijk.
    Ik zag toevallig in de reclame folder van blokker allemaal vrolijke kussens en potjes enz afgebeeld in de kleuren blauw, groen, geel, oranje, roze en paars. Krijg meteen zin om ze te gaan kopen en de boel eens even flink op te vrolijken.

Wie heeft er ook zo'n kleurrijke en gezellige tuin?

Zo zag mijn tuin er vorig jaar uit....

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik zou die muur rechts gebruiken om een klimplant te laten groeien, bijv een clematis met mooie bloemen of een passiebloem. Zijn in allerlei kleuren te krijgen, staat heel leuk!

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Wij hebben opzich een heel leuk tuintje.
    Maar bij ons mag er ook wel wat meer kleur in.
    Dadelijk is het ook weer fijn als je bloemmetjes kan zetten, dat scheeld al een hoop.
    Ik ga dit topic even volgen, voor ideeen op te doen :D

4. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik zit nog even te kijken.... Is dat nou de ingang van die schuur, die deur rechts?! Is dat jouw schuur, of van de buurman?

5. boonie

boonie Actief lid

9 mei 2011
    362
    0
    16
    NULL
    Noord-Holland
    De deur links van het tuinhuisje is inderdaad de schuur van ons ja en dan de poortdeur ernaast zegmaar.

Ik heb ook zo'n zin om weer bloemetjes te planten ja en alle mandjes te vullen...heerlijk...heb echt de lentekriebels :D

6. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Sorry, waar ik rechts zei bedoelde ik links.... :D

Voor de kijkers thuis dan hè....

7. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik kijk graag even mee. Wij krijgen over 2 weken de sleutel van ons nieuwe huis en ik ben echt compleet inspiratieloos betreffende de tuin. Dat er iets moet gebeuren is duidelijk, maar wat?!

8. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    @ Lief of stoer. Wat een grote tuin krijgen jullie.
    Mooi hoor.

9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Dank je wel :)

10. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    pffff, hier moet er ook nog veel gebeuren! We hebben nu ongeveer alles er uit wat er uit moest, maar nu dus weer opbouwen..;)
    altijd leuk om ideeën op te doen hier!
    Dit is onze tuin nu.. (het bosje erachter hoort er ook nog bij)

11. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik wil dit jaar ook een hysterisch vrolijke tuin :D. Ik heb van het weekend bij het tuincentrum bloembollen gekocht (weet even niet meer welke, maar ze zagen er hysterisch vrolijk uit op het plaatje :p:D). En ik heb felgekleurde, houten vlinder gekocht voor aan het muurtje van de schuur.

12. Alita

Alita Niet meer actief

wauw loeszzz super die tuin! Ik hou wel van een beetje uhmmm rommelboel...gewoon de natuur in je tuin....niet dat je tuin een rommel is maar je snapt me wel ....hoop ik hahaha...

Wij gaan volgend jaar de tuin veranderen........weet alleen nog niet hoe dus dit topic hou ik in de gaten!

13. Papaver

Papaver Niet meer actief

Hier de helft van onze tuin. We hebben nog een zelfde stuk rechts achterin (staat haaks op deze tuin en niet op de foto). Momenteel weinig bloemen etc, maar wel veel jonge fruitbomen en we gaan dit jaar een groentetuin aanleggen (op het andere stuk staat een kas van 8x 3,5 m). En ja, dat hokje is een buiten WC (alleen niet meer als dusdanig in gebruik) :D

Ik wil er wel graag wat meer mee, maar weet niet waar te beginnen. Het gras is in ieder geval redelijk low maintenance.

14. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Een stuk van je tuin gebruiken als groententuin is natuurlijk erg leuk voor kinderen. Dan kunnen ze met eigen ogen zien dat groente en fruit niet in de supermarkt gemaakt wordt. En het scheelt weer wat op je boodschappenbudget.

15. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik kijk mee. Wil graag de tuin verbouwen.. Dus inspiratie kom maar op:p

16. Amethist

Amethist Niet meer actief

Dit is trouwens de tuin van mijn vader en stiefmoeder:

Bekijk bijlage 231873

Zij hebben echt zo'n heerlijke tuin. Als het echt mooi weer is ga ik het allerliefste met de kids naar hun om daar lekker in de tuin te chillen.

17. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

mijn vader heeft een heerlijke rommeltuin kan daar gaan zitten en dan alles rustig bekijken heerlijk hier een klein stukje

18. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik zal morgen eens zien of ik er een foto van de tuin op kan krijgen.
    Is nu nog een kale boel en wil ook wat meer fleur en kleur.

19. bereke

bereke Niet meer actief

Wauw! Een glas witte wijn, mooi weer, een goed boek, mijn man en kinderen en je krijgt me daar niet meer weg :p.

20. tulip

tulip Niet meer actief

amethist, dat vind ik nu eens een gezellige tuin.

ik lees ook even mee, over 3,5 week krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. We weten dat er iig gras in moeten komen en een strook met fruit-en groente boompjes.

Deel Deze Pagina