Dames die thuis studeren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Within, 8 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Zijn er hier meer dames die thuis studeren?

Ik ben inmiddels aan mijn 5e thuisstudie bezig in 6 jaar tijd, maar dit is een hele pittige en moet ik dus anders aanpakken.

Wie heeft er tips om het leren wat makkelijker te maken?

2. Nog niet, ik ga pas beginnen in februari als het goed is.. zal ook wel pittig worden met een peuter en baby maar ga mijn best doen :)

wat voor thuisstudie doe je nu?

3. Within

Within Niet meer actief

HBO Artist Manager :)

4. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hoe combineer je dit met je werk dan of hoef je geen stage te lopen?

5. Within

Within Niet meer actief

Ik hoef geen stage te lopen, is puur thuis leren en je huiswerk insturen of vragen stellen kan je via internet bij je leraar.

Sowieso zit ik in de ziektewet dus ben de hele dag thuis op 3 ochtenden therapie na :)

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Okee ja dan is het wel te doen!!! Via welk instituut?

7. Within

Within Niet meer actief

Ik doe het via Laudius :)

Maar heb al eerder studies gedaan via de NHA en Studieplan ook.

8. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    En kun je daar dan ook echt iets mee in het bedrijsleven?

9. Within

Within Niet meer actief

Over het algemeen wel. De studies die ik uitkies zijn er vooral op gericht een eigen bedrijf te starten. Het zijn in ieder geval wel erkende MBO/HBO diploma's

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    En welke studies heb je dan allemaal al gedaan? Wat voor bedrijf wil je beginnen?

11. Within

Within Niet meer actief

Heb je even? :p

Ik ben van school gegaan op mijn 16e, met als voorwaarde dat ik een thuisstudie ging doen. Ik heb toen mijn AOV gehaald, ook wel bekend als ondernemersdiploma.

Later heb ik mijn certificaat voor Weddingplanner gehaald, deze uitgebreid met algemene evenementenorganisatie (MBO).

Om het UWV te plezieren (omscholing, kans op baan vergroten) heb ik vorig jaar Administratief Medewerker (MBO) gedaan.

Maar mijn grootste wens is om in de muziek te werken, de industrie dan, niet als artiest. En dus heb ik als aanvulling op de evenementenorganisatie, nu dus Artist Manager (HBO).

12. Tese

Tese Niet meer actief

Haha het lijkt wel een interview.

13. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Sorry :)

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Haha inderdaad net een interview. Misschien is dat mijn nieuwe missie. Stel best goede vragen, hahahahaha..

15. Within

Within Niet meer actief

Hahaha is niet erg hoor ^^ Geef graag antwoord

16. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hihi okee.

Het lijkt mij ook leuk om er iets bij te doen.

17. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Misschien heb ik het mis, maar ik lees heel veel negatieve verhalen over thuisstudies. Vooral HBO studies.. Meestal schijnen ze helemaal niet zo erkent te zijn als men denkt, dan zijn ze bijvoorbeeld niet geaccrediteerd. Op zich ook vrij logisch, want als je er geen stage bij loopt, geen lessen volgt, niet samenwerkt enzo..

Ik heb er zelf namelijk ook over nagedacht, maar dit is echt een reden geweest het niet gedaan te hebben. Dan maar gewoon naar de Hogeschool! Dus hier moet je ook echt goed voor oppassen, velen mensen komen bedrogen uit.. Lees Tros-radar enzo..

18. Within

Within Niet meer actief

Daar moet je ook maar net de tijd/geld/zin in hebben he. Ik kies bewust voor thuis studeren met een leraar, om die begeleiding er toch nog bij te hebben. Stageplekken zijn schaars en opleidingen met school erbij zijn duur en vol verborgen kosten.

Ik ken wel genoeg mensen die met een thuisstudie gewoon de baan hebben gekregen die ze wilden :) Dus voor mij was de keuze niet zo moeilijk. En zoals ik al zei; vooral gericht op eigen bedrijf opzetten en dus de basiskennis hebben.

19. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Het ligt ook heel erg aan de richting denk ik.

20. Within

Within Niet meer actief

Ja idd, mijn schoonmoeder doet verpleegkundige, en die loopt stage. daarbij is het ook verplicht en vind ik niet meer dan normaal, net als met andere zorgberoepen.

Deel Deze Pagina