Zijn er hier meer dames die thuis studeren? Ik ben inmiddels aan mijn 5e thuisstudie bezig in 6 jaar tijd, maar dit is een hele pittige en moet ik dus anders aanpakken. Wie heeft er tips om het leren wat makkelijker te maken?
Nog niet, ik ga pas beginnen in februari als het goed is.. zal ook wel pittig worden met een peuter en baby maar ga mijn best doen wat voor thuisstudie doe je nu?
Ik hoef geen stage te lopen, is puur thuis leren en je huiswerk insturen of vragen stellen kan je via internet bij je leraar. Sowieso zit ik in de ziektewet dus ben de hele dag thuis op 3 ochtenden therapie na
Over het algemeen wel. De studies die ik uitkies zijn er vooral op gericht een eigen bedrijf te starten. Het zijn in ieder geval wel erkende MBO/HBO diploma's
Heb je even? Ik ben van school gegaan op mijn 16e, met als voorwaarde dat ik een thuisstudie ging doen. Ik heb toen mijn AOV gehaald, ook wel bekend als ondernemersdiploma. Later heb ik mijn certificaat voor Weddingplanner gehaald, deze uitgebreid met algemene evenementenorganisatie (MBO). Om het UWV te plezieren (omscholing, kans op baan vergroten) heb ik vorig jaar Administratief Medewerker (MBO) gedaan. Maar mijn grootste wens is om in de muziek te werken, de industrie dan, niet als artiest. En dus heb ik als aanvulling op de evenementenorganisatie, nu dus Artist Manager (HBO).
Haha inderdaad net een interview. Misschien is dat mijn nieuwe missie. Stel best goede vragen, hahahahaha..
Misschien heb ik het mis, maar ik lees heel veel negatieve verhalen over thuisstudies. Vooral HBO studies.. Meestal schijnen ze helemaal niet zo erkent te zijn als men denkt, dan zijn ze bijvoorbeeld niet geaccrediteerd. Op zich ook vrij logisch, want als je er geen stage bij loopt, geen lessen volgt, niet samenwerkt enzo.. Ik heb er zelf namelijk ook over nagedacht, maar dit is echt een reden geweest het niet gedaan te hebben. Dan maar gewoon naar de Hogeschool! Dus hier moet je ook echt goed voor oppassen, velen mensen komen bedrogen uit.. Lees Tros-radar enzo..
Daar moet je ook maar net de tijd/geld/zin in hebben he. Ik kies bewust voor thuis studeren met een leraar, om die begeleiding er toch nog bij te hebben. Stageplekken zijn schaars en opleidingen met school erbij zijn duur en vol verborgen kosten. Ik ken wel genoeg mensen die met een thuisstudie gewoon de baan hebben gekregen die ze wilden Dus voor mij was de keuze niet zo moeilijk. En zoals ik al zei; vooral gericht op eigen bedrijf opzetten en dus de basiskennis hebben.
Ja idd, mijn schoonmoeder doet verpleegkundige, en die loopt stage. daarbij is het ook verplicht en vind ik niet meer dan normaal, net als met andere zorgberoepen.