Jullie hebben nu hele gave maanden met HOME erop!!! Jammer dat er nog maar 1 was want heb er zeker 5 nodig Ik vind donker in huis ook wel weer erg gezellig ogen trouwens. Helemaal met al die leuke spulletjes van de xenos
Mijn tante heeft een houten overkapping gemaakt aan huis. Ze wilde geen doorzichtige platen, dus had ze er voor gekozen om 3 lichtkoepels te plaatsen. Het is echt super mooi geworden, en aangezien hun ook niet zoveel zon hebben, is de huiskamer licht zat.
Wij hebben ook zoiets! van rabatdelen, aan het huis over de gehele breedte. de vloer is osb platen die geschilderd zijn met 2 componentenverf. er zit een schuifpui in en een raam met een raampje dat openkan. er ligt ook een gasleiding met een gaskacheltje en mijn wasmachine en droger staan er in. ook een bank en een televisie mijn vriend is zo blij met zijn hol
@luna86 dit is precies wat wij willen! Die platen zijn geïsoleerd zo te zien, gaat het broeien tegen in de zomer. Het zat er natuurlijk al toen jullie er kwamen wonen maar neemt het echt zo veel licht weg? Het is wel aardig prijzig die platen dat is dan weer heel jammer aangezien ons hele huis bijna nog moet, dus met geluk hebben we het volgend jaar staan
manlief wilde ook een gasleiding aanleggen...dat vond ik wel erg ver gaan voor een overkapping Dus helaas geen gas en stromend water , maar wel een lekker plekkie voor hem, als ie eens een keer geen gegil wil horen van zijn 3 meiden Hij is er ook helemaal mee in zijn sas...
Leuk zeg! De tuin lijkt qua indeling precies op dat van ons tenminste als het gras ook doorloopt. Toevallig ook kunst gras? Wij willen TZT ook zo'n terras ovekapping. Mijn man vroeg of je er op kunt lopen? Ivm ramen lappen etc. Dakgoot schoonmaken etc. Nu hebben wij kuntstof kozijnenen, maar als de kozijnen weer eens Geshilderd moeten worden.
Dit is onze tuin vanuit de woonkamer genomen. Waar de tuinset staat willen wij ooit ook een overkapping. Van 6x3. Bekijk bijlage 238707 Foto van vorig jaar. LEt niet op de stenen/troep. Tuin was net echt klaar!
Ik heb alleen wat oude foto's! Zal als de tuin weer klaar is voor dit jaar ook ff wat nieuwe foto's showen. We hebben gekozen voor veel gras, geen opstaande randen of vijver ivm onze zoon. We wilden een tuin waar vooral hij lekker zou kunnen spelen. Achter is een tegelterrasje, daar komt dit jaar een grotere houten zandbak bovenop. In de rand met planten staan vooral erg veel zomerbloeiers, dus in de zomer word ik helemaal blij van onze fleurige tuin.
Verder hebben we over de hele breedte van het huis een houten afdak gebouwd afgelopen jaar. (manlief zelf gemaakt) Met 1 dichte hoek waar onze grote BBQ staat en onze lieve konijnebeestje. En dit is in de andere hoek
en dan nog ons voortuintje.(vorig jaar zomer uiteraard) Komend weekend word die afgemaakt en komen er bodembedekkende planten tussen de bakken, zodattie helemaal groen word.
Wat een leuke foto's allemaal zeg Dit is trouwens onze tuin vanaf boven gezien. Hier zie je dus ook een deel van onze terrasoverkapping.
Wij zijn natuurlijk niet anders gewend qua lichtinval maar doordat de zijkanten open zijn valt er nog redelijk licht naar binnen. Wel bij 2 keer per jaar schoonmaken. Hebben het wel eens wat langer vies gelaten en toen merkte we wel dat het donkereder was binnen. + wij hebben een donkere keuken dat is eigenlijk wel een nadeel. Verder is het ideaal!
De tuinen lijken idd op elkaar zag ik op je foto. Wij hebben ook kunstgras. Toevallig pas neergelegd. Je kan niet op de platen zelf staan maar wel op het frame. Mijn vriend heeft de kozijnen geschilderd en dat ging goed. Dakgoot schoonmaken hebben we nog niet geprobeerd moet hoognodig gedaan worden maar dat zal idd wat lastiger zijn omdat je de trap er niet op kan zetten. Dit moet met een lange ladder via de buren gedaan worden denk ik.
Onze achtertuin. Is oude foto. De houtconstructie links aan de muur is weg. Daar hangt nu alleen nog het watervalelement. In de bak zit dus water. Het groen in de andere bakken zijn hortensia's. 's Zomers zitten die vol met bloemen.
Zal komend weekend ff maken, tis nu ene grote puinbende en zaterdag komt de tuinman dus dan zal ik ff nieuwe foto's uploaden.
joepie, dit weekend gaan mijn vriend en schoonvader de tuin opnieuw leggen we hebben een huurhuis, dus het zijn gewone betonstoeptegels, maar alles komt weer netjes waterpas te liggen