@ Tassie, hoe groot ik jullie tuin? Leuk hoor! Ik denk ook zoiets te willen, maar ipv tegels dan een soort vlondervloer ofzo?? @ Boonie, wat een fijne tuin! Ziet er echt heel knus uit zo tussen de bomen. Zou er zo in willen gaan liggen!
De tuin is 10 meter diep en 7,25 breed. De pergola's zijn zo geplaatst dat een schuine looplijn is gemaakt. Wij vonden het zelf wel leuk om het middendeel verlaagd te hebben. Het achterste deel is net zo hoog als het voorste (zwarte tegels). Het ontwerp hebben we laten maken.
hahahah gewoon zoon van kenissen die opleiding hovenier doet Manlief heeft geen groene vingers en ik mag niet tuinieren van man en ouders.
@ MissXX, die foto is van vorig jaar. Toen hadden we alles zo goed als opgeknapt. We waren er superblij mee. Totdat mn man een enorm zwembad wilde hebben en ik een luxe rotan ligbed van m kreeg....we hebben daarna geen zon meer gezien en het gras ziet er nu uit alsof er een ufo geland is haha
Ja heel leuk.. Grootte komt ongeveer overeen met onze nieuwe tuin, alleen dan de diepte en breedte omgekeerd. Hat hem mijn vriend ook al laten zien, die vind de tuin ook erg mooi! Hebben jullie de tuin laten ontwerpen bedoel je? @ Tassie, wat jammer zeg! Maar wel een heel mooie foto! Ik ben ook wel benieuwd naar meer tuinen..
Nou de tuinman heeft de boel verzet dus het is nog steeds een puinbende in de tuin. Maargoed, ff een algemeen plaatje van ons afdak(dus inclusief rotzooi hahaha) Manlief heeft dit dus zelf gebouwt met een kennis van ons. Het is waterdicht gemaakt met van dat zwarte spul dat erop gebrand moet worden (ben ff de naam kwijt) wel een duur geintje, maar 10 jaar garantie tegen lekken.
hier zijn de tuin-deskundigen, toch? we hebben de achtertuin aangepakt, nieuwe schutting, laurierhaag en krijgen nog gemetselde bloembakken van gebroken basalt. maar....het stuk tuin langs de oprit is niet ongeschonden door de winter gekomen, bijna alles is dood gevroren. iemand tips? t is een strook van 2 bij 10 meter ongeveer, en ik had aan 3 bol catalpa's gedacht, alleen wat poot ik er tussen? niet te veel onderhoud en grind vinden we niet mooi. wel hebben we plenty van die basalt-breukstenen liggen. iemand een ideetje? of is een foto handiger voor t totaalbeeld?
Ja, we hebben hem door een hovenier laten ontwerpen. Dan geef je op wat je er in wil en hij bedenkt iets. Wij wilden niveauverschillen, een waterelement, geen gras maar wel ruimte voor planten (hortensia's dus).
ik zou zelf veel lavendel wel leuk vinden. ruikt erg lekker als het in bloei staat, mooie kleuren en weinig onderhoud (enkel in voorjaar snoeien).
Loesje: Je kunt ook groepen van andere vaste planten of sier grassen plaatsen. Lelie van Dalen is ook erg mooi en makkelijk. Of anders wat buxus bollen, die blijven in de winter ook mooi groen. Zie ook Vaste planten voor uw tuin, border of terras? Vasteplantenkwekerij Sevenhills in Oostvoorne biedt een groot assortiment vasteplanten.
Met sier grassen moet je oppassen dat ze zich niet onder de grond voortplanten (of hoe je dat ook noemt), dan word het een wildgroei wat overal opkomt en bijna niet uit te roeien is.