show je tuin !!

Discussie in 'De lounge' gestart door boonie, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik durf het nog niet aan...de winter isnet geweest en mn tuin ziet er nog aardig triest uit hahahaaa. ga van de week maar eens wat planten ed halen

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou idd, het is daar zooooo heerlijk in de tuin. Bij de sloot is het altijd net even wat koeler en mijn vader heeft daar dus zelf een soort van patio gemaakt met een vaste bank waar je heerlijk kan zitten en liggen. Of lekker op een tuinstoelkussen op de steiger. Of lekker op een kleedje in het gras. Of lekker in een relaxte stoel op het terras onder het zonnescherm. Het kan allemaal :D!

3. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    amethist die laatste foto, mooie tuin!

hier ook een vijver enzo, we gaan dit jaar nog weer even alles afmaken en dan ga ik hem zeker showen want ik ben best trots op mn tuintje!

4. bereke

bereke Niet meer actief

Ik ben jaloers :p!

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik ben benieuwt zou ook graag vijver willen maar vind het niet veilig met de kleine

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik lees even mee. vind het altijd wel leuk om anderen hun tuin te zien :)

7. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    vind het heerlijk, zit dan op mn luie stoel naar de grote vissen te kijken en nu met het mooie weer samen met dochtertje, ook het voeren is zo leuk!
    we gaan er een hekwerk op maken, wel zo dat hij nog open kan doormiddel van een luik maar waar je never nooit niet doorheen kunt (gegalvaniseerd??). Een kennis heeft dit en het staat opzich wel strak en veilig...

8. LittleMonsters

Bij paps zitten er koikarpers in ook hele groters.. Op de foto was hij nog niet zo helder maar nu kantje tot de bodem kijken:$ zie je de steur ook mooi rond zwemmen..
    Hier zit schrikdraad omheen vanwege de katten.

Een hekwerk is toch wel een must met kinderen. Vond het dood eng met onze kleine we slaan daarom deze zomer ook over om bij mijn pa te gaan zitten.. Volgend jaar is hij wat ouder ;) snapt hij ook meer het gevaar

9. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja zitten daar groten in?? Hij lijkt op de foto namelijk niet zo heel groot (vijver) :) maar mooi issie zeker! is hij in het echt dus toch wel groter aangezien er daar ook jumbo's in zitten...

ja die katten...wij misten er ook 2 (kleintjes), vermoed echt katten aangezien de grote hond er nog niet was en ze die kleine chi in de maling namen :)

10. LittleMonsters

Zal eens een foto maken morgen als de poort los is ;) Foto vertekend wel beetje het is best een grote. Maar niet meeeeggaa maar ook niet klein Hehehe

Zonde hè daarom heeft mijn pa er schrikdraad om gezet.. Lag ook een keer een steur op de tegels een albino zo erg was dat..

11. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    amethist wat een gave tuin, echt lekker kleurrijk! :) hier helaas ook nog wat werk te verzetten. Vorige zomer zijn er nieuwe tegels erin gegaan.maar we hebben ook nog een groot stuk tussen terras en schuur waar nog een lap gras in moet. Dat ligt dus al sinds vorige zomer braak. :( Moeten onszelf weer een schop onder de kont geven. Als t gras er eenmaal in ligt kunnen we t eindelijk ook gezellig gaan maken. Heb helaas nu geen foto bij de hand. Wat me wel opvalt is dat de meesten hier toch wel een aardig lapje grond hebben. Dat lijkt me wel een monsterklus om daar echt wat gezelligs van te maken.

12. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Bekijk bijlage 231956
    Dit is een gedeelte van de tuin op dit moment. Zodra dalijk alles gaat bloeien dan ziet het er pas mooi uit. Al die hegjes groen en op die boogjes allemaal rozen en (weet ff naam niet) witte mooie bloemen. En bij die schuine hegjes daarachter (in driehoeksvorm) komen ook wat bloemen te voorschijn. In de zomer vind ik het er altijd zo mooi uit zien. :)

(let niet op de rookwolk was van een ontploffing)

13. Alita

Alita Niet meer actief

wauw wat een mooie tuinen hebben jullie....

@Veronique wat groot!!!

Wij hebben een grote tuin alleen is ons gras vreselijk! We hebben meer onkruid en mos dan gras......zoveel geprobeerd...verticuteren....kalk strooien....bijmesten.....dus als iemand tips heeft?

Als we de tuin gaan aanpakken gaan we nieuw gras leggen denk ik want het lijkt wel weilandgras....niet mooi...

14. LittleMonsters

Nieuw gras aanleggen.. Hier moet het ook gebeuren het is meer mos als gras Hahaha. Ik ga denk ik voor grasmatjes...

15. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ziet er mooi uit! Is dat een grind oprit? Wij moeten ook iets verzinnen voor een oprit en twijfelen over grind. Bevalt dat goed?

16. Alita

Alita Niet meer actief

Ja je krijgt het niet meer mooi :cool:
    Vraag me aleen af hoe het komt dat het gras zo is.....was het al gelijk zo slecht of is het zo geworden want dan moet het nieuwe gras natuurlijk niet weer zo`n mospartij en onkruid worden;)

Maar ja we hebben het huis zo gekocht met dit gras...en het stond 1 jaar leeg...dus ja

17. LittleMonsters

Je moet het bijhouden natuurlijk en meteen alles weg halen. Hier was het gras ook al zo dat we kwamen ik maai het alleen meer doe ik het niet aan.. Steek wel af en toe de paardenbloemen eruit. Maar dat mos is zoveel worden dat als ik dat weg haal krijg ik kale plekken ;)

18. Alita

Alita Niet meer actief

ja zal wel niet goed onderhouden zijn idd.....;)
    Maar ik dacht wel eens dat het kwam door al de klimplanten is onze tuin?

19. LittleMonsters

Nee dat zal het niet zijn. Gewoo niet goed onderhouden idd. Er gaat best veel werk zitten om een Grasmat goed te houden/ goed eruit te laten zien

Edit: als je gezond goed gras heb heb je weinig last van mos. Als je gras niet gezond is neemt mos de overhand. Mijn vader zei niet te kort maaien. En goed bemesten

20. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Pffff als ik jullie tuinen zo zie...wauw!
    Ik heb absoluut geen groene vingers helaas en dat is ook te zien aan ons tuintje! Hahaha...

Ik heb 1 probleem en dat is dat onze kater op het gras poept...echt heel vervelend! Dus ik zat eraan te denken om alles maar te verharden, maar ja dat vind ik niet zo mooi als gras. Maar ja nu hebben we gras en dat groeit ook voor geen meter omdat we niet al te veel zon hebben in de achtertuin, tenminste niet de hele dag.
    Heeft er iemand nog tips? Ook voor de kat??

Deel Deze Pagina