Thanks amethist!! Ik heb geen idee wat voor materiaal het is. Heb nog een foto gevonden die iets duidelijker laat zien wat voor platen het zijn. Ik weet dat deze overkappingen ook vaak in de krantjes staat van de gamma enz. Maar daar komt deze niet vandaan. Hij zat er al in toen we het huis kochten ( en toen zag het er niet uit en waren we zelfs van plan de boel eraf te slopen ) Ben heel blij dat we dat niet gedaan hebben! Toen stond er ook een plastic tafel onder met een rol tapijt en hingen er bakken met magrietjes aan
Net verhuisd en ook nu de trotse bezitters van een tuin, heerlijk! Zo is de tuin in de zomer, foto is al wel gedateerd (geplukt van Funda).
maar dit is tegen de achterkant van je huis aan? dit is meer een tuinkamer idee ik wil wel gewoon vrij uitzicht houden als ik naar buiten kijk dus gaat bij ons niet dicht het ziet er wel gezellig uit
dit is meer mijn idee wat ik bedoel alleen wel een hardhouten terras eronder ik vind dit erg leuk hoor!!
ik heb beetje zelfde idee achterkant met ramen wat jij hebt nu alleen krijg ik openslaande deuren in mijn gevel ik zal ff foto maken
@ Mirell, je had afgelopen weekend een topic geopend over een tuinhuisje met overkapping. Ik zou nog een foto plaatsen... Dit is niet mijn tuin, maar wel een plaatje van wat wij hebben:
rechts komen dus de openslaande extra hoge deuren dus zonder bovenlichten. 1 nadeel is dat wij nooit zon hebben in de achtergevel dus het zal inderdaad wel wat donker worden binnen nu ben ik wel een beetje een mol dus ik vind het niet echt erg 2e foto dochter die nieuwschierig is waarom mama buiten staat
Het was ook de bedoeling dat het een overkapping zou worden... Maar de wind staat er eigenlijk altijd in, dus vandaar dat hij hem half dicht had gemaakt gemaakt, zonder deuren konden we dus wel van ons afkijken Maar Manlief heeft bedacht dat het ook wel lekker is dat er geen wind en regen meer in, kan vandaar de deuren. Nou ja dan ook maar een vloer erin Maar gelukkig kunnen de deuren zomers wel open blijven en kunnen we lekker van ons afkijken...tot aan de schuur...lol Voordat de *tuinkamer* er aanzat, stond er de trampo , met vangnet, dus toen zag ik ook niks, nu is het uitzicht leuker
zoals jullie zien hekjes en dik net voor de vijver maar hij gaat er uit het houten verhoogde terras gaat weg onder dat terras ligt het grond waar we de vijver weer mee gaan dichten.... krijg er voor mijn gevoel straks heel stuk tuin bij en het is het zonnigste stuk tuin dus wel heel blij mee en dan achterin een tuinhuisje met overkapping waar ik een kleine woonkamer van wil maken ooo ik bruis van de ideeen en ik werk bij XENOS EN WE HEBBEN LEUKE HEBBE DINGEN.......
ja dat is ook zo maar zou bij ons echt veel te donker worden ik ben al blij dat ik straks de openslaande deuren krijg en ik wil echt een doorzichtig dak zodat de lichtinval wel aardig blijft en heerlijk straks alles opnieuw inrichten ik heb al een lounge set maar wil straks achter in de tuin een klein lounge setje voor onder de terrasoverkapping zal ff plaatje zoekken is 5 meter breed schuurtje 2 en overkapping 3 meter het komt op een houten terras te staan o heb er zo veel zin in lekker alles opknappen
Wij hebben een doorzichtig dak in de kamer is er niets van te merken ondanks dat alles dicht is gemaakt
het is wel heel erg leuk hoor! maar niet mijn idee van naar buiten kijken... wel mijn idee voor achter in mijn overkapping lekker aankleden ik heb geen zon in mijn huis he helemaal nooit dus zou mij te donker zijn dit is nu mijn uitzicht en ik heb een tuingerichte woonkamer dus ik zit ook meteen achter dat raam met de zithoek
die ze bij de Formido verkopen zijn van hetzelfde merk als sommige blokhutten sites ze hebben hoor! vaak kun je het bestelle bij een bouwmarkt maar word uitgeleverd door een bedrijf mijn man wil dit wat jij hebt mijn keuze gaat meer naar hout wel die platen van hetzelfde matriaal ziet er mooi uit hoor!
lol, jammer dat het geen flatscreen is, hij neemt zoveel plaats in Maar manlief zit aan de ene kant van het raam topgear te kijken en ik aan de andere kant binnen hollands got talent op mijn mooie grote flatscreen
die platen wilde wij eerst ook, maar manlief is niet zo van het meten, en die moeten allemaal in ijzeren profielen gelegd worden, dat moet precies op maat gezaagd worden...dat zag hij niet zitten....
Dank je! Als ik het zelf uit had mogen kiezen was ik denk ook voor hout gegaan. ik denk dat jij de overkapping van onze buurvrouw helemaal gaaf vind. Dat is dus heel donker hout maar dan met een glazen dak omdat ze meer dag licht wilde hebben. Vind qua daglicht niet veel verschil maken hoor. Deze houden ook weer de felle zon tegen en op glas zie je weer erg veel. Mooi dat jullie open slaande deuren willen!!! Vind dat prachtig maar zal hem hier niet worden. Te kleine woonkamer om dan nog fatsoenlijk in te kunnen delen. Eventueel kun je om de ijzeren palen ook nog hout doen. Ik weet dat mijn ouders dat van plan zijn maar hoe je dat doet? Hier hebben ze het trouwens echt door een bedrijf laten plaatsen maar als je een beetje handig bent kun je het prima zelf.