Allergische reactie muggenbulten

Discussie in 'De lounge' gestart door Prj, 21 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prj

Prj Niet meer actief

Gisteren naar het waterloopbos geweest en volledig lek geprikt door muggen. Ook dwars door mijn kleding heen.

Heb nu grote schijven die ook echt pijnlijk zijn en dan natuurlijk nog die jeuk.

Prikweg helpt niets, azijn ook niet. Vorige keer hielp cetirizine wel maar dat mag niet nu ik zwanger ben.

Hebben jullie nog tips?

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Nee helaas, ik heb er ook last van een mijn dochtertje ook en het enige dat helpt is cetrizine of loratadine. Wel veel sterkte met het gekriebel, als het je lukt er af te blijven ben je met twee dagen klaar.

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Klinkt meer als steek vliegen/horzels.
    Koud/warm compres verlicht maar andere dingen weet ik niet. Sterkte

4. Prj

Prj Niet meer actief

Het zijn echt muggenbulten... Sinds 2 a 3 jaar reageer ik behoorlijk allergisch.

Een paar bulten kan ik nog handelen maar ik zit er nu echt van top tot teen onder

5. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Wij gebruiken altijd nestosyl. Helpt tegen pijn en jeuk.

mamameer vindt dit leuk.
  6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wat vervelend. Kan de HAP niks voorschrijven? Misschien koelzalf tegen de jeuk? Of een antihistaminemiddel tegen de allergische reactie?

7. Janna

Janna Fanatiek lid

Wij gebruiken ook altijd nestocyl. Werkt supergoed. Na het smeren even van de bulten afblijven en dan merk je ineens dat je geen jeuk meer hebt.

8. Prj

Prj Niet meer actief

Ik heb gelezen dat cetirizine bij incidenteel kortdurend gebruik tijdens de zwangerschap mag dus ga dat maar nemen een uur voor het slapen gaan. Hopelijk helpt het nu weer zo goed...

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik heb zo'n prikweg set, met een uitzuigpompje en koelzalf oid. Dat doet ook wel iets. Je kan de huisarts ook om advies vragen.

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Vraag je huisarts om een antihistamine die wel mag in de zwangerschap.

11. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mn jongste dochter en ik zijn allebei allergisch voor muggen. Ik krijg altijd heel overdreven rode plekken. Ik smeer er van dat standaard anti-muggen spul op, maar het helpt altijd maar even. Ik heb nog nooit iets gevonden dan echt goed helpt voor langere tijd. Heb maar gewoon geaccepteerd dat mn onderbenen er zomers niet uit zien...

12. Stampertje1

Stampertje1 Niet meer actief

Dat is raar dat je dat niet mag gebruiken
    Ik mag cetirizine en loratadine allebei gebruiken in mijn zwangerwchap

13. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik heb er ook altijd enorm last van, twee jaar geleden in Italië was het echt heel heftig, mijn onderbenen zaten vol met grote rode glanzende platen. De buurvrouw op de camping daar sprak me erop aan, vertelde dat haar dochter dit ook had gehad en van de apotheek aldaar het een en ander mee had gekregen, voor haar hielp het heel goed, haar plekken waren helemaal weggegaan, dus ik mocht het wel uitproberen. De eerste keer dat ik het gebruikte gaf het al zo’n verlichting en na een paar dagen waren de plekken nog maar een fractie van wat ze waren, niet zo rood en dik meer en de jeuk was weg. Normaal gesproken duurt het soms wel een halfjaar voordat de plekken helemaal weg zijn, maar deze waren aan het eind van de vakantie verdwenen. Vorig jaar heb ik eigenlijk nauwelijks last gehad van muggenbulten en geen allergische reacties gehad, maar mocht het weer een keer zo heftig worden dan ga ik naar de huisarts en dan vraag ik om dit spul (hopen dat ze het in nld ook hebben). Heb er destijds foto’s van gemaakt. Ik weet alleen niet of de zalf icm zwangerschap wel mag (is voor mij geen issue meer).

Bijgevoegde bestanden:

frummeltje31 vindt dit leuk.
  14. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Ik heb Autan 'na de beet' in een spuitflesje en ongelooflijk genoeg helpt het! Ik ben ook erg allergisch met van die grote schijven die soms etterende wonden worden.

Ster27,ik kijk meteen op ebay.it!

15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Ik weet niet of je het weet maar de bovenste is een corticosteroïden crème;). Heel leuk tegen de jeuk idd maar beetje overkill voor een muggenbeet haha. Heb ik idd ook gehad in Italië, meteen gezegd Uhm nou doe maar wat anders.

Ik reageer ook altijd zo heftig en idd ter preventie zon uitzuigzetje en ik weet niet of je naar Frankrijk op vakantie gehad maar anders daar apaisyl kopen. Dat werkt voor mij perfect en als ik dat smeer is het vrij snel minder.

16. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Cetirizine mag als een van de weinige juist wel tijdens de zwangerschap. Langdurig gebruik in overleg met de arts maar kortdurend wel.

17. Prj

Prj Niet meer actief

Ja dat had ik gezien en ook genomen gisteravond. Heb daardoor redelijk kunnen slapen gelukkig.

Ik neem het sowieso vandaag ook nog.

18. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Heeft het ook geholpen dat de plakkaten minder zijn geworden? In ieder geval fijn dat je redelijk hebt kunnen slapen.

19. Prj

Prj Niet meer actief

Ja die zijn wat minder. Hopelijk na vandaag (grotendeels) weg.

Maev vindt dit leuk.
  20. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Vicks(of zelfde van Kruidvat eigen merk) helpt hier heel goed.
    Mijn dochter krijgt ook grote bulten/schijven. Ik smeer wat van die vicks erop. Dat lijkt het gif eruit te trekken....er komt altijd een klein vochtbultje en de jeuk is dan weg. Meestal is de muggenbult met 2 dagen bijna niet meer te zien.

Hommeltje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina