zwemmen.. vraagje!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door FutureMama81, 17 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Ik wil graag als onze dochter zo'n half jaar is met haar naar het zwembad gaan. Ik ga alleen liever niet naar zo'n echte groepsles. Wil gewoon op een tijd gaan dat t mij uitkomt. Weten jullie hoe lang je met zo'n kleintje 'mag' gaan zwemmen? En waar moet ik allemaal op letten?

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier gewoon net zo lang tot ze het zat is.
    Duurt bij Rebecca wel een paar uur (wel met 2 volwassenen erbij dus extra afleiding).
    Kijk gewoon aan hoe lang ze het trekt.

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik ga al zwemmen met Sven vanaf dat hij 10 weken is. Sinds drie weken zitten we ook op 'les'.

Je kind geeft vanzelf wel aan of het genoeg is of niet.
    Sven begon bij de eerste les na 15 minuten te jammeren en ben ik eruit gegaan. En de tweede les heeft hij de hele les (30 minuten) volgehouden.

Op vakantie heeft hij het echt heel lang volgehouden. Maar toen zat hij in zo'n zwemband met zitje erin heerlijk in het golfslagbad mee te dopperen. En het bubbelbad wou die ook wel in blijven zitten.
    Ik had zo'n lekkere ruime omslagdoek mee, extra zwemluiertjes en thermosfles warm water voor de voedingen.

En na het zwemmen altijd zo'n heerlijk rozig kind wat al in slaap valt bij het aankleden.

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Wat ik 't voordeel vind van de groepsles, is dat je wat handvatten krijgt over hoe je je kindje watervrij kunt maken. Ze vertellen je daar dus juist heel goed waar je allemaal op moet letten als je met je kotertje gaat zwemmen...

Misschien één vreemd klinkende tip (want echt, als je 't leest denk je meteen 'daar let je toch op'): als je iemand tegen komt in 't zwembad en je maakt 'r een babbeltje mee: hou je kind boven water! Dat klinkt misschien absurd, maar je wilt niet weten hoeveel moeders per ongeluk hun kindje wat laten zakken, waardoor het wel erg veel moet drinken ineens...

En 'n tipje voor 't afdrogen: inpoederen met talkpoeder na 't afdrogen. Dan glijden de kleertjes aan en heb je geen geworstel met 'n baby of peuter die net zo lekker rozig was.

5. caroline16

caroline16 Niet meer actief

wij zijn vorige maand voor het eerst gaan zwemmen, gewoon recreatief, niet in een groep, dat vind ik niks.. dat heeft ze anderhalf uur volgehouden en toen werd ze moe..
    en vanmiddag gaan we weer! :D ze vind het echt geweldig!

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Yep, ook mijn reden waarom ik voor groepsles heb gekozen.
    En de allerkleinsten die net kunnen lopen springen zonder problemen in het water. Ik stond er echt van te kijken. En de kindjes vinden het heel leuk met elkaar, liedjes zingen enzo. Echt grappig.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    het is vooral belangrijk dat je op onderkoelingsverschijnselen let.

Dat kan zijn: Blauwe armpjes en beentjes (maar sommige kindjes kleuren als ze klein zijn erg snel).
    Simpelweg huilen
    Maar ook gewoon een kindje wat heel stil wordt.

Hoe lang je met je kindje kan zwemmen hangt ook af van de watertemperatuur en van je kindje zelf. Een zwembad geeft zóveel indrukken!

Verder sluit ik me aan bij eerder genoemd advies/idee: Ga toch eens 1 of 2 x naar een groepsles. Gewoon om te kijken wat je allemaal met je kindje kunt in het water en onder het toezicht van iemand die ervaring heeft, kijken hoe je kindje het vind.
    Dan weet je gelijk waar je op moet letten en ben je een stuk zekerder als je gaat vrij zwemmen.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind het simpelweg geweldig... om te zien dat kinderen van 3, 3,5 soms al zó ver zijn!
    De hele sterke zwemmen (soort borstcrawl) gewoon zo 5 tot 10 meter weg, kunnen 10 tellen drijven op hun rug etc. Ik vind dat nog steeds heel bijzonder.
    Maar ook de jongere kindjes van 1,5 -die liever onder water zijn dan boven water (zoals onze dochter :) ) .

9. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.260
    113
    Centrum België
    Wij zorgen ook steeds dat we een flesje bij hebben om meteen na het zwemmen te geven. Helpt ook goed om hun lichaampje weer op temperatuur te brengen en sowiso raken ze lekker uitgehongerd van het spelen in het water!

10. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Hallo

Ik ben met 8 weken met Indy op groepszwemmen gegaan. Eerste 2x was ze het na een kwartier zat en daarna vond ze het gehele half uur super. Daarnaast zwemmen we in het warme water, dus geen koude baby. Wat ik zo leuk vind aan groepsles is dat je een half uur lang ongestoord met je kindje bezig bent. Geen telefoon of andere afleiding. En ze ging bij de 3de les al onder water, iets wat ik nooit had gedaan zonder les. En nog een voordeel: na het zwemmen gaan de mama's lekker koffie drinken en kletsen terwijl de babies in slaap vallen in de maxi. Voor mij is het elke dinsdag een uitje.

11. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Ik vind het babyzwemmen echt fantastisch en mijn dochter vindt het ook erg leuk. Ze is nu 5,5 maand en spettert als een gek, gaat onderwater en lekker relaxen in haar zwemband in de stroomversnelling. Super!!! ze is echt watervrij en spartelt met haar beentjes alsof ze al kan zwemmen. Gisteren heeft ze haar eerste diplomaatje gehaald en de liedjes zijn ook al bekend voor haar.
    Ik ben begonnen toen ze 8 weken oud was. Ze had wel een speciaal pakje aan zodat ze niet te snel zou afkoelen en met drie maanden kon ze oneindig lang in alleen haar zwembroekje.

Gewoon zwemmen is al leuk maar babyzwemmen in een groep is fantastisch!!! Ik ben trouwens helemaal geen groepsmens want zelfs zwangerschapsgym heb ik om die reden niet gedaan.

Deel Deze Pagina