nou titel zegt het al morgen darmonderzoek. Doordat in mijn familie veel gevallen zijn van darmkanker.( Oom, Oma aan me moeders kant, Mijn opa aan mijn vaders kant. en nog meerdere familieleden daarvoor. ) Dus nu heb ik die moviprep op 5 uur tot 6 uur. En heb het dus in een uur opgedronken. ben nu bezig met een liter gewoon normaal limonade. maar er gebeurt helemaal niets??? snap er niks van. Mijn moeder zei die gister het onderzoek gehad heb. ( mijn zus moet 30 juni pas) maar die zei dat je echt als je het op heb of met je laatste glas bezig ben dat je kan gaan rennen naar wc... nou ik weet het niet maar ik heb hier en daar een rommel in me buik maar gebeurt helemaal niets... lijkt net gewoon alsof ik moet eten. beetje honger gevoel. geloof niet dat dat het idee is van dat spul ?? snap er echt werkelijk niks van. iemand die dit ookheeft moeten doen?? en / of dit onderzoek gehad heeft en me meer kan vertellen hierover.. moet namelijk morgen 5 over 9 in ziekenhuis hier zijn. en ja lijkt me gewoon niks.. ik bedoel maar normaal gaat er alleen wat uit aan de achterkant en nu moet er dus iets naar binnen aaaaaaaaaaaaah.. ik krijg in ieder geval wel een roesje. hopelijk word ik daar zo duf van dat ik gewoon van de wereld ben haha. Niemand kan mee met me vriendlief naar zijn werk kan geen vrij krijgen. Moeder past al op de kids... en die kan daar echt niet blijven zitten met hun daar. zuslief is naar fotoshoot in amsterdam en me schoonvader kan me alleen ophalen....
Ik heb het onderzoek wel gehad. Helaas zonder het roesje omdat ik mogelijk zwanger was. Het is echt wel een vervelend onderzoek. Zeker als je bij je positieve bent. Dus grijp het roesje maar met beide handen aan! De moviprep gaat vanzelf zijn werk doen. Ik kon op een gegeven moment beter op de wc blijven zitten. Succes morgen!!
Mijn man heeft ook regelmatig een darm onderzoek gehad. maar geen ervaring met moviprep. Mocht je morgen nog niet goed naar de wc geweest zijn heb je kans dat je daar nog een clysma krijgt. Fijn dat je een roesje krijgt ! Wat ik weet van het darmonderzoek van mijn man : Je word uit de wachtruimte gehaald. Gaat een kamertje in. Krijgt eventueel nog een clysma mocht dit nodig zjin. Vervolgens moet je op je zij gaan liggen en schuiven zij die slang met camera naar binnen. Om goed zicht en ruimte te krijgen blazen ze tijdens het onderzoek lucht ( en soms geloof ik ook water ? ) naar binnen.Hierdoor kan je last krijgen van winderigheid, en het is goed om dat te laten gaan ( voelt vast anders als je daar op de tafel ligt ) Hoop dat je morgen niet te suf wordt van het roesje want eigenlijk mag je niet zelf naar huis rijden als je dat gehad hebt. Mijn man voelde zich goed genoeg dus heeft het wel gedaan ( met mij naast zich om het over te nemen als het toch niet ging ) Heel veel succes morgen
Manlief heeft dit onderzoek een jaartje geleden ook gehad.. De Moviprep gaat vanzelf zijn werk doen.. Kan me nog herinneren dat hij die avond bijna niet van de pot afkwam.. Ook hij heeft een heel licht roesje gekregen, hij heeft wel alles meegekregen en vond het toch wel een pijnlijk onderzoek.. Ik wens je in elk geval veel succes morgen.. Jammer dat er niemand mee kan gaan met je.. Je zult dan wel een paar uurtjes moeten blijven eer dat je mag gaan..
misschien komt het nog. ik heb klysma's gehad hielp hier beter. zowel maag als darmonderzoek zonder roesje gedaan.. het is best wel zwaar. heel veel succes/sterkte morgen. en pas gaan rijden als het roesje is uitgewerkt!
pfff ik heb zowel maag onderzoek dan wel dikke darm onderzoek danwel dunne darm onderzoek gehad...allemaal geen pretje kan ik je zeggen!!!! die moviprep kreeg ik helemaal niet gedronken!! wat is dat goor zeg......!!!! bij darmonderzoek ben ik tussendoor ook bijgekomen bij roesje...dus toen ze meteen gestopt omdat het zon pijn deed!!! maar ik heb nog nooit eerder gehoord dat iemand bij is gekomen! maagonderzoek ook met roesje en ging goed!! dunnedarm onderzoek was ook een hel!!!! dat ging niet met roesje omdat je een soort vloeistof naar binnen krijgt via neussone
hoi hoi ik heb er inmiddels 3 achter de rug. En om eerlijk te zijn is het een rotonderzoek...maar goed het is niet anders en het moet maar even. Het ligt denk ik ook aan je darmen. Mijn darmen zijn supergevoelig en kunnen dat soort prikkels niet echt aan. Ik heb 1 keer zonder roesje gehad en 2 x met...nou met roesje is echt prettiger! Dus gewoon om een roesje vragen! Ik werd de laatste keer zelfs wakker van de pijn en dat terwijl ik een roesje had...maar dat ligt volgens mij meer aan die gekke darmen van mij. En dat drankje...ik weet niet of ik dezelfde heb gehad. Ik had echt een hele vieze en moest 3 liter drinken. Kreeg het bijna niet opgedronken. En op gegeven moment moest ik wel een paar keer naar de wc. En anders krijg je een clysma....ik wil je in iedergeval even sterkte wensen!
Mijn schoonvader heeft het vorige week gehad (helaas met nare uitslag) maar het onderzoek zelf heeft hij weinig van gemerkt door het roesje!
Ik heb in januari een darm- en maagonderzoek gehad. Ik moest ook een drankje innemen, ik meen ieder uur 'n zakje met 'n liter water, met vanillesmaak. Ik vond het eigenlijk goed te doen. Met het onderzoek kreeg ik een roesje en ik heb werkelijk helemaal niks gevoeld. Succes Denice en hopelijk komt er bij jou ook niks uit.
Ohja, natuurlijk heel veel succes en sterkte gewenst voor morgen en ik duim mee voor een goede uitslag voor jou (en de andere familieleden!)
Dan heb je denk cleanprep ( of zoals mijn man het noemt. prepzooi )gehad. Moet je idd drie tot vier liter van drinken.
denk dat je inmiddels al wel naar de wc gegaan bent. Bij de een werkt het wat sneller dan bij de ander. Ik wil je even succes wensen voor morgen en ook voor de uitslag. groetjes
Ik heb dit ook 2 x gehad. Bij mij duurde het ook een tijdje hoor, voordat de ontlasting eruit kwam. Ik heb ook om een roesje gevraagd, en helemaal niets gevoeld. Erna ben je wel heel suf hoor . Heeeeel erg veel succes morgen. En hopen op een goede uitslag. Laat je het even weten?
Geen ervaring, wel heel veel succes gewenst. Het is misschien even vervelend maar gelukkig van voorbijgaande aard.
hm nou ben inmiddels 10 keer naar de plee geweest. hihi werkt toch dat spul haha Nou ja in iedergeval heb ik net de volgende liter moest om 5 uur dat drinken op. ( 3 uur ging de wekker aangezien vriendlief naar werk moest ) weer een uurtje over gedaan. Litertje water/limonade moet er nog achteraan. heb al een halve op nu. Heb meer moeite met het veel moeten drinken dan dat zakje wat je moet oplossen wat naar dikke prikloze spa citroen smaakt. Hopelijk valt het bij mij mee en doet het roesje goed zijn werk. Zal het namelijk om de zoveel jaar moeten herhalen. ik zal de uitslag ook meteen hier delen. en dankjewel allemaal voor de berichten staat me dus veel te wachten...
fijn dat het tegenwoordig zo gaat Ik moest een week voorbereiden met drankjes en eten EN helaas bij mij werkte het roesje niet en ik vond het een pijnlijk onderzoek (ik beval liever) Ik kreeg in het ziekenhuis ook nog een klisma
Het ergste van het hele onderzoek vond ik eigenlijk de dag ervoor met al die drankjes om je darmen schoon te maken en het eerste half uur na het onderzoek toen alle lucht eruit kwam. Dat gaf een afschuwelijke kramp. Ik heb het onderzoek zonder roesje gehad en ik vond het meevallen ookal werkte mijn darmen niet mee. Succes.