Welke vitaminen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Krulpeterselie, 16 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    we gaan weer richting de herfst en het is weer raak. In hrt voorjaar loop ik altijd vier maanden te snotteren vanwege hooikoorts en ook in de herfst/winter ben ik erg vaak verkouden, moe, hoofdpijn etc.
    Wat zijn nu goede vitamines ter ondersteuning dat dit minder zou kunnen worden? Ik slik nu multivitaminen van de etos maar heb niet het idee dat dit veel doet.

2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik ben geen fan van multi omdat vaak bepaalde vitamines (zoals B6) er in zo een hoge dosis inzitten. Dat is dan bijv. 1px de dagelijks aanbevolen hoeveelheid en deze vitamine plas je niet gewoon uit en kan dan klachten veroorzaken doordat het gaat stapelen.

Ik slik het hele jaar door, Vit. C, D, B12 en foliumzuur 2x per week (daarnaast krijg ik 2x per week een vit. B12 injectie omdat ik die niet uit voeding opneem).
    Volgens mij is voor de weerstand vooral C en D belangrijk.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik slik 12000 mg Vitamine D capsules per dag. Vitamine c 3000mg retard en 5HTP tegen winterdepressie.

Kinderen ook elke dag vitamine c en D.

4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik de winter neem ik altijd Vit C 1000mg Time release in combinatie met Echinacea. Soms Astragalus erbij. En vit D neem ik het hele jaar door in hoge dosis.
    Een multi is op zich ook goed. Maar dan moet je wel een goede nemen en geen Etos inderdaad.

DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Vitamine D en echinacea met vitamine C tabletjes, of de druppels en dan de vitamine C apart erbij.

6. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.187
    1.393
    113
    Ik ga straks weer aan de multi van Davitamon of Supradyn extra forte als ik erg moe ben. Als ik verkouden ben komt er vitamine C 1000 bruis bij van een eigen merk.

7. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    De multi compleet van Kruidvat moet ik nemen van mn arts. Zijn net zo goed als de duurdere merken.
    Maar beste is nog zoveel mogelijk uit voeding te halen. Gezond en gevarieerd eten. Voldoende vitamine en vezels.

8. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Gezond eten doen we ook met ruim voldoende groentes, fruit etc. Maar toch is het ieder jaar raak. Voordat ik kinderen kreeg had ik hier nooit last van. Na de laatste zwangerschap heb ik dus ook de hooikoorts gekregen en kwakkel ik de winters door. Ik ga van de week eens bij de kruidvat kijken.

9. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.810
    8.474
    113
    Vrouw
    Ik slik alleen vitamine D en foliumzuur bij. B12 krijg ik via injecties.

10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.616
    8.359
    113
    Vrouw
    Zou het niet handig zijn om jouw bloed te laten prikken zodat je kan zien waar er bij jou evt een tekort zit (zodra je weer gaat kwakkelen)?

11. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Dit idd. Dan kan je gericht vitamine gaan nemen. Maar kan zomaar dat je weerstand gewoon wat minder is geworden. Hoeft niet perse aan vitamine te liggen

Zonnestralen vindt dit leuk.
  12. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Dit is de afgelopen jaren regelmatig gedaan ivm dit terugkerend patroon. Alles is perfekt in orde.

Deel Deze Pagina