Overgewicht zelfs obesitas!

Discussie in 'De lounge' gestart door Myrthe, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ach dat gebeurd mij nooit, ben altijd volslank geweest en zelfs periodes te mager maar helaas volgens de statistieken heb ik nu toch ernstig overgewicht. Bmi 30,1 en buikomtrek van 102. Oef dat is schrikken en nooit verwacht dat het mij zou overkomen. Ik ben afgelopen zomer gestopt met roken en natuurlijk komt ieder pondje door het mondje dus ook bij mij.

Hebben jullie tips om op een gezonde manier af te vallen!
    En vooral wie heeft hier ook last van en wat doe je er tegen of juist niet!

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik moet wel eerst even melden, ik heb geen last van ernstig overgewicht of obesitas. Dus ik kan niet vanuit die situatie spreken.
    Maar ik ben wel ooit gestopt met roken en dat zorgde inderdaad voor de nodige pondjes. En na twee kinderen was ik toch al snel 10 kg zwaarder dan ik eigenlijk zou willen. ;)
    Sinds april is de knop om. Allereerst heb ik met mezelf afgesproken dat ik stop met eten zodra ik me verzadigd voel. Ik eet met aandacht voor mijn eten, dus niet voor de tv of met een tablet in de hand. Daarnaast neem ik gewoon wat lekkers als ik daar zin in heb, maar dan wel met mate. Ik geniet er dan ook meer van.
    Naast bewuster eten ben ik ook bewuster gaan bewegen. Toch vaker de fiets pakken ipv de auto, de trap pakken op het werk (zit op de vierde verdieping en loop veeeeeeeel) en in de middagpauze een stevige wandeling bijvoorbeeld.
    Dit alles kost me eigenlijk geen moeite, en toch ben ik sinds april al 8 kg kwijt.
    Succes! Enne...goed dat je bent gestopt met roken!

3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Je hoort het inderdaad vaak dat mensen aankomen na het roken. Mijn man had dat ook. Inmiddels eet hij weer gewoon gezond en let op het snoepen en gaat het weer naar beneden.

Wil trouwens 1 ding zeggen, de zin '' ieder pondje komt door je mondje '' gaat niet voor iedereen op ;)

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dat is zeker zo Debaky. Ik moet bv geen brood eten, want dan kom ik direct aan. Andere dingen geen last mee.

Maar hier ook morbide obees, maar zo zie ik er niet uit, laat staan dat ik me zo voel.
    Hier werkt paleo/oerdis, dus (nagenoeg) geen grassen, granen, aardappels, pasta, rijst etc. En veel groenten, fruit en noten.

Succes!

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik zie er ook niet echt uit als iemand met morbide obesitas maar begin van het jaar was mijn bmi 32.8, nu 29,0 ....nog te zwaar maar dat klinkt al een stuk vriendelijker dan morbide obesitas. Begin van het jaar ging de beroemde knop om, ben naar een diëtiste gegaan en heb m'n levensstijl kwa eten omgegooid. Eet nu gevarieerd, op het juiste tijdstip en de juiste hoeveelheden.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ben ook te zwaar maar wel al ondertussen 15 kilo afgevallen.
    Ik wil er nog 10 kilo af en dan zit ik op mijn streefgewicht.Ik volg geen dieet maar eet gezond en gevarieerd.Ik neem de fiets en wandel veel buiten.
    Ik eet gewoon alles,brood,aardappelen etc maar hier zat het probleem echt in het snoepen.Ik eet ook gewoon 48+ kaas en eet griekse yoghurt.Ik geloof niet in dieten maar wel in leefstijlverandering.

7. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben in feb. 2013 begonnen met weight watchers. Ik woog toen 101,3 kilo met een bmi van 32....
    Ik ben inmiddels 36 kilo lichter en heb een bmi van 21...
    en ik eet in principe alles, alleen maak ik andere keuzes wat voedsel betreft.

8. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Ik kom van BMI 38 af (was voorheen nog zwaarder, maar mijn BMI was 38 toen ik mijzelf compleet liet controleren). Ik ben in een jaar tijd enorm veel afgevallen, door te letten op wat ik eet, vooral gezonder te eten en dagelijks een wandeling te maken van minimaal een uur. Met letten op wat je eet, bedoel ik dat je je niet de hele dag vol zit te eten. Nu eet ik vrijwel alles wat ik wil, en kom niet aan. Alles dus maar de slechte dingen met mate.

Ik heb dus niet als een gek lopen sporten (dat mocht ik niet i.v.m. ziektebeeld), maar gewoon heel simpel wandelen en letten op voeding. :) Het enige wat ik echt niet meer eet zijn aardappelen op af en toe een zelf gemaakt patatje na (vond het sowieso al niet om te gillen, dus ik mis het niet!). Let ook op je drinken!!

Indien je interesse hebt... Ik heb nog een eetdagboek liggen die ik dagelijks in moest vullen (word document). Als je deze heel eerlijk invult, dan zal je vanzelf zien waar het bij jou fout gaat. Als je interesse hebt hoor ik het wel!

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    ik had een bmi van 30 en ben inmiddels 10 kilo kwijt nu ( eigenlijk vanaf mn zwaarst al 17 maar vanaf september ben ik weer begonnen ( na de vakantie en nu 10 kilo kwijt. ik sport 3x per week en eet gezond en anders met 1x per week op zondag iets ongezonds. veel goede vetten zoals vis, mager vlees, peulvruchten, noten, eieren, groenten etc

10. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik ben altijd slank geweest, tot ik ging studeren en stopte met roken, daarna ging ik samenwonen en ja hoor.. ook ik had een BMI van 30 :( Ik was toen 80 kilo bij 1,62. Ik ben daarna zwanger geworden en bevallen en woog afgelopen augustus (de een hele gezellige vakantie ;)) 79. En toen was ik het zat. Ik ben gezond gaan eten, en weer gaan hardlopen. Nu weeg ik 71,5, bmi 27. Ik ben nog niet waar ik wil zijn, het liefst onder de 65. Wat ik ongeveer eet op een dag:
    - ontbijt havermout
    - tussendoor 1 boterham met mager beleg en een stuk fruit
    - lunch soepje of 2 boterhammen met mager beleg en een glas melk
    - tussendoor rijstwafels / fruit / smoothie
    - avondeten 1 goed bord eten
    - avond niets (behalve woensdagavond + het weekend)
    Verder krijg ik met drinken bijna geen calorieën binnen.
    Ik wens je veel succes!

11. Baby 2

Baby 2 Actief lid

12 nov 2014
    235
    1
    16
    Hier een ander BMI, maar moet altijd opletten. Wat eerder al gezegd is, heeeeel eerlijk tegen jezelf zijn. In mijn geval: ook weinig chocoladekruidnootjes zijn chocoladekruidnootjes... Overgaan op een ander, bewust eetpatroon. Dit is makkelijk gezegd als het probleem zoals bij mij in snoepen zit, realiseer ik me wel. Een ander eetpatroon heeft op de lange duur meer effect dan allerlei vermoeiende diëten .

12. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Dat zou ik wel graag willen.

Iedereen bedankt voor de reacties, ik was gisteren behoorlijk geschrokken en niet verwacht dat ik al zo dik was....

Vandaag was mijn eerste dieet dag. Ben herstellende van een longontsteking dus heel actief bewegen kan nog niet, zit nog aan de prednison en ab dit duurt nog 5 dagen.
    Wel heb ik de suikers laten staan, drink nu veel water en beperk mijn calorie inname.

13. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38

Morbide obesitas is wat anders hoor, dat heb je pas bij een BMI van 40 of hoger.

14. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Ik heb ook obesitas! Voor mn oudste 20 kg afgevallen met gewoon gezond eten en bewegen! Na mn oudste(23 kg weer aangekomen en direct erna 8 kwijt) 15 kg afgevallen met hetzelfde! Nu na mn jongste al zoveel.pogingen geprobeerd maar het lukt niet grrrr! (Inmiddels bmi van 33, moet dus weer 20 kg eraf!) Heb nu sinds een week de app nav zwangerschapspagina, myfitnesspal.. daar word berekent hoeveel kcal je per dag mag en kun je dat ook iedere dag voor jezelf invoeren.. tot dusver helpt het echt hihi maar ik roep niet te hard! Ik ga er nu wel echt voor:) de vakantie is al geboekt voor volgend jaar en ik kan zo echt niet mee hihi das mijn motivatie voor nu.. hopelijk hou ik het nu wel vol!

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Bedoelde natuurlijk ook obesitas, geen morbide obesitas :)

16. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik ben nu drie dagen suikerloos maar wat is dat afkicken zeg, hoofdpijn futloos.

17. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Ooohhh dus daar komt mijn hoofdpijn vanaf...

18. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Denk het wel google er maar eens op wat de suiker met je doen en de afkickverschijnselen hiervan.

Deel Deze Pagina