werken of niet?

Discussion in 'De lounge' started by loesje1982, May 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    ik hik er maar tegen aan....

ik ben zondag een nacht opgenomen geweest vanwege erge maagkrampen, misselijkheid en koorts, ze wilden t in de gaten houde omdat ik 5 weken zwanger ben.

gister waren mn bloedwaarden goed en mocht ik naar huis. waarschijlijk is het een infectie geweest in combinatie met zwangerschapsmisselijkheid.

ik werk maar 1 nacht per week van 22u tot 5/6u dit is wel een staand en zwaar beroep. mn man wil dat ik vrijdag thuis blijf, maar ik heb een schuldgevoel, want ik werk maar 1 nacht en dan wil ik ook nog eens 'vrij'.

en wat zeg ik mn werkgever, alleen van de infectie of ook dat ik zwanger ben? pfffff........
    zouden jullie gaan werken? ben nu nog moe slap en misselijk, de koorts en krampen zijn weg gelukkig.

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik zou om te beginnen je werkgever inlichten en vertellen dat je nu nog erg moe en misselijk bent. En misschien kom je er dan wel samen uit.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik zou zeggen dat je ziek bent van de infectie. En het daar bij laten.

Ook al werk je maar 1 nacht. Je kunt er niks aan doen dat je je zo ziek voelt.

4. Ziek is ziek hoor, en ziek in combinatie met zwanger zijn = zéker rust pakken! Beterschap!

5. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    en dus de zwangerschap nog even voor me houden? heb er niet echt zin in dat dat nu al rond gaat....

6. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Als ik het goed begrijp hoef je vrijdag pas te werken???
    Misschien voel je je vrijdag wel weer helemaal goed en kun je wel gewoon aan het werk, dat weet je nu nog niet toch? Of hebben ze gezegt dat je niet mocht werken in het ziekenhuis?

7. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Het is vrijdag pas, dan kan je je allang weer beter voelen toch?
    Ik zou nu alvast bellen om je werkgever op de hoogte te brengen dat je zo ziek bent en je nog niet weet of je vrijdag kan werken maar dat je hem daar donderdag van op de hoogte brengt.

8. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    zo had ik ook gedacht, maar mn man (en ouders) zijn t er niet mee eens, omdat ik dan 7uur lang sta, loop en sjouw. als t een zittend beroep was geweest hadden ze er niet zoveel problemen mee.
    ik ga op vrijdag even proberen te slapen 2uurtjes (meer lukt niet door dochter en man's werk) dan 7uur werken en s morgens slaap ik altijd maar zo'n 3,5uur omdat mn biologische klok in de war is. hun vinden t voor deze week te vermoeiend.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Een zkh-opname is niet niks.
    Ik zou de werkgever wel even bellen om te zeggen dat je zó ziek bent (geweest?) en dat je een nacht in het zkh hebt doorgebracht. En dat je nu nog geen idee hebt of je vrijdagnacht in staat zult zijn om te werken. Dan kun je daar samen afspraken over maken; wanneer moet hij het uiterlijk weten, kan hij alvast iemand stand-by inplannen, dat soort dingen.
    Of je je zwangerschap meldt moet je zelf weten. Het enige is dat wanneer een ziekmelding zwangerschapsgerelateerd is, je werkgever een vergoeding krijgt van UWV. Een gewone ziekmelding moet hij uit eigen zak betalen. Zal voor één nachtje niet zo veel uitmaken, maar als het vaker gebeurt vind ik dat wel iets om rekening mee te houden.
    Je man en je ouders kunnen je adviseren, maar je bent een volwassen vrouw en dus moet je het zelf bepalen met je werkgever.

Hoe zit het sowieso met nachtdiensten en zwangerschap?

10. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    ik woon en werk in duitsland, dus geen last met uwv, ook sta ik maar voor een paar uur per maand op papier.

nachtdienst en zwangerschap mag hier niet, zo gauw de werkgever er van weet. bij mijn vorige zwangerschap heb ik wel gewoon gewerkt, wel minder uren. mijn werk is niet overdag te doen.

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

zou vrijdag even afwachten.

12. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,415
    52
    48
    #12 Huis van Puck, May 15, 2012
    Last edited: May 15, 2012
    +1! Het is nog bijna 3 dagen. Ik zou het zelf even aankijken.
    Beterschap meid!

13. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    hoe bedoel je in deze tijd?

14. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,415
    52
    48
    Ik zou het even afwachten, je hoeft nu ook nog niet te zeggen dat je zwanger bent. Wat je wel kunt doen is contact opnemen met je werkgever, uitleggen dat je opgenomen bent geweest, nu nog niet fit bent maar je uiterste best doet om vrijdagnacht toch te komen werken.

Gefeliciteerd met je zwangerschap, leuk hoor!

15. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Als de koorts en maagkrampen over zijn, zou ik gewoon gaan werken. Zoals ik het lees ben je opgenomen omdat je misschien een infectie had? Maar ze weten dus niet zeker of je dat had?
    Ik zou niet eerlijk gezegd niet weten waarom je niet zou kunnen werken (als je geen koorts etc hebt).

16. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    als je je beter voelt zou ik gewoon gaan, als je het niet ziet zitten meld je je ziek. vertel dat je in ziekenhuis hebt gelegen en nu aan het opknappen bent van een infectie en je je echt nog heel rot voelt.

Share This Page