Ow geen idee. Wel zelf gekocht 4 jaar geleden. Want hebben de voortuin toen ook helemaal leeggetrokken. Maar ik weet de naam niet
Ipv van grind is boomschors ( eerst antiworteldoek) toch leuker? En in het midden een mooie rode Japanse esdoorn?
Onze voortuin zijn we nog mee bezig. Wij maken een combi van praktisch en groen. Dus tegels naar het huis en een rand waar we de fiets overdag vaak neerzetten. Maar de rest gevuld met groen in de zin van bloemen, struiken en boompjes. En ruimte voor seizoensgebonden plantje naast de voordeur. Groen is misschien meer onderhoud. Maar het is hartstikke nodig voor het veranderende klimaat met meer hevige regenval. En ook voor de bijen e.a. Helemaal tegelvrij is natuurlijk beter maar ja ik wil het ook wel enigzins praktisch houden. Wat je wel kan doen als je geen groen wil en weinig onderhoud zijn houtsnippers of grint. Dan kan er iig water weg lopen en dat is sowieso beter dan gewone tegels.
Ik heb onze tuin ontworpen met www.tekenjetuin.nl kun je tussentijds ook opslaan. Heel handig! Vooral met kleuren gedaan en toen de planten er zelf bij gezocht via directplant.nl. Ook een aandrader!
Onze tuin, 2 mnd geleden aangepland. Hij loopt nog het hoekje om maar daar staan alleen hortensia's. 3 leibomen met rode beuk eromheen, groene beukenhaag rondom de hele tuin. Siergrasjes aan de raamkant, en aan de voorkant 4 'pizza puntjes' met 2x 2 verschillende bloeiende vaste planten, zodat er (vanaf volgend jaar) steeds wat anders bloeit.
Ik show een foto over 3 jaar; als alle kinderzooi uit de voortuin is, ik een prachtig klein tuinstelletje heb neergezet, onze druif geen anderhalve meter is, maar de gevel heeft begroeid en er prachtige bloemetjes en plantjes in staan........ Zucht, zoveel ideeen, maar niet praktisch met kinderen. Er staat zo veel in de voortuin omdat de kinderen anders iederekeer 200 meter moeten lopen naar de schuur (we wonen aan het eind van de straat en ze moeten naar de schuur omlopen naar het eind van de poort ) Voordat de kinderen er waren stond hij vol met planten en bloemen, zo mooi!
Dat is idd erg mooi, met hortensia’s eromheen. Of mooie lavendel. Weinig onderhoud ook. Leuk houten bankje erachter, kun je nog voor in de tuin zitten ook.
Durven jullie het aan? Mijn voortuin momenteel. Met mijn geen groene vingers en zware hooikoorts geen doen. En onkruid schiet de grond uit. Deze word binnenkort leeggehaald en betegeld en vooraan een strook waar plantjes in komen en het water weg kan. Anders word het zn kale bedoeling.
Ik heb een leuk stads voortuintje. Als in, onder het raam burgerlijk ongehoorzaam drie stoeptegels verwijderd waar wat plantjes staan. En een paar potten naast de voordeur. Mooie voortuintjes hebben jullie hoor. Dat zou ik ook nog wel een keer willen.