Luierprobleem s nachts

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by logo, Oct 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. logo

logo Niet meer actief

Graag plaats ik m'n bericht ook in deze groep omdat jullie mogelijk hetzelfde probleem hebben.

Hallo,

Graag zou ik jullie iets willen vragen.
    Ons zoontje plaste altijd al veel en luiers zijn regelmatig een probleem geweest. Een hele tijd ging het goed maar nu toch weer niet. Hopelijk heeft iemand nog een tip.

Op dit moment is hij bijna 20 maanden en plast overdag regelmatig op de wc. Ook nog veel in z'n luier maar het lijkt erop dat hij z'n plas soms ophoudt en dan een grote plas op de wc doet.
    Overdag is dit geen probleem maar s nachts wel.
    Hij plast in 1 keer zo veel dat z'n luier het niet kan houden.
    We hebben het volgende al geprobeerd:
    - ander soort
    - geen fles voor slapen
    - 23u verschonen (dan is hij droog)
    - uitwasbaar

Laatst heb ik ipv 5 al 5+ gehaald. Dit ging even goed maar nu dus niet meer.

Iemand een tip?
    Alvast bedankt.
    Bericht wijzigen/verwijderen Met citaat reageren Snel reageren op dit bericht

2. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Maat 6 proberen en dan pampers babydry

Laten plassen op potje voor slapen

Geen water geven ruime tijd ervoor

3. logo

logo Niet meer actief

Bedankt voor je reactie. Even een vraagje: Is maat 6 niet te groot? Hij weegt ongeveer 13,5 kilo.
    We gebruiken al de baby dry van pampers.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,899
    3,932
    113
    Mijn dochter lekte altijd door met baby dry 'snachts, zelfs maat 6. Met de Easy up broekjes blijft ze wel droog.

5. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
    Hier blijft ze alleen droog mer de easy up.

6. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    O ja indd easy up
    Mijn dochter is ook 13 kg maar ze droeg snachts en nu ook soms maat 6 gewoon of easy up 5

7. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Soms helpt het ook om de luier wat verder omhoog te doen aan de voorkant. Daar komt in principe ook de urine, dus hoe groter het gedeelte aan de voorkant, hoe minder kans op doorlekken.

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    2 luiers
    2 e omgedraaid aandoen

9. logo

logo Niet meer actief

Bedankt voor de reacties. Ik ga maat 6 en easy up kopen. Hopelijk helpt het.
    Vandaag was hij eindelijk na dagen weer een keer droog in de ochtend.

10. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Hier een jongen van 20 kilo en daarmee zitten wij soms met hetzelfde probleem. Helaas kunnen wij niet meer een maatje groter. Wat je inderdaad kan proberen is een maatje 6 proberen. Kijken hoe dat gaat, maar las al dat je dat gaat doen. Wat wij nog wel eens doen is hem verschonen (als de luier vol is of zo goed als vol) voordat wij gaan slapen. Wij maken hem dan ook wakker om te gaan plassen. Dat wil hier nog wel eens helpen.

Succes. En wat ik ook nog wel eens hoor, is dat de luiers van de Albert heijn groter zijn.

Share This Page