Wij hebben op dit moment een 0/1 stoel van Banini, ons zoontje was namelijk al heel vroeg te groot (lang) voor de MC en wilde ons kleintje nog achterwaarts vervoeren. De banini stoel heeft dat ook prima gedaan! Echter valt deze dus klein uit en is hij hier nu uitgegroeid qua lengte, hij past bijna niet meer onder de hoofdsteun (zit op zn hoogst) met zn schouders maar hij kan & mag nog niet naar een groep 2 stoel. Hij is nu 17 maanden, 12kg & 86cm en wij zijn dus opzoek naar een 1/2/3 stoel. Wij hebben de volgende stoel op het oog omdat deze heel goed uit de testen komt & financieel haalbaar is voor ons: Joie Trillo Shield. Echter was het niet onze 1e favoriet gezien de bevestiging met het impactkussen, leek ons niet zo comfortabel. Op het eerste oog leek het ons eerlijk gezegd ook niet veilig, maar na heel veel filmpjes gezien en tests gelezen te hebben zijn wij overtuigd dat het wel zeker veiliger is Nu ben ik dus heel benieuwd of iemand ervaringen heeft met deze stoel (of een vergelijkbare zoals Cybex) en wat jullie kindjes hiervan vinden Dank alvast!!
Wij hebben de cybex, en hij bevalt goed. Het enige nadeel is dat zolang de stootkussen er op zit, zijn jas uit moet. (Zijn dikkere jas dan he) Want dat zit totaal niet comfortabel. Verder geen nadelen. De reden voor ons om voor een stoel met een stootkussen te gaan en niet voor 5 puntsgordel, hij kliert met de gordels en probeert zich eruit te wurmen.
Wij hebben ook een Cybex en zoontje vindt het een fijne stoel. Een dikke jas is idd niet handig, maar dat wordt bij een gewone gordel ook afgeraden dacht ik. Het enige nadeel vind ik dat je m.i. meer kans hebt op verkeerd vastzetten (dat het kussen niet goed zit).
Je kunt ook een gewone groep 1 stoel kopen toch? 86 cm bij 17 maanden is kleiner dan mijn kinderen in ieder geval en mijn zoon kon tot zijn 3e in de groep 1 stoel. Voor mijn dochter (86 cm bij de 14 maanden afspraak) hebben we een achterwaartse stoel tot 25 kilo, daar kunnen ze nog veel langer in, want ik vond bij 3 jaar over naar de groep 2 ook niet relaxed.... Voor als het vangkussen je toch niet zo fijn lijkt.
Nadat ik een paar jaar terug in een filmpje van een test van de Duitse anwb heb gezien wat gebeurt als de auto door een aanrijding ( gedeeltelijk) op zijn kant komt heb ik liever een stoel met gordels.aangezien er niks over de schouders heen gaat vliegt een kind er dan alsnog uit. Bij een voorwaardse botsing komen ze idd wel goed uit de test. Maar ik durf het niet meer aan.
Wij hebben de recaro en een cybex. Onze jongens hebben het nooit vervelend gevonden. De jongste zit nog Met stoot kussen. Met dikke jas eigenlijk geen problemen als we langer weggaan doen sowieso altijd de jassen uit in de auto, maar geloof dat in een gewone autostoel ook de jas uit moet eigenlijk. Wij hadden hiervoor een maxicosi pearl voor de oudste maar daar zat hij totaal niet goed in en zijn wij voor de recaro gegaan maar moet zeggen dat we de cybex wel wat fijner vinden.
Bedankt voor jullie meningen en ervaringen! @mamavanlieverd: als kussen niks is wordt dat het idd, maar ivm anders nog een stoel te moeten kopen gaat voorkeur uit naar 123, maar 123 stoelen met 5puntsgordel komen mega slecht uit de testen.. dus dan wordt het idd een groep 1 gewoon! Veiligheid boven alles! @Lieke, ik heb ook een video gezien van zijwaartse en de Joie houdt het kind juist in de stoel en bij een 5puntsgordel komt het hoofdje tegen het raam. Verschilt kennelijk per stoel dus! Meer reacties altijd welkom
Ja lange stukken sowieso jas uit idd, welke stoel dan ook! Kleine stukjes is dus wel te doen met jas? (5/10min stukjes)
Mijn ouders hadden voor mij vroeger zo'n stoel met stootkussen, vonden ze veel handiger dan de gordels nu en ik was er ook blij mee. Legde mijn armpjes erop om daarop mijn hoofd te leggen en ging lekker slapen 😂. Voor zover ik uit de testen en filmpjes heb kunnen halen zijn ze zeker veilig. Elke stoel heeft zijn voor en nadelen. Als ik niet al een stoel had, had ik er ook voor gekozen. Mijn peuter is een ster in zijn armen uit de gordels wurmen en heeft dan dus ook niks meer over de schouders. Wat betreft een dikke jas, die hoort in de gordels ook eigenlijk uit met ook op veiligheid. Vreselijk onpraktisch soms helaas.
Top! Thanks ladies! Wij gaan volgende week eens naar Babypark, die heeft m als het goed is in de winkel staan dus dan kunnen we eens even passen en bijvoorbeeld vergelijken met de cybex
Oh ja, mocht je keuze vallen op de cybex. Kijk even rond op internet wij hebben hem 150 euro goedkoper gevonden bij coolblue.
Wij hebben een cybex pallas m fix omdat die zo goed getest is en omdat m'n zoon toen hij 2,5 was tijdelijk een andere stoel Moest ivm gebroken been tot zijn lies gips hebben we deze gekocht. Hij vind hem heerlijk zitten! Voor kleine stukjes doen wij liever een wollen vest aan in de auto (parkeren voor de deur en dan naar school BV dan zijn ze net 2 minuten buiten) dan zit een vest veel veiliger en fijner in de auto. Dikke winterjassen hebben wij dus ip niet aan in de auto, ook ivm veiligheid. Maar een 5 punt gordel kan je toch ook niet normaal aan doen met een dikke jas aan lijkt me. M'n zoon ligt altijd heerlijk met z'n armen op z'n kussen en kan er dan ook lekker op slapen. Nu is hij 4 jr en 18 kilo en is het kussen er dus inmiddels uit.
Keuze gemaakt!! We gaan voor de Cybex Pallas Fix, gaan hem wel online bestellen omdat hij dan 100eu goedkoper is (thanks voor de tip Sierra!) De Cybex had zoveel voordelen ten op zichte van die Joie dat we toch voor de luxere & gebruiksvriendelijkere stoel gaan, gezien we er toch wel heel lang mee moeten doen Beide waren qua veiligheid goed getest dus in dat opzicht maakte het niet uit! Nogmaals dank voor jullie inbreng <3