wanneer buikspieren weer normaal na bavalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door peps, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    Ik vroeg mij of iemand weet wanneer je buikspieren weer, ongeveer, tegen elkaar zouden moeten zitten.

Ik heb 2 jaar geleden een buikwandcorrectie gehad en toen hebben ze mijn buikspieren weer tegen elkaar aan gezet. Ik ben dik 4 wk geleden bevallen en als ik achterover leun dan verschijnt er een punt op mn buik, breedte ongeveer 2 cm denk ik. Weet iemand voor wanneer dit ongeveer weg zou moeten zijn. Bv als het er met 6 wk nog zit dan gaat het niet meer weg. Ik weet dat je tot 6 wk geen rechtebuikspieren mag trainen dus ik neem aan dat het tot 6 wk in ieder geval nog moet kunnen sluiten.
    Dan heb ik nog een 2e vraag, of iemand weet of er oefeingen zijn om dit proces te versnellen of te verbeteren. Ik draag nu in ieder geval wel de buikband die ik nog heb van na de operatie, baad het niet schaad het niet, niet waar. Hoop dat iemand antwoord heeft.

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Mijn therapeute vertelde me dat het meestal met een week of 6 a 8 weer goed is.
    Bij mij is het nog niet hersteld, helaas. Mijn dochter is nu 10 maanden.

3. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    Jeetje wat vervelend, heeft ze ook gezegt of dit nog weer goed kan komen, dan? En wat je ervoor kunt doen. Hoop voor je dat het niet te ernstig is.:)

4. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    Hier hetzelfde verhaal...nog niet hersteld

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ze vreest dat het inderdaad niet meer goed komt. Maar ik ga er wel mijn best voor doen. Mijn buik is helemaal nog erg dik... krijg regelmatig (ongeveer elke week) de vraag of er weer een 2e kindje aan zit te komen.. :(

6. bereke

bereke Niet meer actief

Als het een diastase is, mag je een zestal maanden geen zware buikspieroefeningen doen werd mij gezegd in het ziekenhuis.

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Zover ik weet mag dat wel als hij weg is. En zolang de diastase er nog is, mag het niet. Ik mag het nog niet van mijn fysio, maar doe het stiekem soms wel omdat ik zo van mijn buik baal...

8. bereke

bereke Niet meer actief

Ik mocht het dus echt 6 maanden niet. Tenzij heel lichte oefeningen maar ja, die helpen je dus niet veel vooruit... .

9. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    Voor zover ik het weet moet je echt geen buikspieroefeningen (rechte dan) doen als je (rechte) buikspieren nog niet tegen elkaar zitten omdat je dan kans loopt dat ze nooit meer bij elkaar komen. Zou het even navragen voor de zekerheid. Ik heb zelf een buikwandcorrectie gehad mede omdat mijn buikspieren ook mijlen ver uit elkaar stonden en ondanks alle oefeningen nooit meer bij elkaar zouden komen, vandaar dat ik mij nu zorgen maak of ze wel weer bij elkaar zullen komen.:)

10. Colinte

Colinte Nieuw lid

8 feb 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Ik zit met interesse jullie verhalen te lezen over de buikspieren. Zelf ben ik 10 maanden geleden bevallen en mocht door een lichte verzakking ook geen buikspieren trainen. Op dit moment heb ik dus ook nog een diastase van 3 cm. Ik baal hier flink van. Wel mag ik nu langzaamaan weer wat schuine buikspieren gaan trainen.
    Duchess, waarom zegt de therapeut dat het waarschijnlijk niet goed komt? hoeveel cm zit er nog tussen dan? Mijn bekkenfysiio heeft zelf bij haar eerste kindje een diastase gehad maar bij de tweede is het weer goed gekomen........

11. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hoe weet je zeker dat je buikspieren weer tegen elkaar zitten dan meiden?

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Als je ik je rug gaat liggen met je benen opgetrokken en je komt met je hoofd omhoog en er is geen bobbel te zien of je voelt geen ruimte tussen de buikspieren is alles oké

Hier ook een flinke diastase die misschien operatief word aangepakt. Zolang je een diastase hebt blijf je een dikke buik houden omdat je ingewanden als het ware tegen/door je diastase heenkomen volgens de gyn en chirurg.

Google maar eens op diastase om precies te kijken hoe je het kan ontdekken

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hoe gaan ze je dat operatief aanpakken?
    Mijn fysio had het over een operatie maar omdat wij nog heel graag 3 kindjes meer willen (hopelijk mogen we zo gelukkig zijn) zei zij dat ik het dan niet moest doen.

Ik baal echt zooo van die buik, vreselijk. Krijg zo vaak de vraag of ik weer zwanger ben, bah.

14. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ze hechten (reven) Dan de buikspieren weer aan elkaar ( doen ze ook bij een buikwandcorrectie) je mag dan daarna eigelijk idd geen kinderen meer krijgen omdat dan het resultaat meestal weer weg is

Het is een hele zware operatie waarbij je 6 weken niks mag tillen en vrijwel niks kunt doen.

Donderdag moet ik naar de chirurg voor een gesprek daarover.

Deel Deze Pagina