Hai dames, Ik heb even wat advies nodig. Ik ben vanochtend gebeld door de dierenarts. Een rekening van mei jl. zou niet betaald zijn. Heel vreemd, want ik weet 100% zeker dat ik die rekening betaald heb. Het volgende is er gebeurt. De laatste week van april zijn wij met onze kat naar de DA gegaan. Hij had een bloeding in zijn oortje en die was erg dik. Ik vroeg of ik direct kon betalen. Nee, dat was niet nodig, want de kat moest geopereerd worden en dan kon ik het die week er op in één keer betalen. Prima. Die week daarop is de kat geopereerd, en heb ik de rekening ( ongeveer 80 euro ) direct betaald. Maar nu word ik dus gebeld dat die rekening niet is betaald. Het probleem is alleen dat ik het contant heb betaald en ik geen bonnetje meer heb. Normaal bewaar ik het wel, maar het is bijna 5 (!!) maanden geleden, en ik heb in de tussentijd niets van de DA gehoord. Wat nu? Ik heb mijn hele huis overhoop gehaald in de hoop het bonnetje ergens te vinden, maar natuurlijk nergens te vinden. Hoe kan ik hard maken dat ik heb betaald? Of moeten hun maar bewijzen dat ik niet heb betaald? Ik baal er van, want ik ga écht niet nog een keer betalen terwijl ik dat al heb gedaan. Grappige is, is dat ik het te betalen bedrag ook nog precies wist. Zoiets onthoud ik niet als ik achteraf een rekening zou krijgen.
Ja dat is lastig... Om dit soort redenen bewaren wij bonnen e.d heel lang. Ik zou niet weten hoe je het zou moeten aantonen nu.
Laat hun het eerst maar eens bewijzen ! Vreemd dat ze het niet in hun systeem hebben staan. Misschien hebben hun de bonnen nog? Ik zou het ook echt niet betalen. Succes... erg vervelende situatie.
Ja ik baal ook als een stekker. Normaal bewaar ik ook alles. Maar vorige week zijn wij redelijk rigoureus aan het verbouwen geweest, met daarbij de nodige opruiming. Nu ben ik bang dat ik het toen onbewust heb weg gegooid ofzo. Ook omdat ik geen enkele brief of herinnering heb gekregen van de dierenarts in de tussentijd. Zij zeggen nu, ja maaaar er is wel een brief verstuurd. Ja dat klopt, dat was een onterechte factuur van een nabehandeling die bij de operatiekosten in zat. Daar heb ik over gebeld, en die hoefde ik niet te betalen. Ging om een bedrag van 20 euro ofzo. Daar had ik in juni al over gebeld, en toen is er geen woord gerept over een openstaande rekening.
Tja...dat is lastig, maar ik zou dus ook echt niet betalen.. Vertel zoals je hier neerzet wat er gebeurd is, en dat je het 100% zeker weet. Laat hun dan maar bewijzen dat het niet zo is.
Laat de da maar met harde feiten komen, als jij het zo zeker weet moet hij maar nette met zn administratie omgaan... En daarbij het is al 5 maanden geleden, hallo? Volgens mij heeft ie zijn boekhouding niet echt op orde.
De dierenarts die de kat behandeld heeft, is er vanmiddag. Dus ze gaan het bij hem navragen. Prima. Ik vind dat ze mij maar moeten laten zien dat ik niet betaald heb. En ondertussen ga ik verder opzoek naar een bonnetje. 9 vd 10 keer pin ik eigenlijk alles, alleen had ik nu wat contant geld omdat ik iets op marktplaats had verkocht. Dacht, daar kan ik mooi de DA van betalen. Voortaan alles weer pinnen dus!
Hadden ze toch beter eerst kunnen navragen voordat ze een klant lastig vallen.. Wat slecht! Ja, zo denk ik ook altijd met contanten, voortaan via de pin is toch weer makkelijker ja.
Als je 100 % zeker weet dat je hebt betaald. Ik zou zeggen: Ik had contant geld omdat ik iets op marktplaats had verkocht. Dacht, daar kan ik mooi de DA van betalen. Meer kan je niet doen, het is een fout in hun administratie, hadden ze dezelfde dag moeten bellen en niet vijf maanden later.
Heb je een echte kassabon of alleen een handgeschreven bon? Nou ja, maakt eigenlijk niet uit, van allebei moet een kopie zijn. Bij een kassabon loopt er meestal een papieren rol mee die alles nogmaals registreert. (tenminste, hier bij de DA is dat nog papier, meestal gaat dat nu digitaal) En als ze een handgeschreven bon hebben gegeven moet daar ook een kopie van in hun administratie zitten.
Als hun hun administratie op orde hebben zouden ze moeten kunnen bewijzen dat ze die dag geen kasverschil hadden. Wij houden een kasboek bij op mijn werk stel dat iemand zegt dat ze betaald hebben kunnen we zo zien of er inderdaad verschil was die dag ...wrsch hebben ze dan ook het bedrag als verschil. Zo heb ik ook een keer geld terug gekregen in een winkel omdat ik zeker wist dat de caissière mij vergeten was geld terug te geven. Na het tellen hadden ze inderdaad een kasverschil en heb ik mijn geld gekregen....hun moeten dus kunnen aantonen dat alles bij hun klopte die dag....
Ik wilde even melden dat ik sindsdien niets meer van de dierenarts gehoord heb Zal ik ze volgende week zelf bellen, of het laten voor wat het is.
Ik zou ze zelf wel even bellen en je goede wil tonen. Goed overleggen dat je zeker weet dat je betaald hebt. het heel vervelend vind dat je na vijf maanden pas gebeld wordt en het dus logisch is dat je de bon niet meer hebt en het niet meer kunt aantonen. Vervolgens samen naar een oplossing zoeken.
Oeh, lastig lastig! Als jij 100000% zeker weet betaald te hebben, dan uiteraard niet nog eens betalen. Hier zijn nu meiden die zeggen; Als de DA z'n administratie op orde heeft, dan moet er een bon zijn. Maar ik denk dan (als doemdenker) de bon kan ook weggegooid worden door hen, om te 'bewijzen dat er niet betaald is'.. Hoe dan ook hoop ik voor je, dat het op zn pootjes terechtkomt!
Ik zou het laten.. 5 Maanden later is sowieso erg lang, dan hadden ze dat toch allang gezien in de administratie neem ik aan, of sturen ze pas 5 maanden later rekeningen van openstaande bedragen? Wat nou als je helemaal geen bonnetje had meegekregen? Als jij zegt dat het betaald is dan moeten ze er vanuit gaan dat dat zo is, tenzij ze zelf anders kunnen aantonen.. Trouwens ook slecht dat ze daarna niks meer van zich hebben laten horen, daarom zou ik zelf ook geen contact zoeken..
Geen contact zoeken. Zij hebben hun administratie duidelijk niet op orde, dus dat is hun probleem! Laat ze eerst maar bewijzen dat je echt niet betaald hebt.
ik zou ze zeker niet bellen, geeft waarschijnlijk aan dat ze fout zijn geweest, ik zou het lekker zo laten
Ik ben bang dat jij degene bent die moet bewijzen dat je wel betaald hebt en niet andersom. Weet je nog bij wie je betaald hebt, welke medewerker? Werkt die er nog? Miss zijn er wel meer van dit soort vreemde gevallen? Miss heb jij keurig betaald en heeft diegene jouw geld in de zak gestoken? Pas natuurlijk op met zomaar te beschuldigen, maar dit zou ook kunnen..