Show je woonkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Wat een leuke reacties! Dat had ik niet verwacht, maar erg leuk om te lezen. Ik bedoel trouwens niet dat het niet netjes is als in onopgeruimd, maar meer geen meubels uit 1 serie, en niet alles helemaal matching ;)

@ Fall, ik heb een oude computerkast van marktplaats gekocht, de bovenste deurtjes er uit gesloopt, wit geverfd en de binnenkant met pakpier beplakt. Waar de computer op hoorde te staan was nog een verhoging, maar die heb ik er uit gesloopt en een nieuwe plaat mdf op gelegd. Kostte totaal 25,- ;)

2. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mooie kamers zie ik!

De onze:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      25,1 KB
      Weergaven:
      42
  3. danip

danip Niet meer actief

Maxellera, wat super gezellig! Like!

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Grappig. Ik vind juist dat er helemaal geen touch in zo'n bij elkaar geraapt interieur zit met tig stijlen en overal een meubel, tierelantijntje en speelgoed ;) Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.

Overigens heb ik hier nog geen woonkamer gezien dat het zelfde is ingericht, terwijl er toch wel een aantal woonkamers met landelijke tint tussen zitten.

5. danip

danip Niet meer actief

Oooh dit vind ik ook mooi zeg!

6. danip

danip Niet meer actief

Ik vind dat er overal wel een persoonlijke touch in zit. Daarbij maakt het niet zo veel uit of het tierenlantijnerig en onsamenhangend is, landelijk, ikea, of leen bakker. Iedereen zoekt zelf uit wat zij leuk vinden? Ik denk dat een interieur ook grotendeels matcht met je karakter toch? Dat is toch automatisch persoonlijk dan. Ik heb wel een rommelig zootje (wat jij dus lelijk vind ;)) maar vind de landelijke interieurs ook heel mooi! Heb nog geen lelijk huis gezien hier in ieder geval.

Al ben ik ook wel eens bij iemand thuis geweest waar ik het gevoel had dat er niemand woonde. Geen foto's, boeken, of iets wat wat over diegene zei. Alleen maar wit, van wand tot aan de meubels, gordijnen. Maar dat lag niet aan de stijl, maar aan de sfeer.

7. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik bedoel niet dat elke woonkamer het zelfde is maar de zelfde style dat wel. en idd smaken verschil.

overigens is het hier ook overal een meubel tierelatijntjes en speelgoed maar het ziet er netjes uit en het past wel bij de muren en de rest

8. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Dank jullie wel :D. En het is onze eerste 'zelfstandige' woning, was best wel trots op mijn creatie ;).

9. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Esvre vind ik ook erg mooi! gezellige leefkamer

10. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Handig topic om inspiratie in op te doen bij een verhuizing of iets dergelijks, leuk om allemaal te zien!

11. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Wat leuk om te zien allemaal! Ik zal ook wat foto's plaatsen.

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Oh maar ik vind jouw woonkamer echt niet lelijk hoor! Ik had misschien een paar kleine dingen anders gedaan, maar ondanks dat het druk is (niet rommelig), vind ik wel dat er eenheid is en dat geeft weer sfeer.

Ik reageer misschien wat aangebrand, maar ik vind het heel flauw om te zeggen dat er geen persoonlijke touch zit in landelijke kamers. Ik heb landelijk/strak, maar reken maar dat hier een persoonlijke touch in zit! Geen meubel komt bij dezelfde winkel weg, er staan opknappers en nieuwe spullen, dingen zijn geleidelijk aan veranderd dus niks alles in 1 keer gekocht en neergezet. Ik heb nagedacht over kleuren, verlichting, accessoires, sfeer en zelfs een praktische kant en dat alles heeft maanden geduurd en nu nog ben ik continu bezig met veranderen enzo. Dus als iemand zegt dat alles het zelfde is, zo uit een boekje komt of geen persoonlijke touch heeft, dan ben ik wel redelijk op m'n teentjes getrapt ;)

13. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Je kan het ook als compliment zien: je hebt het zoo goed bij elkaar gezocht dat het lijkt alsof je een complete serie hebt gekocht ;)

14. danip

danip Niet meer actief

Dat idee had ik al inderdaad. Dat moet je je dan eigenlijk ook gewoon niet aantrekken, ook al snap ik wel dat je het wel doet. Juist als je er wel zo veel werk van hebt gehad. Maar dat bedoel ik dus ook. Je zoekt toch zelf elk onderdeel van je inrichting uit, helemaal naar eigen smaak toch? Jammer dat ik je foto's heb gemist, ben nu wel erg nieuwsgierig. En las ook dat je Piet Boon interieurs mooi vind. Geloof het of niet...ik ook! Al zou dat hier dan waarschijnlijk zo beginnen, en langzaam zou het dan weer terug veranderen door een kaarsje hier een bloempotje daar, ik ben gewoon zo ;) Maar ik vind het altijd wel prachtig, dat stoere met veel hout en leer en interessante materiaalkeuzes. Vind dat echt megaknap!

15. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Onze woonkamer.

16. Mumm84

Mumm84 Niet meer actief

Leuk! Ik doe mee, hoor graag ook jullie mening!

De lamp boven de tafel wordt zaterdag gespoten. Dus niet opletten :D

17. Mumm84

Mumm84 Niet meer actief

En deze...

18. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Al vaker laten zien, maar voor de mensen die mijn woonkamer nog niet gezien hebben :D

19. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Haha Esvre, je hebt gelijk.

Danip. Ik zal wat meer op m'n vingers gaan zitten... voor de een zit er een persoonlijke touch in een voor mij rommelig en onsamenhangend interieur terwijl ik dat zelf totaal niet zie. En diezelfde persoon ziet op zijn of haar beurt weer helemaal niks in mijn interieur.

Hierbij nog een keer m'n foto's. Er moet dus nog wat meer (een accent)kleur in. De eethoek ben ik nog niet tevreden over, te strak en ongezellig. De tafel is tijdelijk, t.z.t. komt er een met een steigerhouten blad. Er komen ook nog nieuwe eetkamerstoelen, ik wil graag grote fauteuils of evt. iets met riet. Eerst maar eens even genieten van het andere, het is allemaal zo duur ;)

20. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    @nonoo ik reageer niet op specifiek iemand maar het valt me gewoon op dat er veel de zelfde style hebben, en dan vind ik het niet meer een persoonlijke touch hebben. maar mening verschillen

en smaken verschillen natuurlijk ook wat de een niet mooi vind kan de andere wel mooi vinden

Deel Deze Pagina