Show je woonkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat vind ik erg mooi, lekker rustig zo :)

2. minon

minon Niet meer actief

#502 minon, 4 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 sep 2013
    Vlinder:
    De dingen die zo bij me opkomen:
    De grote lamp die nu naast het speelgoed van je dochter staat tussen de banken inzetten
    Wat nu tussen de banken instaat weghalen en een mooie grote plant bij je lamp als daar ruimte voor is.
    Dat kleine kastje naast je witte kast weg en dat zwarte ding ernaast ook. Dan kun je je banken iets ruimer opzetten eventueel. Je hebt nu veel kastjes en oppervlaktes staan zegmaar. Als je wat met de bruine bank schuift bijvoorbeeld schuin zetten staat het misschien wat ruimtelijker.
    Je dienblad op de salontafel is leuk maar het plantje te groot voor het dienblad. Een stel zilveren waxinelichthoudertjes staat rustiger denk ik. Je vensterbank kan ik niet goed zien maar als je een vouwgordijn hebt, deze half dicht en dan twee grote potten in het raam. Heb je stuk minder inkijk ook. Groot lijkt vaak groot maar twee grote dingen is rustiger voor het ook dan al die kleine prullen. Die kaarsenstandaard naast de tv zou ik persoonlijk ook ergens anders neerzetten. De muur van de tv kan ik verder niet goed zien maar kan je te tafel tegen een muur aanzetten?
    Edit ik zie een spiegel naas je buffetkast hangen dacht dat daar de keuken zat. Je kan de tafel er strak onder zetten en dan die rietenmand speelgoed over dwars tegen de bank aan of is ie daar te groot voor? Om em te pimpen kun je er wat foambloemen insteken en er wat mooie kussens opleggen. je kan hem ook als salontafel gebruiken. Vrieden van ons hebben dat. Glazen plaat op maat erop en doet ie dienst als salontafel haha. Misschien past hij ook in de hal onder de kapstok ofzo? Ik ben zelf altijd van grote speelgoedstukken weg omdat het zo rommelig oogt. Het Ikea keukentje pas die bij jou in de keuken? Dat is superleuk voor de kinderen vaak om met jou mee te kunnen 'koken' Dan kan je het speeltafeltje op de plek van het keukentje zetten. Of boven in hun slaapkamer zodat ze daar ook kunnen zitten. Sorry maar zit te tikken wat in me opkomt haha

3. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik vind het bij mij niet rommelig, maar er mist echt iets. Ik sta ook open voor ideetjes :)

Welke pagina staat jouw foto?

4. minon

minon Niet meer actief

Wat ik bij jou zou doen: Kleed een kwartslag draaien. Je boekenkast staan alle boeken door elkaar en diep in de kast. Ga een middagje zitten en leg er een aantal op bijpassende kleuren en groottes. Wat je overhoud stop je eerst in een vakje en dan de bijpassende kleuren ervoor met de ruggen naar buiten dat ze op het randje van de plank staan. En dan niet alle vakjes onder elkaar maar hier en daar eentje. De rest kun je dan opvullen met bijvoorbeeld de lijstjes die op je kast staan, een plantje, leuk beeldje. De onderste rij zou ik mandjes voor kopen waar je nutteloze spullen of speelgoed in kan dumpen

5. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    #505 Biccy, 4 sep 2013
    Laatst bewerkt: 4 sep 2013
    Dat kleed draai ik inderdaad om de zoveel tijd een kwartslag, maar dan steekt het uit en ik ben daar net te ocd voor haha
    De boeken naar voren is geen optie, ik heb ruimte nodig voor onze laptop stellage in de avond. Ze staan overigens op auteur bij elkaar, en genre :)
    Ik moestveven goed lezen, maar het idee van je is erg leuk, maakt het wat leger. Al ben ik gek op heel veel boeken in de kamer, en in sommige vakken staan zelfs al twee rijen achter elkaar!

Mandjes had ik ook gedacht idd, volgens mij hebben ze ze voor deze kast bij de ikea! Bedankt voor het meedenken :)

Ik zat te denken aan een heeeeeel groot vloerkleed en een robuuste grote kamerplant, eentje die niet zo snel doodgaat hihi

6. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0

Heel mooi! Gave foto ook van de hond! Wat voor ras is het?

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    na alle mooie woonkamers kan ik dan nu ook eindelijk (soort van)mee doen :p

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    o en met die kistjes die paar pagina's terug voorbij kwam. daar ga ik een salontafel van maken :D zag het een keer en ben er helemaal verliefd op!

9. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Dankje! Dat is onze labrador die achter een bal aangaat :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,1 KB
      Weergaven:
      42
  10. minon

minon Niet meer actief

Maakt je kast wat rustiger inderdaad als je de boeken dubbel in de kast zet. En als je boeken op het randje staanmstaan ze strak zegmaar. Dat ook meer rust. Groter kleed zou ik niet doen. Je kan het kleed ook onder de bank steken als je em een kwartslag draait? Hebben wij ook gedaan.
    En laptopstellage snap ik niet helemaal die kan je toch ook gewoon op je salontafel zetten?

11. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Wat kan ik doen om mijn huiskamer wat gezelliger te krijgen? Foto's staan op blz 50. In de winter komt er weer een kleed in, maar verder ben ik zo inspiratieloos...

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Mooi maar wel een beetje eh......kaal hahaha :p
    Maar een erg mooie ruimte daar kun je echt wat moois van maken.

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    We houden van strak en opgeruimd :p haha. Vandaag gaan we hoop ik daar witten en kozijnen verven. Van t weekend behangen. Zijn eerst begonnen met slaapkamers van de kids. 1 is nu af. Vandaag de andere kamer en die van ons

14. minon

minon Niet meer actief

Ben ik weer vind altijd leuk om te verzinnen hoe ik het verder zou aankleden/veranderen haha
    Dat was mijn eerste gedachte idd een kleed. Verder zou ik je vouwgordijnen stukje laten zakken dat je niet een kaal raam hebt. Je eettafel vind ik persoonlijk niet zo mooi die zou ik wit maken, samen met de stoelen en dan juist fleurige kussens op de zitting van de stoelen. Verder weer een rommelige boekenkast die ik overigens ook wit zou maken. is een beetje donker hoekje zo. Sorry maar daar stoor ik me altijd aan en voorral aan de spullen die erbovenop liggen. Iets bovenop een hoge kast zetten ziet er al snel rommelig uit. Maar nogmaals mijn mening en iedere smaak is anders :) ow en op de plankjes van je salontafel zou je een leuk mandje kunnen zetten of een mooi sierkussen kunnen leggen. Je zithoek heeft trouwens roze accenten en de rest blauw. Ik zou dan denk ik ook wat blauws op je salontafel zetten en blauwe tinten kussens in de bank. Die er nu liggen vallen niet echt op tegenover de kleur van de bank. Past ook beter bij je keuken. Ennuh... Voorzichtige vraag.. Zat die er al in of heb je zelf die kleur van de keuken uitgezocht?

15. Sterrefeetje

Haha de keuken zat er al in :) En die blijft voorlopig ook nog, over 2 jaar word die hele ruimte doorgetrokken naar rechts en is de kamer 4 meter langer :) De keuken komt dan tegen de achterwand zeg maar, dan zitten de ramen daarboven.

Verder heb ik inderdaad veel blauw, en groen. De potten heb ik gekregen.... Maar die zal ik inderdaad weer weg doen. En ik ga zo eerst de kast even opruimen :) Ik denk dat ik die hele kast weg doe uiteindelijk, en er een witte wat bredere kast voor terug zet.

Bedankt voor de tips!

16. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Sterrefeetje, zou je de bank ook een kwartslag kunnen draaien? En dan die fauteuil aan de andere kant van de schouw? Lijkt mij knusser!

Misschien de muur boven de schouw ook een kleurtje geven?

De vouwgordijnen idd iets lager en mooie potten oid voor het raam?

17. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Wat leuk!!! Jouw huis is qua indeling (zoals ik op foto's zie) precies zoals mijn schoonzus en zwager en als ik zie welke provincie je woont,zouden ze ook nog gewoon je buren kunnen zijn ook ;) En dan ga ik puur af op je keuken, woonkamer en je tuin!

18. Sterrefeetje

Dat de bank meer voor de schouw staat bedoel je? Dan heb ik een stuk loze ruimte achter de bank, of snap ik het niet goed :)
    Of dat hij in de andere hoek staat en je naar buiten kijkt? Zo stond hij eerst maar dan kijkt iedereen je zo aan, dat vind ik niet zo prettig.

Welke kleur zou je op de schouw doen? Ik wil ook wel een kleur, maar we hebben veel blauw, en een blauwe schouw lijkt me niet zo heel mooi. Suggesties zijn welkom :)

Ik vind het zelf echt heel moeilijk, ik kan me ook nooit goed inbeelden hoe iets er uit gaat zien.

Potten voor de ramen ga ik wel doen, nu is het inderdaad veel te kaal..

19. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik bedoel dat het stuk dat nu voor het raam staat wordt verplaatst zodat het recht tegenover de schouw staat. Dus als je op de bank zit dat je dan naar de schouw kijkt ;)

Wat kleur betreft moet ik ook nog even denk hoor haha. Ben zelf nogal fan van zandtinten/taupe in combi met wit. Dan kun je met accessoires nog eens een andere accentkleur erbij doen

20. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Haha ik denk dat heb je een gekke hartjes op de muur, precies 4 zo.. ;):)

Deel Deze Pagina