Wij gaan met de kerst Indisch eten. Nu weet ik dat sommige gerechten lekkerder zijn als je ze eerder klaar maakt en ook vanwege tijd lijkt me dat makkelijk. Maar wat is aan te raden al eerder te maken? (ik wil vanavond gaan beginnen misschien al) Ik maak het volgende; javaanse gehaktballetjes rendang kip sajoer boontjes sajoer groentes Hete eieren Wie heeft er een idee? Wat voor sommige dingen is het misschien te vroeg om het al in de koelkast te zetten? De sajoer groente maak ik trouwens sowieso pas dinsdag hoor.
Babi ketjap en eigenlijk de meeste indische vleesgerechten die gestoofd worden zijn lekkerder als je ze vantevoren maakt. Atjar moet je zelfs al eerder maken ivm afkoeltijd, maar dat is wel een recept voor gevorderden. Verder is gado gado ook een gemakkelijk gerecht wat je goed vantevoren kan maken, vooral omdat het zelfs koud gegeten kan worden.
Dankje voor je reactie, maar dit zijn niet de gerechten die ik maak. Is het voor de rendang dan beter het pas dinsdag klaar te maken? Want dan ga ik denk ik vanavond alleen maar het gehakt klaar maken
Ik zou de gehaktballetjes, kip en rendang al maken. Dat is het meeste werk en is lekkerder als je het van tevoren maakt. Wij eten stoofpotjes met kerst en de hachee staat al 2 weken in de vriezer. Vandaag heb ik de andere gestoofd. Dan hoef ik op de dag zelf alleen de bijgerechten te doen.lekker makkelijk
Ow oke, ik dacht dat je misschien nog wat ideetjes wilde Maar rendang kun je gerust vandaag of morgen al maken, hoe langer (oke geen weken, maar je snapt het idee) het staat, hoe meer de smaken in het vlees trekken. Wij maken het vaak in grote hoeveelheden en vriezen dan de rest in, en dan is het de tweede keer nog lekkerder.
Dank je wel , ook voor de ideen maar de boodschappen zijn gelukkig al gedaan. Ik ga straks lekker beginnen!
Rendang, kip en de balletjes kan je alvast maken hoor, ga ik ook zo ff doen toevallig hihi De groentes zou ik op de dag zelf doen, vind het altijd wel lekker als er nog een beetje een bite in zit.