Kersthapjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Springmuis, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Eigenlijk wilde ik dit jaar geen kerst vieren, maar nu kwamen mijn beste vriendje en ik met het idee om het samen te vieren... (hij, ik en mijn 3 jarige kinneke)
    Enige probleem... wij zijn allebei niet het type om uuuuren in de keuken te staan, nouja eerlijk gezegd zijn we gewoon absoluut geen keukenprins(es)jes!
    Dus toen bedachten we, nou dan gaan we niet koken maar doen we gewoon een heleboel hapjes!
    Normaal gesproken zijn wij erg streng met sporten en gezonde voeding maar nu willen we gewoon echt LOS gaan :D

Wie oh wie heeft leuke/lekkere ideetjes voor hapjes want wij kwamen vanmorgen niet verder dan broodjes kaas :cool::p

(ohja niet geheel onbelangrijk, het moet nootjes en pinda vrij zijn)

2. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Wij hadden een paar jaar terug een of andere party schotel van M&S. En ook zoiets met dessertdingetjes. Was gewoon in de oven schuiven.

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    M&S?
    Ohja dat is ook wel wat ja... oven-dingen!

Kreeg in mijn omgeving al de tip; gourmetten, maar ik had een schoonfamilie die elke gelegenheid aanpakte om te gourmetten dus dat hoef ik de komende 10 jaar even niet haha.

Vind het overigens niet erg om veel in de keuken te staan, maar echt bijv een kalkoen met durenamensaus kan ik gewoon echt niet hihi

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Zo'n pakje hapjes ("zazoukis") voor in de oven halen.

En laatst heb ik nog "pikante scampi" (met onder andere cayennepeper en look) in de pan gemaakt als hapje. Prikkertjes erin en heerlijk lekker.

Of een wrap nemen, kruidenkaas erop, gerookte zalm erop, dichtrollen als een pannenkoek en in stukjes snijden.

Ik smijt meestal ook een stel kerstomaatjes op tafel en fijngesneden komkommer en wortel. En een potje kruidige olijven.
    En witloofblaadjes met garnalen en eventueel kruidenkaas.

Je kan natuurlijk ook kleine hapjes frituren. Mini frikandelletjes en mini garnaalhapjes enzo.

Ook toastjes met alle soorten salades (vis, vlees, krab, garnalen, kip curry, ...) doen het hier goed. Ik hou zelf niet van kaas.

Wat je ook kan doen is een paar pizza's de oven in schuiven en dan in kleine stukjes snijden. Of van die mini-pizza'tjes kopen.

Smakelijk!

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Aaaah heleboel ideetjes! leuk leuk leuk!
    Dank je wel!

Hebben alleen beide geen frituurpan maargoed met de rest komen we al een end, ik ga het opschrijven!:D

6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    minipizza's - bladerdeeg je doet er chorizo kaas ham blokjes in voila pizza :d
    worstenbroodjes- bladerdeeg stukje worst erin..kun je ook varieren met frikandel of knakworst of kaas.
    Kaas worst plank
    Toastjes met vanalles er op.

chippies.

7. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Dan heel simpel, voor de luie kok:

Vooraf: stokbrood met smeerseltjes, op wat carpaccio op een bord gooien of een soep al door bijv. de slager gemaakt.

Hoofdgerecht: aardappels schillen en in blokjes snijden, wat olie, peper, zout en verse knoflook erover en 40 min. op 200 graden in de oven. Dan een beenham halen, eventueel al gemarineerd door de slager, even aanbraden op hoog aan twee kanten en dan deksel erop en op het sudderpitje: voor twee/drie personen 40 minuten, elke 10 minuten draaien. En een kant en klare salade en een lekker kant en klaar sausje erbij.

Toetje: haal van alles wat: stuk spekkoek, (sorbet)ijs, slagroom, verse vruchten. Dan nog koffie met lekkere koekjes of chocolaatjes.

Ok niet echt kleine hapjes, maar simpel als wat:D

8. minon

minon Niet meer actief

Een aantal bakjes salade halen (zalm, surinaamse ei, etc etc) andere smeerseltjes en soorten toastjes, lekkere broodjes. En verder komt er rond deze tijd ontzettend veel kant en klare dingen voorbij in de folders om te borrelen.

9. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Zo blij met jullie!

Ook veel dingen die we kennen en dat ik me nu dus afvraag waarom wij niet verder kwamen dan een broodje kaas hahaha

Dank jullie wel!

10. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Haha ja apart is het wel; normaal eet je toch ook meer dan een broodje kaas denk ik;)

Succes en veel plezier!

11. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    *proest* Ja :p
    Normaal gaan we op 'snackdag' naar de Mac of burger kind, maar das zó niet kersterig :D
    Maar met een beetje hulp komen we er wel:cool: dank je wel, jij ook!!

12. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Burger king! We zijn geen kannibalen haha

Deel Deze Pagina