Hoi meiden, Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen zodat het nog enigzins te volgen is haha. Op basis van mijn laatste menstruatie ben ik nu 36,5 weken zwanger. Tijdens de termijnecho bij 9 a 10 weken werd de termijn vastgesteld op 5 dagen korter. Op zich niet erg en kan voorkomen bijvoorbeeld door een latere eisprong, maar de echo's die ik daarna heb gehad, en dan bedoel ik echt ALLE inclusief pretecho en 20 weken echo in een ander ziekenhuis, geven exact de termijn aan die gelijk is aan mijn laatste menstruatie. Dus dan zou ik nu dus echt bijna 37 weken zijn ipv net 36. Misschien dat jullie je afvragen waarom ik me daar überhaupt zorgen over maak. Ons kindje ligt in stuit en wordt bij 39 weken geboren met een keizersnede. Kan natuurlijk zo naar gebeuren dat ze eerder dan die 39 weken komt. Zeker als je dan al tegen de 40 weken zit. Ik wil daarop een beetje voorbereid zijn omdat het breken van vliezen gevaarlijk kan zijn bij een stuitligging. Kan iemand aangeven of je dit misschien.zelf hebt meegemaakt of hoe ik hier mee om moet gaan? De gynaecoloog heeft overigens gezegd dat hij voor die 5 dagen de datum niet meer aanpast...