Ik ben eigenlijk een beetje opzoek naar geruststelling.... Afgelopen donderdagochtend had ik ineens een beetje bloed. Verloskundige gebeld en kon gelukkig die middag langskomen. Ik dacht 7,5 week zwanger te zijn, maar uit de echo bleek dat ik al 2 weken verder ben. Alles zag er goed uit. Ik heb het babietje zien zwaaien en het hartje zien kloppen. Ik was zo blij! Helemaal toen de vk zei dat het er echt heel goed uitzag. Dat ze niks van de bloeding kon zien en dat de kans dat het nu mis zou gaan echt heel klein is. De volgende avond al had ik weer een bloeding. Donkerrode slijmerige afscheiding. Ik weer in paniek de vk gebeld. Uit de omschrijving die ik haar gaf had zei het idee dat het oud bloed van de dag daarvoor was wat mijn lichaam zo wilde kwijtraken. En nu weer een avond later weer rode slijmerige afscheiding! Pffff, ik word gek!! Wat moet ik nu denken!? Als ik nu naar vorige maand kijk had ik ook rond die tijd bloedingen. Alleen wist ik toen nog niet dat ik zwanger was... Herkent iemand dit? Hebben jullie dit misschien ook gehad? Maak ik me (hopelijk) om niks zorgen? Kom ajb niet met horror verhalen aan want daar heb ik nu ff niks aan. Ben nu al helemaal in de war! Volgende week maandag heb ik gelukkig weer een echo bij 11 weken. Kan bijna niet wachten. Wil het zo graag zien! Zien dat alles goed is en het gewoon weer ligt te zwaaien...
Het hoeft echt niets te betekenen meis. Alles is nu zo enorm goed doorbloed. Als bijv je ontlasting wat moeilijker gaat kan er al n andertje knappen omdat je iets mee perst.
Klinkt als een pseudo menstruatie, maar snap je zorgen hoor! Probeer vertrouwen te houden ( ik heb deze zwangerschap ook bloed verloren rond 11/12 weken dus weet hoe moeilijk dat is!!)
Dank jullie wel voor de geruststellende woorden. Heb dat echt even nodig ofzo... Om te horen dat anderen dat ook hebben gehad en dat het niks was... Op internet zijn het voornamelijk enge verhalen die je leest!
O meis ik voel helemaal met je mee! Hier had ik vanaf week 4 tot week 12 fikse bloedingen en denk aan een pak maandverband per dag: dit ging icm helse krampen en stolsels (zwart en rood). Hoe bizar ook, ze slaapt nu in haar bedje. De reden bij mij was een hematoom rondom de vruchtzak. Is een soort bloedpropje danwel bloeduitstorting in de baarmoeder. Heeft je Vk niet gezien dat er zwart rondom de vruchtzak zat. En heb je wellicht gemeenschap gehad of intensief getild danwel gesport en kan er een bloedvaten geknapt zijn? Anyway, bel de Vk bij ongerustheid meis!
Zowel m'n schoonzus als m'n beste vriendin hebben beide bloed/bruinverlies gehad tijdens de zwangerschappen. M'n vriendin vanaf week 5 tot week 35 en m'n schoonzusje toen ze net de termijnecho had gehad. Alles is goed gegaan en beide prachtige kindjes op de wereld gezet. sterkte met wachten...! Tis zo zover en t zit vast goed!
Ik heb van 5 tot 9 weken ook flink gebloed.. van lichtbruin tot helderrood.. kwam bij mij ook door een hematoom en me ventje doet het tot nu toe super
Ik heb bloed verloren met 7.4 en 8.1 bij mij wordt het bloeden veroorzaakt door een placenta praevia. In het totaal nu 3 echo's gehad en de baby heeft nergens last van en groeit mooi op schema.
Dank je wel allemaal! Het helpt echt wel te lezen dat het niks hoeft te zijn. Krijg al wat meer rust in m'n hoofd nu. Thanks! Ik ga het nu proberen vol te houden tot volgende week maandag. Zal zo blij zijn als het zover is!!!!
Ik heb dit ook gehad al een paar keer deze zwangerschap. Op echo was er telkens niets te zien. En baby is telkens oke. Bij 1 wat heftigere bloeding moest ik 2 dagen op de bank zitten en rust houden. Het stopte iedere keer van zelf. Ik heb het idee dat het bij mij ontstaat door te druk, hoesten of ontlasting. Erg vervelend. Maar ik ben ondertussen bij 18 weken en de baby is oke. Begrijp wel dat je erg zorgen maakt, heb ik ook gehad.
Afgelopen maandag heb ik de echo weer gehad en het zag er allemaal goed uit! Jeeeeeeej! De VK heeft alles goed nagekeken op de echo en de bloedingen lijken van buiten de baarmoeder te komen. Waarschijnlijk heb ik gewoon een goed doorbloedde baarmoeder.... Ik ben zo blij!