Hoi allemaal, Vandaag ben ik precies 35 wk. Ivm te hoge bloeddruk had ik vandaag een extra controle bij de gynaecoloog. Daar hebben ze gekeken hoe groot de baby nu is aangezien de baby met 36.3wk wordt gehaald. hoofdomtrek was 32.3wk buik 33.4 wk been 33.3 Het gewicht zou volgens die maten 2250gr zijn. netjes vind ik...de baby heeft nog sowieso 10 dagen om aan te komen in de buik. Maar mijn man is er echt van geschrokken....en is bang dat de baby langer in het zhuis moet blijven. Ik heb verteld dat ze zo vaak er naast zitten qua meting Lees namelijk veel dat ze minder schatten dan dat het uiteindelijk is.... onze andere jongens waren alle 3 tussen de 3200gr en 3500gr met 37.5 en 38.5 wk Hoeveel denken julie dat de baby in 10 dgn nog aankomt?
Volgens mij is het ongeveer 200 gram per week dus in jouw geval nog zo'n 300 gram. Dat is dan volgens mij zwaar genoeg om mee naar huis te kunnen als hij/zij het goed doet. En daarbij zeggen groei echo's inderdaad niet alles.
Ik zou persoonlijk ook wat ongerust zijn, met name omdat de kleine toch bijna 2 weken achter loopt. Maar hebben ze daar niks over gezegd dan? Je gaat nu zelf op zoek naar conclusies, lijkt me slimmer om deze vragen aan je gyn te stellen. Verder zou ik er idd op rekenen dat de kleine een poosje in het zh moet blijven. Met 36 weken is al vrij vroeg, en als de kleine nog achterloopt ook gaan ze vaak toch even de couveuse in.
De gyn maakte zich geen zorgen en zei dat het binnen de lijnen viel....het gewicht qua grootte zijn onze jongens alle 3 46 en 47cm geweest
Mijn dochter is met 38.5 gehaald en liep 4 weken achter. 2.5 kilo. Niks aan de hand en deed het gewoon goed en mocht ook gewoon mee naar huis zonder enige problemen. Ik zou me er niet gek mee maken...nu met 28 weken loopt mn kindje ook alweer 2 weken achter dusja
Hier hetzelfde. Kleine zijn buikje en hoofdje lopen bijna 2 weken achter. Beentjes een week voor. Werd met 36 weken op 2400 gram geschat. Ben nu 37 weken. Geen idee wat ik ervan moet verwachten strakjes.. Gyn maakt zich ook geen zorgen groeit mee op zn eigen lijntje. Mijn eerste was 3390 dus maak geen reuze kinderen. Krijg ee ks met 40 weken dus ben benieuwd naar zijn gewicht!
Ze schatten het zo vaak fout. Eva is nooit echt gemeten (kon ook niet, die zat al vanaf de eerste weken heel laag in mijn bekken). Maar de gyn schatte haar op week 35 dat haar geboortegewicht zo tussen de 5 a 6 pond zou zijn. Waarop ik zei dat ik het eerder tussen de 6 en 7 pond schatte ... ik kreeg gelijk, Eva was 3330 gr bij geboorte.
Hier was de oudste met de laatste echo op 3,6 geschat en bij de geboorte enkele dagen later was ie 4,4... Ze kunnen er veel naast zitten ook
Wordt niet zo'n zware baby maar niet zorgwekkend. Mijn oudste was met geboorte 2560 gram dysmatuur Middelste een redelijk gewicht met 3000 gram 46.cm En jongste was ook maar een lichtgewicht met 2640 dysmatuur gram. Een nachtje in het ziekenhuis en mochten naar huis. De jongste zou een gemiddeld kindje worden zelfs rond de zeven pond geschat. je andere kinderen zijn ook geen zwaargewichten dus dan zal de derde ook niet opeens acht pond worden.
Mijn dochtertje woog toen ze met 39.5 geboren werd 2800 en dat was mn tweede dus vonden ze het raar. Ach jouw kleine zou officieel eigenlijk nog wat meer tijd hebben om te groeien en zou die met 40 weken zo een 3 kilo zijn.. lijkt me mooi? Maar zoals hier al wordt aangegeven ze zitten er vaker naast dan dat ze t goed hebben.
Ik zou me er ook niet teveel zorgen om maken, volgens mij zitten ze er bij de schatting tot 10% naast (maar dat is bij 2kg al 200 gram) en kan dat wat meer zijn des te later je de groeiecho hebt. Maar als je kindje voor de 37 weken geboren wordt zou ik er rekening mee houden dat jullie tenminste 2 dagen in het ziekenhuis moeten blijven (dat is in mijn ziekenhuis standaard voor in de gaten houden bloedsuikers, temperatuur en drinken). Zou dat even navragen, want zou vervelend zijn als je dat pas de dag van de bevalling hoort. Succes!
Ik had het er net toevallig nog over in een ander topic.. Mijn zoontje (tweede kindje) werd met 36 weken geschat op 3000 gram.. Hij werd geboren met 36,5 en was maar 2165 gram. Ze kunnen er vaak vies naast zitten en daarom neem ik al die metingen maar met een korreltje zout... Ik denk dat deze ook gewoon weer een kleintje wordt.. Het zou gek zijn als ik nu opeens een 6 ponder op de wereld zet. Komt vast goed! ( mijn zoontje moest trouwens een week in het ziekenhuis blijven wegens de lage bloedsuikers en nog niet goed zelf kunnen drinken)
Hier werd de jongste op de groeiecho met 36+5 gemeten op 2500 gram. Precies 1 week later is ze gehaald met een ks en ze hadden verwacht dat ze dan rond de 2700 gram zou zitten. Geboren dus met 37+5 en ze woog slechts 2285 gram en was 44 cm. 3 dagen na de ks mochten we beide naar huis. Ze woog toen 2275 gram . Veel kleiner dan een week eerder opgemeten dus.
ik zou mij geen zorgen maken hoor hier altijd dysmature kindjes gehad en 1 ook prematuur en is helemaal goed gekomen met allemaal, ook deze ligt nu opeens 2 weken achter op de groei en dat was allemaal nog prima binnen mijn lijntjes vroeger was het zo dat een kindje minimaal 2500 gram moest wegen om mee naar huis te mogen, nu is het enkel zo dat ze hun temperatuur goed moeten kunnen regelen en hun voedingen volledig moeten drinken
dat is idd echt een kleintje zeg.....heb ook tegen mijn man gezegd dat het naar huis mogen niet altijd van het gewicht af hangt maar of ze goed drinken, temp kunnen houden. En het is onze 4e. ....en alle keten gelukkig Goed gegaan
Mijn metingen klopten altijd maar inderdaad: 20 procent meer of minder kan. Da's de marge. Zorgen maken heeft geen zin: je merkt het als het zo ver is.