Dag meiden Op 15 september start ik met de opleiding 'begrafenisondernemer'. Zijn er meiden hier die werken in de uitvaart? Of eventueel ook die opleiding gedaan hebben? Want ik zou graag wat praten met jullie ! Lindsay .
Hoi hoi, Interesante opleiding ga je doen! Ik heb dan deze opleiding niet gedaan, maar vind het wel zeer interessant. Wel geef ik laatste zorg wanneer een van onze bewoners overlijden en staan we de familie bij waar dat nodig is. En weet nu na al die jaren dat er maar weinig hele goede uitvaartondernemers zijn helaas. Succes met je opleiding!
pfff zwaar lijkt me dat... Wij hebben net 4 weken geleden mijn moeder verloren. Maar ik vond de uitvaartverzorgers best op geld belust... Zeggen een bepaalde kist niet te hebben terwijl ik later (nadat ze al in een kist lag) DE kist op hun eigen site zag staan... Offerte die veel te laat kwam... nou ja, ik hoop dat jij het netjes zal gaan doen
Napoleon, nog gecondoleerd met het overlijden van je moeder. Maar dat is dus wat ik bedoel en het blijft de nabestaande zo erg in het geheugen zitten helaas. Een laatste afscheid moet perfect en mooi zijn. Maar ja wat is perfect he, moeilijk hoor. Maar ik denk dat luisteren en er iets mee doen onderanderen 1 van je goede eigenschappen moeten zijn.
@napoleon zal wel iemand van monuta of zo zijn geweest. @TS mijn mams heeft er jaren een eigenzaak in gehad, ik werkte vaak voor en met haar. Weet er best veel van. wij deden vooral bijzondere overlijdens, kinderen, zelfdoding (hoe schrijf je dat???) En ziekte. Heb gelukkig heb ik maar 2maal kinderen gedaan, vaak probeerde ze bewust iemand anders mee te nemen. Maar vanwaar de opleiding?
Het is al lang dat ik dit in mijn hoofd heb . Als ik naar een begrafenis ga heb ik meer oog voor de begrafenisondernemers . De reden waarom ik het wil doen is omdat ik een grote last van de familie hun schouders wil nemen, de begrafenis regelen en vooral de overledene mooi maken . De opleiding volg ik in Asse (bij Brussel) en het duurt 2 jaar 1 avond per week.