weet niet of het hier goed staat. meiden, ik heb mijn beide zoons een lange tijd gevoed, dat is nu ruim 10 maanden geleden, nooit kwam er meer iets uit, maar vanachtend ineens druppels uit beide borsten. vanmorgen gelijk getest en deze was negatief. de kleur is niet wit eerder een beetje gelig/bruinig. slik geen pil heb geen spiraal en heb voor zo ver ik weet geenstress of dingen waar ik me druk om maak. heb de huisarts gebeld voor de zekerheid. die belt vanmiddag terug. mijn vraag aan jullie is, wie herkend dit en kan me geruststellen. heb namelijk ff gegoogled en dat had ik beter niet kunnen doen
Ik denk dat het geen melk is, maar afscheiding. Kan door veel dingen komen geloof ik, maar precies weet ik het niet. Hopelijk kan de dokter meer duidelijkheid geven!
Ik ben hier ook mee naaar de dokter gweest en die zei dat het niet zo ernstig was, kwam door hormonen. Het moet wel niet te lang aanhouden!
even een update, als het vrijdag nog zo is moet ik bloed laten prikken. om te kijken of er bepaalde waardes verhoogd zijn. als dit het geval is moet ik onder een scan om te kijken of er 'iets' op de hypofise drukt. afwachten dus.
Jemig meis! Ik ga binnenkort ook maar eens langs de HA... ik heb tot 6 mndn bv gegeven en nu nog wel eens melk(achtig?)-afscheiding als ik knijp. Dat hoort dus niet? Veel sterkte met de komende dagen. Het lijkt me erg spannend!
Ik heb het ook nog steeds, en heb maar 2 maanden bv gegeven. Ook wittig vocht. Hmmm. Dacht dat het gewoon een kwaaltje was dat ik over heb gehouden aan de zwangerschappen. Heb wel een spiraal, zou het daardoor in stand gehouden worden? Nou misschien ook toch even met de ha in overleg. TS, succes met wachten en ik hoop dat het niks is.
Je prolactine-waarde kan te hoog zijn, hierdoor kun je vochtverlies krijgen. Dit is na te gaan dmv een bloedonderzoek.
ik heb het sinds ik gestopt met ben met de pil het is 10 jaar geleden dat ik zwanger was. Mijn huisarts zegt dat het komt door de hormonen die schommelen.
Je kan ook schijnzwanger zijn, heb ik ooit gehad toen ik 16 jaar was. Dacht altijd dat het alleen bij dieren kon haha niet dus.
Karsten is nu 3 jaar geweest, nooit borstvoeding gehad en er komt nog steeds vloeistof uit mijn borsten. De ene keer zit er wit bij en de andere keer is het meer doorzichtig en vettig. Niet veel hoor dan praat ik over druppeltjes. Weet niet of je er wat aan hebt maar dan weet je dat het nog veel langer kan duren.
Ik lees hier dat het door veel artsen als een hormoonkwestie wordt afgedaan en verder niets aan te doen is. Maar wat al eerder gezegd is kan liggen aan een te hoog prolactine gehalte. Dit is een hormoon wat zorgt voor de melkaanmaak bij bv. Ik vind het nogal makkelijk van een arts om het af te schuiven door een ha. Een te hoog prolactine gehalte kan namelijk schade aanrichten. Het hoeft niet altijd een prolactinoom te zijn (= goedaardige tumor aan de hypofyse); het kan ook zonder reden in ene te hoog zijn. Maar het kan dus ook botontkalking veroorzaken en als je nog een zwangerschapswens hebt kan het er voor zorgen dat je niet zwanger wordt. Het is op zich heel makkelijk op te sporen met een bloedonderzoek en evt. een mri voor een prolactinoom. Het is daarna goed te behandelen met medicijnen. Ik spreek uit ervaring, heb jaren geleden een te hoog prolactine gehalte gehad en na een paar jaar medicijn gebruik ben ik er nu vanaf. Gelukkig had ik geen prolactinoom en was mijn botdichtheid ook in orde (is met een botscan gemeten).
heb vandaag al bloed laten prikken. vrijdag de uitslag als het goed is. vind het raar dat er gelijk zoveel actie word ondernomen terwijl ik hier veel verschillende dingen lees.... op zich wel goed dat de huisarts het zekere voor het onzekere neemt.
Vaak doen ze twee keer bloedprikken, omdat je prolactine ook door bv stress/ drukte al verhoogd kan zijn. Vaak als je prolactine verhoogd is, menstrueer je ook niet. Prolactine houd nl de eisprong tegen. Als je moet bloedprikken, let er dan op dat je minimaal twee uur uit bed bent. Als je net opstaat is je prolactine altijd wat hoger ( de dokter vergeet dat vaak te zeggen). Probeer niet teveel te gaan googlen, dan vind je alleen maar dingen waar je je druk om gaat maken. Heb zelf een te hoog prolactine gehalte en heb nu medicijnen waar prima mee te leven valt. Heb je vragen, dan mag je me altijd een pbtje sturen. Sterkte, vmb1981
ik had jouw reactie nog niet gelezen omdat ik toen zat te tikken. maar mijn moeder is 50 en heeft al een aardig lange tijd botontkalking, heeft dit dan ook nog een erfelijke oorzaak die aanmaak van prolactine? iedereen bedankt voord de reacties!
@ladouce Vind dat je gelijk hebt, artsen zeggen iid nogal snel dat er niets aan de hand is. Mijn huisarts zei zelfs dat de uitslagen er goed uitzagen. Had toen al 8 maanden niet gemenstrueerd en moest nog maar ff wachten. Weer 7 maanden verder eindelijk een verwijskaart voor naar de gyn. Toen ze mn gegevens zag, zei ze gelijk dat mn prolactine te hoog was. Dat blijkt dus het enige "probleem" te zijn, maar ben inmiddels al meer dan 1.5 jaar verder. Volgens mij is het zelfs een beetje onkunde van de huisarts. @nickyz Het is wel goed dat je huisarts het zo serieus neemt. Mocht je prolactine te hoog zijn, kan je ook zelf vragen of je over een paar weekjes nog eens mag bloedprikken. Is het dan weer te hoog dan kan je altijd nog de stap maken naar het ziekenhuis. Er komt anders wel veel op je af in een rap tempo en zulke onderzoeken zijn gewoon niet leuk. Ik wens je veel sterkte en ik ben benieuwd naar de uitslag.
Ik heb aan de gyn gevraagd of het erfelijk is. Maar dat schijnt niet zo te zijn. En die botontkalking is alleen als je een langere tijd te hoog prolatine hebt. Dan hebben we het eerder over jaren
oke dank je wel, het gekke ten opzichte van jullie is dat ik gewoon regel matig menstrueer..we wachten gewoon af.
Heel goed dat je huisarts serieus aktie onderneemt. Hopelijk is het niets geks en is de kwaal snel weer verdwenen. Ik heb een prolactinoom, voordat we eenmaal wisten wat er aan de hand was, menstrueerde ik ook niet, kon niet zwanger raken en kon borstvoeding geven als ik wilde. De huisarts was ook even van het aankijken en dat heeft me helaas ook veel "tijd gekost" met het proberen zwanger te raken. Behandeling is redelijk "simpel" hoor, dus jezelf niet gek laten maken door allerlei dingen die op internet te vinden zijn. Sterkte met het afwachten van de bloeduitslag.