Deze draagdoek, zou het wat zijn?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nora1983, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!
    we hopen ons kleine wondertje over 2 maand te mogen begroeten. Nou lijkt het me heerlijk voor zowel de kleine als voor mezelf om hem/haar bij me te kunnen hebben in een draagdoek. Niet om kindje standaard in te "vervoeren", maar puur voor gezelligheid/troost/etc., dus voor thuisgebruik.

Nou heb ik deze gevonden op internet:

https://www.prettymum.nl/baby+in+je+buurt/draagdoeken/tri+cotti+met+gratis+babylegs%21

Kent iemand deze draagdoek? of wat vind je er van? En hebben jullie mss andere suggesties voordat ik iets aanschaf? Alles is welkom!
    Groetjes!!:)

2. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Ik denk dat de brede banden in ieder geval een plus punt zijn. Verder ben ik zelf ook op zoek dus ik lees wel even mee!

3. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Lees maar lekker mee:D
    Hij lijkt mij ook wel comfi met die brede banden(ook om je middel). En verder praktisch model, geen gespen enzo, dus kun je naar mij idee ook lekker mee bank/bedhangen:D

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    volgens mij (maar ik zie het niet helemaal helder) is dit een nietknoopdoek. Maw er is weinig aan te knopen en aan te spannen.
    Ik zou dan liever voor een rekbare knoopdoek gaan. Kun je van te voren knopen en zit in het begin als een huis.

Verder: draag ajb NOOIT je kindje liggend. Ik snap niet dat er nog van die adviezen op het internet staan.
    Er schuilt daar een behoorlijk verstikkingsgevaar in.

succes

5. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
  6. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    hoi, ik heb iets vergelijkbaars wel eens geprobeerd, en het werkte voor geen meter! Juist omdat je de banden niet aan je eigen lichaam kunt aan passen. Ik zeg niet doen. Er zijn genoeg beginners doeken en zakken die veel praktischer zijn, en ongeveer het zelfde kosten. Bijvoorbeeld een rekbare doek (bv een bykay) of een marsupi. de eerste is een knoopdoek, (net als leren veters strikken, je moet even weten wat je doet) en de ander is een draagdoek met klittenband, en die is echt super makkelijk. Je hebt nog even de tijd, dus ik wil je de tip geven om marktplaats in de gaten te houden, en dan kun je voor minder geld iets veel makkerlijks kopen! succes!

7. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben blij dat jij het zegt, raakte al een beetje in de war van de info die er op stond. Ben ook van plan een draagdoek te gebruiken (heb nu een paar keer geoefend met knopen met een knuffel), maar ik had juist gehoord dat baby vanaf de geboorte het beste rechtop kon met de buik naar je toe en dat dat ook het beste is voor de baby.
    Terwijl ik op deze website juist las dat de baby de eerste weken helemaal niet in die positie kon.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Jawel hoor. Je draagt je baby vanaf dag1 buik tegen buik. (Of op je rug maar dat is niet wat je snel zult doen denk ik)
    Kijk maar eens hoe de meeste babys in de buik zitten, zo zitten ze ook in de draagdoek!! Heerlijk.
    Het enige waar je naar moet kijken in t begin is beentje in de doek ipv er buiten.

9. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    ik heb gekozen voor de bykay maar dan geweven. ik hoorde van veel mensen dat de rekbare snel zwaar is. vind het ook wel meevallen hoe moeilijk het knopen is.

10. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb een rekbare by kay doek, wel extra een maat groter gekocht, zodat ik voor kan knopen, vind ik makkelijker en dan zit de knoop niet in de weg als ik ga zitten. Wij zijn erg tevreden.

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    de rekbare vind ik prima tot een kilo of 8-9. maar ik heb ook behoorlijke rugproblemen waardoor ik graag snel op de rug draag.

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Idd kies voor een rekbare die je zelf kunt knopen. En als je dan verslaafd ben dan verkoop je die weer voor een geweven als je kindje te zwaar wordt ;)

13. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een rekbare draagdoek gekregen van iemand, daar ga ik dus mee beginnen en als het goed bevalt vanaf een half jaar ofzo over op een geweven draagdoek. Hoorde ook dat voor hele kleine babietjes een rekbare vaak ook wat fijner is, omdat de stof wat zachter is.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het draagcomfort en knopen is bij een rekbare doek wat groter, daarom is het, als je wilt knopen, heel prettig om mee te beginnen.
    Ze hoeven ook helemaal niet duur te zijn, deze Engelse dame verkoopt ze online voor heel schappelijke bedragen, en omdat ze gevaarlijke situaties wil voorkomen legt ze op haar site ook uit hoe je veilig te werk gaat als je er zelf eentje wilt maken.
    Stretch Wraps
    making your own stretch wrap

Als je de stretch ontgroeit bent en wat meer ervaring hebt met dragen is het veel gemakkelijker om een keuze voor een volgende doek te maken (en die stretch doek kun je prima op marktplaats oid zetten)

15. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Rekbaar is inderdaad heel fijn voor het begin! Maar nu ik met geweven doeken draag, zou ik echt niet meer anders willen. Knopen is wat lastiger, maar goed te leren, en vervolgens zit 't super stevig en voor beide partijen ergonomisch; ik loop met mijn dochter van 11 kg op de rug zonder moeite 12km, dat loopt prettiger dan met een rugzak van een kilo of 6! Puur omdat zo'n rugzak aan je schouders hangt, terwijl de gewichtsverdeling bij een draagdoek juist ontzettend veel beter is.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klopt Andrea, als je de slag te pakken hebt en gewend bent is een geweven doek heerlijk vind ik, er kan zo ontzettend veel mee!
    Maar als je onervaren bent kunnen ze een beetje overweldigend zijn.

Ik heb gisteren op mijn cursus een t-shirt geprobeerd dat is afgeleid van een elastische doek. Dat zat heel prettig, lijkt me heel goed voor als kind net geboren is, voelt ook net als een stretch doek, maar het is veel makkelijker aantrekken.

17. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Ik heb een geweven van Hoppediz besteld. Die valt in dezelfde prijsklasse als de draargdoek waar TS het over heeft.

Ik heb een geweven doek, en nu een paar keer geoefend met knopen en het is echt niet zo heel moeilijk.

Ik heb een draagdoek van Lodger Shelter gehad, en ten eerste vond ik dat een onding omdat hij mij veel last van mijn nek bezorgde, daarbij vond ik het heel eng dat de doek over het gezicht van mijn kleintje ging. Dus daar heeft hij maar 1 of 2 keer ingelegen.

NU op aanraden van een vriendin van mij een draagdoek gekocht die jezelf moet knopen.

18. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Je baby vanaf de geboorte rechtop dragen is toch heel slecht voor de nek van je kindje? :(

19. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    oh ik heb dat wel gedaan... wist niet dat dat niet mocht..:) naja.. de keren dat ik mijn draagdoek gebruikt heb kun je op 1 hand tellen... vond het niet fijn..

20. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Nee hoor, met de doek kun je het nekje prima ondersteunen.

Deel Deze Pagina