Welke slowcooker of crockpot

Discussie in 'De lounge' gestart door Baileyy, 21 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik wil mijn schoonmoeder een slowcooker of crockpot cadeau geven. Maar welke?
    Wij hebben een crockpot maar die is zoo zwaar, die pak ik niet snel uit de kelder en ik gebruik hem amper. Ligt ook aan mij omdat ik amper recepten weet hoor.
    Maar nu dus weer op zoek.
    Wat raden jullie aan?
    Eentje met timer is handig.
    Maar een slowcooker of zo'n multicooker? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
    Wat zijn voordelen en nadelen. En hoe groot heb je er 1 nodig?

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    Crockpot is eigenlijk onnodig duur. Er zijn ook goedkopere slowcookers die kwalitatief gezien net zo goed zijn.
    Het gewicht van jouw slowcooker ligt waarschijnlijk aan de binnenpan. Aardewerk is heel zwaar. Aluminium heel licht.
    Ik heb zelf een crockpot 5,7 liter met aardewerkenpan en een Russel Hobbs 3,5 liter met aluminium pan. Als mijn crockpot het begeeft ga ik voor het merk ‘Andrew James’ of nog een Russel Hobbs in een grotere maat en met timer.

Afmeting is afhankelijk wat je er mee wil doen en hoe groot je gezin is. Als je bv grote hoeveelheden wil klaarmaken (om ook in tevriezen oid) of regelmatig veel eters hebt is een grote slowcooker beter. Anders is een slowcooker die bij de gezinsgrootte past ook goed.

Baileyy vindt dit leuk.
  3. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wat is het verschil tussen Andrew James of Russel Jobbs dan?
    En zijn dit slowcookers of een multicooker?

Ik las dat sommigen zoveel programma's hebben en anderen maar 2..

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    Zijn gewoon twee verschillende merken die het allebei goed doen en een stuk goedkoper zijn dan crockpot.

Ik heb geen multicooker, dus daar weet ik weinig van. Behalve dat daar meer functies op zitten (bv om yoghurt te maken, rijst te koken, e.d.)
    Een slowcooker gaart alleen maar op lage temperatuur en dus heel langzaam.

Baileyy vindt dit leuk.
  5. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Hopsatee vindt dit leuk.
  6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.386
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb een crockpot sauté die heeft een aluminium pan en weegt echt niks.

7. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb een 6.5 liter van bartsscher die heel eenvoudig is... uit, laag, hoog, warmhouden.
    Ik maak er vanalles in en maak vaak extra veel om in te vriezen.
    Ik zat net te kijken en zie dat ze bij bol ook een 5.5 liter en 1.5 liter hebben.
    Een 1.5 liter is perfect als je bijv je gezin een pastasausje oid wil maken. 5.5 en 6.5 liter als je wat groter gezelschap hebt of wilt gaan invriezen.

8. MrsDiablo

MrsDiablo Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Ik heb er een met een keramische binnenpan. Wat fijn daar aan is, is dat je geen teflon/anti aanbaklaag er in hebt zitten.
    Lees namelijk veel in de Slowcooker fb groep dat die los laat en dat is giftig

9. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Laat dat los? Bij alle merken dan?

10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik heb een multicooker van crockpot. De reviews waren gemend over het loslaten van die laag. Ik gebruik de verschillende functies en het ding staat gemiddeld toch 2 keer per week aan. Heb hem nu iets langer dan een jaar en de laag ziet er nog even goed op als toen ik hem uitpakte.

Misschien was het een fout bij de productie uit dat lot en had ik een ander lot? Ook van mensen gelezen dat ze de binnenpan terug hadden gestuurd en een nieuwe kregen en die was dan wel goed.

Baileyy vindt dit leuk.
  11. MrsDiablo

MrsDiablo Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Ik las het daar voornamelijk bij Russell Hobbs

Baileyy vindt dit leuk.
  12. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik hoop dan niet bij Crockpot. Maar ik ga het ervaren Of het bij mij ook zo is of niet;)Ik heb een nieuwe:)

Elisje vindt dit leuk.
  13. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Welke heb jij ?
    Hier al een tijdje op zoek naar een slowcooker, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Deel Deze Pagina