Huis te koop (particulier), zaterdag 1e kijkers *tips*

Discussion in 'De lounge' started by Appie1988, Nov 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Hallo Iedereen,

Zoals de titel het al zegt, wij hebben ons huis particulier te koop (we wonen er zelf nog) staan. Zaterdag komen er voor het eerst kijkers.
    Nou heb ik een aantal vragen en wou graag jullie mening hierover;

* Huis helemaal netjes opgeruimd of mag het ook wel wat geleefd zijn?
    * Foto's e.d. weghalen?
    * Stofzuigen, dweilen, wc, keuken en ramen schoon spreekt voor zich.

Mijn partner is vrijdag jarig en de visite komt vrijdag, zaterdag komen de mensen langs, help wat doe ik mezelf ook aan, maargoed dan maar vroeg uit op zaterdag om alles schoon te maken.

Hebben jullie verder nog tips/tops??

Ik wil hier zo graag weg en we hebben z'n mooi huisje op het oog maarja dan moet dit eerst verkocht worden!

Alle hulp is welkom :D

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Hoi,

Ik zou ervoor zorgen dat er zo min mogelijk persoonlijke dingen in huis zijn zoals dus foto's.
    Verder haal ik ook altijd zoveel mogelijk weg zoals het speelgoed van mijn dochter etc.
    Probeer door het huis heen te lopen zoals jij het zelf ook het liefste zou zien. Dus heb je bv veel spullen in het huis waardoor het een stuk kleiner lijkt dan het is probeer dan of je wat spullen ergens anders kan opslaan.
    Je zegt dat je de dag ervoor een verjaardag hebt, als er luchtjes in huis hangen zoals rook bv zou ik het huis wel even luchten.
    Het is idd even aanpoten maar het is voor een goed doel:D

Ik hoop dat jullie het snel verkopen meid!
    Veel succes!

3. beee

beee Lid

Jun 11, 2010
    28
    0
    0
    hr consultant
    oosten van zwolle
    Hoi,

Wij hebben ons huis ook te koop en een paar kijkers gehad. Iedere keer gaan alle foto's etc in een kast. Zo min mogelijk losse spullen laten staan, dus speelgoed er uit, kapstok leeg, weinig beeldjes etc. Alles dus zo neutraal mogelijk.

Kijkers kijken overal, ook in keukenkastjes en andere kasten die achter blijven. Dus die kasten niet vol proppen!

Wij proppen gewoon steeds de auto vol met jassen en zo.

4. joycje

joycje Fanatiek lid

Aug 21, 2009
    1,079
    0
    0
    wat ik laatst zag bij een programma was dat het belangrijk was dat wanneer je een slaapkamer oid liet zien dat je niet zelf voor het raam ging staan. Dus dat het licht volop in de kamer kon schijnen zodat de kamer groter lijkt..

Ik zou ook zorgen dat het huis lekker ruikt. Wat je kan doen is een bakje appel/rozijn/kaneel/suiker in de oven zetten en dat een uurtje aanzetten. Dan ruikt het natuurlijk (dus niet zo'n chemische luchtverfrisser)

Succes! Hoop dat 't lukt

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ohja als wij een een bezichtiging hadden met een open huis was alleen mijn man thuis. Dus zou gewoon zorgen dat er 1 iemand is dan is het huis ook niet zo vol;)
    Vooral als ze met zn 3 of 4en komen kijken bv.

6. willet

willet Fanatiek lid

Nov 2, 2009
    1,149
    0
    0
    bak een appeltaart :)
    het schijnt dat de lucht van vers gebakken appeltaart in je huis goed verkoopt ..
    ook alles netjes, niet te veel rommel, neutraal houden en inderdaad zorgen voor veel licht in huis! gordijnen open en ruimtelijk maken.succes!

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Wij hadden een kleine badkamer dus bij iedere bezichtiging ging het overtollige spul (gel, haarlak dochegel enz) in een doos de kast in (bleef natuurlijk wel wát staan). Zo leek de badkamer ruimtelijker. Ook het traphekje werd weg gehaald dan lijkt de overloop ook ruimer.

8. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Is al veel gezegd: inderdaad alle persoolijke dingen weghalen. Vooral de ruimte benadrukken, dus ook een teveel aan tierelantijntjes weg. Ik heb een goed advies van mijn makelaar gekregen en pas toen IK het erg leeg vond, was het volgens haar optimaal.

Mensen moeten er vooral de ruimte krijgen ( letterlijk) om het met hun eigen dingen in te richten in hun hoofd. Als er een uitpuilende box staat, of een overvolle tafel, een kast die op ploffen staat, dan helpt dat kennelijk niet.

Het moet lekker fris ruiken, maar niet te aanwezig. Die appeltaart is een leuk idee, maar mijn makelaar adviseerde het niet te doen, want niet iedereen houdt van die lucht. In plaats daarvan een redelijk neutraal ruikend schoonmaakmiddel (dat versterkt het gevoel dat je huis schoon is) gebruiken en een vers bosje bloemen op tafel.

Huisdieren zoveel mogelijk weg/buiten doen. En inderdaad of helemaal niet zelf, of 1 persoon thuis aanwezig laten zijn.

Loop mee om dingen uit te leggen etc. maar geef ze ook een momentje om even samen te zijn. Vaak hebben ze wel even behoefte om al ter plaatse te overleggen, heb ik gemerkt met de open huizen.

Enne...succes natuurlijk!

9. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik zou ook zorgen dat er absoluut niet binnen gerookt wordt op die verjaardag !
    kijk als 1 iemand een sigaretje rookt is niet erg natuurlijk. maar om met z'n alle te gaan roken dat blijft je natuurlijk wel ruiken.. vooral als de mensen die komen kijken zelf geen rokers zijn..

en de gootsteen vullen met heet water en daar lekker ajax ofzo ingooien.. laten staan tot vlak voor de mensen komen dan ruik je dat schoonmaak middel nog lekker door het huis heen

10. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Heel erg bedankt voor alle tips!

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    En kijk ook even of je tuin "schoon" in en opgeruimd. Het eerste aanzicht is heel belangrijk. Het schijnt zelfs dat een eerste aanblik vaak al de doorslag geeft!!!!
    Evt dus nog onkruid wieden, bladeren opruimen en grasmaaien.

Veel succes!

12. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Ik heb bij een makelaar gewerkt.
    Belangrijk is alle persoonlijk spullen weg, zoals foto's, speelgoed kinderen, frutseltjes zoals post/papier.
    Zet je huis niet te vol, mensen moeten de ruimte goed kunnen zien, dus niet teveel frutseltjes, potten met planten.
    Less is more!
    Lucht de slaapkamers goed! De wc moet lekker ruiken, dus net voordat de kijkers komen ff wat glorix door de wc en doorspoelen.
    Heb je bijvoorbeeld een muur in een knallende kleur en wil de verkoop niet vlotten dan zou ik overwegen om die muur weer creme/wit te verven. Jullie vinden dat misschien mooi, maar een potentieel koper wellicht niet. Houd het zo neutraal mogelijk.
    Tip krasjes/beschadigingen op muren/kozijnen/deuren bij.
    Zet wat verse bloemen weg op tafel.

Kortom, houd het neutraal, strak en laat je eigen smaak even achterwege. Nogmaals less is more!

Succes zaterdag!

Ps. een feestje.. roken ze buiten bij jou? Zoa ja, dan is er niks aan de hand, maar anders moet je er voor zorgen dat de asgeur weg is!

En met dit herfstweer, zorg voor een bladvrije voor- en achtertuin.

13. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe

14. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Hoe is het gegaan???

15. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Idd.. zo leeg mogelijk.. dus netjes, maar foto's speelgoed etc weg.. aanrecht leeg, etc etc.. daarnaast van te voren lekkere taart bakken idd voor de geur en een schaal met koekjes neerzetten (tip van onze makelaar).. naast een mooie bos bloemen op de tafel..

als je geen taart kunt bakken is een neutrale geur (potpouri bijv) ook lekker.. dat maakt het automatisch huiselijk..

en sja.. maar hopen dat t in de smaak valt.. kopers kunnen maar moeilijk door kleuren en meubels heen kijken. als een behangetje of interieurstyl de koper niet aan staat moet hij/zij wel het vermogen hebben om hier doorheen te kijken.. vandaar zo leeg mogelijk..

SUCCES!!

Share This Page