Badkamerrenovatieperikelen!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door goblins, 20 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Wij zijn bezig met een nieuwe badkamer. Si de gisteren hebben we fiat voor de verbouwing.

    Woensdag komt er een kennis van ons voor een vrijblijvende offerte.
    Vandaag zijn we bij Sani4all geweest.
    Regendouche, dubbele wastafel met kranen, plaatsen zwevend toilet, muurtje, designradiator, tegels en plafond zijn we ong 5500 euro kwijt, voor plaatsen 8000,- incl alles weghalen,verleggen en complete afwerking.

    Oppervlakte 2x3mtr


    Klinkt dit heel raar?
     
  2. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Nee dat klinkt zeker niet raar. Onze badkamer kostte wel iets meer trouwens. Maar zonder afmetingen, specs van het sanitair etc kun je niet echt goed vergelijken. Ik zou sowieso meerdere offertes opvragen, en recensies checken.
     
  3. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Dat zijn helaas de prijzen. Onlangs onze badkamer laten doen 1.50x3.00 en dat kostte alles bij elkaar (slopen, plaatsen, hardware, klusmateriaal en afwerken) 10.000,- Dus in verhouding wat goedkoper dan bij jullie maar wij hebben bijv enkele wastafel en radiator, kranen etc overal los gekocht waardoor het misschien iets voordeliger was. Tegels ook bij een outletzaak. Het resultaat is er niet minder om :)
     
    Suzie01, Bailey07 en goblins vinden dit leuk.
  4. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Mij ging het er inderdaad om dat het niet raar klinkt.
    Die 8000 vind ik vrij normaal, maar er is een aannemer geweest die gelijk 12.000 riep...
    Alleen al daarvoor kijken we rond.
    Maandagochtend gaan we op pad, misschien morgenmiddag ook nog even. (Man heeft ochtenddienst).
    We kwamen de sani4all binnen en eigenlijk zagen we onze badkamer gelijk al, ook precies de formaten van onze badkamer.

    Is er iemand bekend met de kwaliteiten van de badkamerspullen van de praxis en Gamma?

    Ik wil voor de zekerheid wel rondkijken 1000 euro is een hele hoop als dat goedkoper kan.
     
  5. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.891
    13.061
    113
    Vrouw
    Bij de inloopdouche op onze slaapkamer hebben we tegels, regendouche (grohe) en ook een douchedeur van de gamma (bruynzeel). Werkt allemaal prima hoor, en het resultaat is erg mooi!
     
    goblins vindt dit leuk.
  6. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    8000 of 12000 is inderdaad nogal een verschil!
    Onze wastafelkraan, douchemengkraan en douchekop hebben we bij gamma gekocht. De aannemer was te spreken over de kwaliteit en design, maar dat laatste is smaak natuurlijk. Overigens gaf hij aan dat wastafelmeubels van ikea qua kwaliteit echt niet onder doen voor meubels uit badkamerwinkels ondanks dat ze flink goedkoper zijn. Wij hebben de meubels dan ook bij ikea gekocht en zijn er heel tevreden mee.
     
    goblins vindt dit leuk.
  7. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik krijg veel bruikbare informatie hier, erg fijn!!!!

    Ik ben benieuwd wat de kennis van ons vraagt.

    Ik ga nu even kijken bij de Ikea.
     
  8. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    Heeft er iemand hier ervaring mee? Hier hebben ze goedkope complete badkamers?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ik kan je alleen als advies meegeven, zorg voor goede kranen zoals grohe.
     
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  10. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ikea heeft ook hele mooie badkamermeubelen.
     
  11. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    803
    1.082
    93
    Vrouw
    Ik dacht gezien je titel :
    Badkamerrenovatieperikelen!!!
    dat er van alles gaande was tijdens je badkamer renovatie maar dit klinkt als een logische offerte… alles kost momenteel erg veel net als goede vaklui.
     
    Beausecret, Bailey07 en Jessi79 vinden dit leuk.
  12. MissBianca

    MissBianca Fanatiek lid

    11 jun 2011
    1.141
    12
    38
    Uden
    Ik vind het wel meevallen, niet spotgoedkoop maar ook niet bizar veel.
    Let er wel op dat je als je spullen elders inkoopt, je ook iemand moet vinden die het installeert.
    Ik ken iemand die het werk doet, maar werkt absoluut niet met materialen van een bouwmarkt oid. Niet alleen qua kwaliteit, maar hij kan ook geen garantie leveren op materialen die hij niet zelf levert. Daarbij hebben de vakmensen het werk nu voor het uitzoeken, dus die kiezen dan voor een project waarbij ze winst maken op materiaal (inkoopkorting bij groothandel) dan dat ze een badkamer maken waarbij ze niet de gewenste kwaliteit kunnen leveren.
    Er zullen vast wel beunhazen zijn die jouw gamma badkamer erin willen zetten hoor, maar zoals ik het begrijp zijn dat wel de badkamers waar dan toch die vakman de shit van de beunhaas op moet lossen.
     
  13. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Wij hebben vorig jaar onze badkamer verbouwd en hiervoor spullen bij Maxaro gekocht. Badkamer werd vergroot door een muur eruit te slopen, moest een nieuwe vloer in komen en plaatsing van bad, aparte douche, hangende wc en wastafel. De kosten van de aannemer waren 10000,- voor de verbouwing en rond de 4500 voor de spullen, totaal iets van 15000 euro dus, badkamer is na uitbreken van de muur nu denk ongeveer 3.5 x 2.5 mtr.
    Mijn aannamer gaf aan dat hij absoluut niet wilde werken met spullen van de bouwmarkt, omdat hij dan idd niet voor de garantie in kon staan. In ons oude huis heeft mijn vader een aantal jaar geleden nog eens onze badkamer verbouwd en dat kwam toen allemaal uit de bouwmarkt. Mijn vader heeft tijdens de installatie aardig lopen vloeken, omdat het niet altijd even goed op elaar paste en de kwaliteit van bv schroefjes e.d. echt hopeloos was
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    En check daarvoor de website van grohe, daar loopt nu volgens mij nog een refund actie ook.

    Hier een nieuwe badkraan laten plaatsen van Grohe...Zo'n cooltouch thermostaatkraan.

    Hij is wel mooooi maar 308,- :|

    ....ja dan lopen de prijzen van badkamer 1 en badkamer 2 al snel wel ff anders.

    Als je nog ff de tijd hebt zou ik wachten tot na black friday, wie weet wat voor aanbiedingen je nog krijgt op de hardware.

    BVA auctions kan je ook met een schuin oog in de gaten houden, al heb ik t idee dat die niet zo goedkoop meer zijn als dat ze waren. Voor mn man zn flat destijds een luxe douchewand op de kop weten te tikken voor een prikkie.

    Maar dan moet je wel goed voor ogen hebben wat je precies wilt en welke maten.
     
  15. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.380
    5.648
    113
    Onze badkamer is pas klaar. We hebben A-kwaliteit en daarop niet bezuinigd. Onze badkamer is ook ca 2,5*3 en waren net geen 20.000 euro kwijt. We hebben bewust alles van 1 zaak afgenomen, omdat we een paar kritische dingen hadden (zoals de glazen douchewanden die precies op de juiste plek op de vloertegel moesten staan en een badmeubel dat precies in een nis moet passen). We hadden geen zin dat aannemer en leverancier naar elkaar gingen wijzen. We zijn ons er zeker van bewust dat in die 20.000 euro ook een deel garantie/onvoorzien zit. Stel dat het badmeubel niet had gepast, dan hadden we een nieuwe moeten krijgen. Maar goed, nu helemaal geen zorgen gehad, omdat we dus 1 aanspreekpunt hadden. Veel maatwerk waardoor alles precies past. Vind ik er toch mooier uitzien.
     
  16. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.470
    2.159
    113
    #16 nijn37, 21 nov 2021
    Laatst bewerkt: 21 nov 2021
    En wat versta je dan onder een beunhaas? Wij hebben laatst de wc laten doen door een zzp'er die niets anders doet dan badkamers/wc's. Hij doet het tegelwerk en huurt weer iemand in die het leidingwerk plaatsen toilet en fonteintje doet. Hem maakte het niets uit waar we het spul vandaan haalden, het enige wat hij wel wilde, was dat we een bepaald inbouwreservoir zouden aanschaffen. Dit inderdaad wel i.v.m. kwaliteit en garantie. En dat konden we via hem doen maar hij gaf eerlijk aan dat we dan duurder uit zouden zijn dan wanneer we zelf dat ding zouden kopen. Dus hebben we zelf het merk en type gekocht dat hij aangaf. En verder kun je bij de bouwmarkt natuurlijk eigen merk spullen kopen, maar ook gewoon merkspullen zoals Grohe, Villeroy & Boch etc. kopen. Wij hebben alles van goede merken gekocht, maar wel gekeken waar dat het goedkoopste was en ja, voor een aantal dingen was dat bij de Hornbach. Tegels hebben we bij een goede tegelhandel vandaan, maar ook daarvan gaf hij aan dat ze bij de Hornbach prima tegels hebben.
    En toen we 19 jaar geleden hier kwamen wonen, hebben we de badkamer laten doen door iemand die een algemeen klusbedrijf heeft en dus vanalles doet. En dat met tegels van de Praxis en volgens mij ook een merkloze toiletpot. Kranen wel van Grohe, bad is volgens mij ook een A-merk. Daar hebben we tot nu toe nog geen problemen mee gehad hoor. Alleen het toilet is inmiddels vervangen door een hangend toilet (tegelijk met het toilet beneden). Maar dat mag ook wel een keer na 19 jaar.
    Ik vind het dus wel wat kort door de bocht om te zeggen dat je je spullen niet bij een bouwmarkt moet halen.
    Edit: het zit hem dan waarschijnlijk voor een groot deel ook in dat ze inderdaad winst maken op het materiaal dat ze zelf leveren, niet alleen in kwaliteit.
     
  17. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Hier ook. Wij tikten net geen 60.000 euro aan. Badkamer, keuken en 2 toiletten. Alles in dezelfde zaak gekocht. Daar is de planning gedaan en zij werkten samen met andere bedrijven. Ze staan erom bekend goed werk af te leveren. Dat is ook zo. En ook de service was prima. Een la van van het (op maat gemaakte, uit italie geleverde) badmeubel was een klein beetje beschadigd. Waarschijnlijk door de loodgieter. Badkamerzaak heeft gelijk een nieuwe besteld (gratis voor ons). En zo waren er nog meer dingen die meteen zijn opgelost zonder gedoe.
     
  18. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Dat is momenteel wel een nette prijs hoor.

    Wij hebben onze huidige badkamer (nu driekwart jaar) bij Maxaro gekocht op een paar dingen na.
    Grohe hoeven we niet meer, in de vorige huizen en badkamers gehad, vond de kwaliteit helemaal niet zo goed.
    De tegels zijn echt prima van Maxaro. Beter dan die van onze vorige luxe badkamerzaak.
     
  19. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Ik vind het inderdaad ook een beetje kort door de bocht. Wij hadden loodgietersbedrijf hier in buurt ook gevraagd. Maar bij hen moest je per se bij bepaalde leveranciers kopen. Dan weet je gewoon dat dat is omdat ze daar afspraken mee hebben en er zelf ook winst op pakken. Wat natuurlijk prima is, maar dat wilden wij niet. Terwijl de man die uiteindelijk onze badkamer deed zei dat we zelf gewoon lekker alles moesten bestellen waar we wilden. Enige wat hij als tip mee gaf is geen kranen te kopen waarin plastic in het binnenwerk zat. Dat hebben we dan ook niet gedaan. En het is niet dat hij er met de pet naar gooit oid want hij bedient al 20 jaar een heel groot deel van deze wijk en woont hier zelf ook. Dus zal geen prutswerk afleveren want ik kan hem ook gewoon bij de appie tegenkomen.
    Het ligt dus ook gewoon heel erg aan wie je inhuurt. Daarnaast hoeven wij niet per se dure op maat gemaakte spullen, dat scheelt natuurlijk in je aanschaf. Zie foto voor het eindresultaat (het plafond moest hier nog geschilderd worden).
     

    Bijgevoegde bestanden:

    nijn37 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  20. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Wauw, wat een fijne tips hier!!!.

    Begin januari komt het bouwdepot vrij, dan is de overdracht.
    Dus tot die tijd kijken we rond en willen we wel zo snel mogelijk afspraken gaan maken van plaatsing, bestellen van spullen etc.

    Foto van de geplande badkamer.
    De radiator wordt verplaatst naar de muur die je niet ziet en de wc meer richting de douche.
    Plafond wordt met spotjes.

    Ik neem alle tips mee.
    Geen merkloos spul qua kastjes etc.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Stier86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina