wanneer is huurwoning duur?

Discussion in 'De lounge' started by Amfy, Sep 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik vraag me wat af.

ik zit net in een topic te lezen daar hebben ze het over een 2 kamer appartement 650 euro exclusief.

Nu lees ik dat mensen dat niet veel vinden.

ik vind dit echt schandalig veel.

ter vergelijking wij wonen hier particulier in een huis van 140 m2 met 5 slaapkamers voor 650 euro.
    (wij huren van een tandartsen praktijk die heeft 4 blokken huizen gekocht en verhuren)

nu vroeg ik me af wat jullie voor een huur huis zouden betalen.

voor een 2 kamer appartement en voor een eengezins woning.

ik hoef geen concrete bedragen van wat jullie betalen oid maar gewoon wat jullie er maximaal voor zouden willen betalen

2. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Heb je ook gekeken waar de woning staat? Want een 2 kamer appartement in Amsterdam in een goede buurt red je zelden voor 650 euro..

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Een flatje maximaal €450 inclusief servicekosten
    Huurhuis eensgezinswoning met tuin en zolder maximaal €700

Onze straat is half koop half huur
    Wij met onze volledige spaarhypotheek betalen nog geen €100 per maand meer dan de mensen in de huurwoning, schandalig eigelijk. Dan koop ik liever dan dat ik het huur in dezelfde straat

4. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Ik vind 650 exc. voor een 2kamer aparement ook prijzig hoor. Even afhankelijk van de regio. Ons eerste stekkie was een studio van 50m2 en daar betaalden we 650 incl. Ook belachelijk duur. Inmiddels zitten we in ons 4e stekkie en huren vd woningbouw een eengezinswoning (hoekhuis) met 3 slaapkamers en ruime zolder verbouwd als extra slaapkamer. Grote tuin van a 500m2 voor €626 pm excl. We krijgen wel huurtoeslag, die er af gerekent €426,- goed te doen!

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik denk dat Gelderland en het midden van het land/Amsterdam/Gooi/Utrecht niet bepaald te vergelijken zijn ;).

Jij kan dat veel geld vinden, omdat in jouw omgeving de huur lager is. In het midden van het land zit je drie-hoog-achter bij wijze van spreken

Ik vind 650 voor die omgeving echt serieus niet veel. Sociale huur zal een stuk lager zijn (ook vanwege de huurtoeslag), maar voor particuliere huur schrik ik er echt niet van ...

6. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Nou, ik vind maximaal 600 euro betalen voor een huurwoning, méér dan genoeg! En zeker voor een appartement vind ik dat vrij veel geld.
    Maar misschien ben ik ook wel 'verwend', met ons huurhuis, wij betalen 489 euro huur:
    Een (door vorige bewoners verbouwd) huurhuis, de huidige keuken is eraan gezet door hen, en wij hebben dus een stuk huiskamer erbij.
    Boven zijn er nog 3 slaapkamers en is er een minibadkamertje.
    De achtertuin is ook vrij groot, ik ben niet goed in kubieke meters enz. ;) Maar er staat een trampoline, zandbak, en een tuinset.
    En dan hebben we ook nog een stukje gras.

7. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

+1.
    Ik betaalde 20 jaar geleden al vergelijkbare bedragen in R'dam en omgeving.
    Dit soort dingen zijn sowiezo zo relatief als de pest. Het hangt er maar net vanaf waar je woont. Wij hebben 14 jaar in een flatje in Engeland gewoond (zo'n 40 m2 met één slaapkamer), en die hebben we voor meer dan drie keer de prijs van ons huidige huis in Frankrijk verkocht (150 m2 woonruimte met ruim 3000 m2 eigen grond).

8. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Hier betalen we €850 exclusief... 3 kamer appartement midden in Den Haag.

Vind het inderdaad belachelijk veel geld, maar het huis is wel helemaal tip top en kopen zit er nu helaas niet in.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Buurvrouw betaald voor hetzelfde app als ons met 3 slaapkamers en 80m2 in totaal 750 euro excl. Randstad, achterbuurt.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    zucht - me so jealous .... :)

11. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Nergens voor nodig hoor. Elke Jan met de korte achternaam kan hetzelfde doen (en de huizen zijn hier écht nog altijd zeer goedkoop). Je moet alleen het lef hebben om familie/vrienden etc. achter te laten...

12. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Dit zijn prijze die wij echt niet gewend zijn in t noorden.

Mijn eerste huisje was een 2kamer appartement van de woningbouw voor 270euro excl per maand.
    We hebben nu.een.eengezinswoning (koop) met 3slaapkamers en betalen.bruto 450eur p/m en 350eur netto p/m!!
    Mijn ouders hebben een hele.ruime eengezinswoning met ruime.achtertuin en.betalen zo'n 450eur dacht ik. Kan onderhand iets meer zijn maar toen ik.me ging inschrijven kon ik zien wat je in welke buurt voor elk type huis moest betalen, en dan was dit 1 van de duurste..
    Particulier zou wel iets hoger liggen, maar extreem hoger ook niet.
    Je kan hier bv voor 695eur incl p/m een vakantiehuisje huren, en dan echt zo'n vrijstaande huis,.2 verdiepingen, gemeubileerd. Is hier erg populair als tussenoplossing als je eigen huis is verkocht en je nog niet in de nieuwe kan.

13. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Mijn eerste flat was een 3-kamerappartement waar nog best onderhoud aan was (enkele beglazing aan de achterzijde dat soort dingen) en ik betaalde voor die woning bijna 500 euro kale huur...
    Ben zo blij dat ik daar weg ben!!

14. Gespannen

Gespannen Bekend lid

Jul 14, 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Mijn broetje huur particulier omgeving Haarlem, voor een eensgezinswoning, tussenwoning, 3 slaapkamers, grote badkamer, zolder + tuin ruim meer dan €1200,-

15. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Het is echt totaal niet vergelijkbaar. Ook de bedragen wat je per maand betaald voor een koop woning zijn niet vergelijkbaar. Hangt van zo ontzettend veel factoren af.
    Als je dat niet wilt betalen voor een huurwoning dan moet je zorgen dat je nooit in dat gedeelte van het land gaat wonen.

Wij hebben een groot huis (125m2 woon oppervlakte van de benedenverdieping op een kavel van 650m2) en dan vrijstaand als ik datzelfde huis in de randstad zou willen kopen ben ik meer dan een 800.000 euro kwijt. Wij hebben hem voor een derde daarvan gekocht. Maar dan hangt het er wel van af wat voor hypotheek, looptijd, rente etc etc etc...

dus vergelijken is geen optie....

16. Blije Door

Blije Door Actief lid

Apr 10, 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Wij huren vrije sector in Den Haag, appartement 4 kamers 100m2 voor 814e excl. Grote badkamer en balkon. We hebben het strand, park en speeltuin op 10 minuten fietsen dus ik maak me niet zo druk om die tuin. Het is prijzig ja maar toen wij in Rotterdam woonde betaalde we voor de helft van de ruimte ook 600e excl. Zaten we wel in het Centrum.

Er zit zoveel verschil in prijzen en regio. Mijn ouders kochten een huis van 120m2 met 1ha grond erom heen voor 360.000 in Gelderland. Daar heb je hier in de randstad net een eensgezinswoning met klein tuintje voor.

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik lees hier prijzen die ik echt nog nooit heb gezien en dan woon ik absoluut niet in de randstad ofzo. Gewoon landelijk in het midden van het land.

Wij betalen voor een app van 80 m2 met 1 slaapkamer ongeveer 850 euro maar dan wel all inn huur. Nu willen we wat anders huren maar alle eensgezinswoningen beginnen vanaf 800 euro exclusief, ik vind het ook belachelijk duur (kunnen we ook niet betalen) maar er is werkelijk niets anders....

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn buren hebben het huis gehuurd.

En huren het voor 800 excl.
    Tis 65 m2 en heeft maar 1 echte slaapkamer en niet bepaald opgeknapt.

Dat vind ik veel ja.

Ik huurde op kijkduin een studio in een flat en daar betaalde ik 750 incl.

19. Blije Door

Blije Door Actief lid

Apr 10, 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Jeetje, 80m2 en 1 slaapkamer? Heb je daar wel een 2e slaapkamer bij weten te fixen want ik zie dat je ook 2 kinderen hebt.

20. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn collega huurt een benedenwoning met 1 slaapkamer voor 700 euro!
    Ons bedrijf huurt een bovenwoning, met 3 slaapkamers, voor 1000 euro.
    Alles excusief.
    In Hilversum.

Share This Page