Is echt niet normaal meer. Als ik mensen vertel dat we 1600 dollar per maand uitgeven aan boodschappen krijgen ze een hartverlamming, dan zijn ze hier twee weken op vakantie en dan snappen ze het wel. Als ik vlees, groente en aardappelen koop ben ik zeker 25 dollar kwijt.
Bizar he! En fastfood is vast stukken goedkoper Eigenlijk hebben we het niet slecht in ons mini landje wat dat soort dingen aan gaat! Maar je hebt een prachtig uitzicht, toffe ervaring lijkt me!
Toen ik in Miami was ontbeet ik elke ochtend in een super leuk café voor 4 dollar. De porties eieren, brood en salade waren zo groot dat mijn man en ik samen van 1 portie meer dan genoeg hadden. Is buiten eten dan veel goedkoper of is Miami goedkoper dan NY?
Ik heb wel eens wat dingen bij ze gekocht en ik vond de kwaliteit gewoon goed. Lampen komen ze ook plaatsen bij veel turkse zaken incl garantie. Misschien even navragen voor de zekerheid hoe het zit met garantie?
Miami is wel flink goedkoper. Maar hier heb je ook wel restaurants waar je voor 10 dollar / 15 dollar uitgebreid kan ontbijten of lunchen. Maar doe dat maar x 3 mensen x gemiddeld 30 dagen. Brood ook zoiets. Voor een half brood betaal ik bijna 9 dollar. En dan is het nog niet zo goed en lekker brood zoals in Nederland
Jeetje dan zijn de porties in NY dus ook veel kleiner... In Miami was echt alles groot en veel. Ik weet nog dat de taxichauffeur die ons van het vliegveld ophaalde, een reusachtige emmer Coca Cola aan het drinken was. Dat was gewoon een Coca Cola extra large maar hallo zeg, met die emmer kon ik 3 dagen cola drinken... En hun bestelde dat gewoon als drankje voor onderweg In iedergeval is het wel een mooie ervaring om in NY te wonen dus ondanks de hoge kosten lekker van genieten!
Ik vind dat je beetje te zwaar tilt aan haar reactie. Ik vind hem namelijk totaal niet neerbuigend overkomen dat jij dat wel vind is misschien teken dat er zelf bij jou iets dwars zit? Beetje jammer dat je er zo diep op doorgaat
Ik vond de deli's wel betaalbaar, en ontbijten buiten de deur ook wel door de gratis koffie refills...Daar ga je hier in stad weer failliet aan.
Dat kan maar ik open dit topic en dan gaat die verder waar ik gebleven was.. dus dan let ik niet op de datum of tijd.
klopt! Zij klaagt daar ook over. Zij kookt gewoon zoveel mogelijk "hollandse pot", omdat het gewoon zoveel gezonder is. En dat is echt megaduur. Terwijl er rijen en rijen kant en klare maaltijden te koop zijn voor een appel en een ei. Maar dat weigert ze te kopen. En brood vind ze niks aan: alleen maar tostibrood, wat heel laf smaakt. Dus meestal gaat ze naar de Duitse bakker een eindje verderop, maar ja, daar betaald ze wel extra voor. Maar het komt het dichtst in de buurt van Nederlands brood.
Klopt wij eten ook vee Duits brood. beetje zuur maar wel stuk gezonder en lekkerder dan het Amerikaanse witte brood. Maar nu klink ik misschien beetje ondankbaar en zeurderig, maar wij genieten enorm van NYC en hebben het enorm naar ons zin en zijn super dankbaar voor deze kans