Quinny Buzz 4, iemand hier ervaring mee?

Discussion in 'De babyuitzet' started by paulieho, Sep 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. paulieho

paulieho Nieuw lid

Jul 24, 2008
    2
    0
    0
    Hai,

Mijn vriend en ik zijn van plan een Quinny Buzz 4 te kopen.
    Nu hoorde ik gisteren van iemand een verhaal (een verkoper) dat hij heel veel klachten heeft gekregen. Dat het onderstel niet goed zou zijn, heel erg onstabiel, en dat de wandelwagenbak heel erg schud. Tevens dat de duwstang niet soepel te verstellen is, wat wel zou moeten. Kortom hij raad ons af deze wagen te kopen. Het is mogelijk om deze bij hem te bestellen, maar dan geeft hij er geen garantie op.

Wie heeft nog meer deze ervaringen? Of heeft hier iets op gehoord?

En buiten het bovenstaande, is de Quinny een makkelijke wagen om mee naar het strand te gaan? Of kan je dan beter voor een wagen met luchtbandjes gaan?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Groetjes
    Paula

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Ik herken echt geen van de punten die je noemt. De Quinny Buzz 4 bevalt ons juist heel erg goed. Lekker stabiel (door de 4 wielen, daarom wilden wij geen 3-wieler). Schuddende bak heb ik ook nog niet meegemaakt (wat moet ik me daarbij voorstellen?) en de duwstang is juist heel gemakkelijk in hoogte te verstellen!

De bak van het onderstel afhalen gaat heel erg makkelijk, erop zetten ook weer en met een hele soepele beweging klap je het onderstel in. Uitklappen gaat helemaal makkelijk, één klemmetje losmaken en hij klapt zichzelf uit. Ik ben niet zo sterk, maar die kinderwagen hanteer ik met alle gemak.

Ik weet wel dat er over het 2007 model veel klachten waren, maar wij zijn over het 2008 model erg tevreden.

Op 't strand komen we niet vaak (veel te ver weg voor eventjes), dus daar kan ik je geen tips over geven.

3. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    Kennissen van mij hebben de quinny buzz 4.
    ik vind m zelf niet handig, het onderstel is Bijvoorbeeld heel erg zwaar vergeleken bij onze bugaboo!
    Verder vinden zij dat de kinderwagen erg schud als je de wielen niet vastzet (dus zwenkwielen).
    Maar misschien is dit alles persoonlijk...

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Inderdaad is veel persoonlijk. Voor ons was het erg belangrijk dat de wagen licht was en makkelijk te hanteren (ivm wonen in appartement). Ik heb in de winkel zowel de Bugaboo en de Quinny uitgeprobeerd (inklappen, tillen enzo) en voor mij was de Quinny veel makkelijker te tillen (met één hand!), in de auto te zetten etc. dan de Bugaboo. Je moet 't dus echt zelf uitproberen.

De verkoopster raadde ons de Quinny aan (gezien de wensen die we hadden), terwijl ik juist inderdaad eerst naar de Bugaboo keek omdat ik gehoord had dat die lichter was. Vond zelf na 't uitproberen dus dat de Quinny voor ons beter was.

5. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    klinkt als een verkoper die geen officiele quinny dealer is, want dan geen garantie meer verlenen is wel heel erg raar! (en daarnaast is hij dat ook verplicht volgens de wet)

Als ik jouw was zou ik toch een andere winkel opzoeken.

Share This Page