Ik vind dit heel irritant, straks maken ze krassen ofzo. Als ik het zie dan jaag ik ze voorzichtig weg, (anders krijg je juist krassen) maar daarna gaan ze weer doodleuk zitten en ik kan ze niet de hele dag in de gaten houden. Ik heb ook geen tuin om een stuk in af te bakenen. Binnenhouden lukt met 1 van de dames wel, maar de andere dame wordt gek en gaat heeeeel vervelend doen. Ze luisterd ook niet naar me, ze heeft echt poep aan me. Heeft 1 van jullie nog een tip of word het helaas het asiel? Dan zou ze alleen geplaatst kunnen worden op een boerderij of iemand met een omheining, hoeveel kans heeft ze dan? Pffff, stom poezebeest!!!
Dat doen bijna alle katten die buiten lopen. De motorkap van een auto is lekker warm als ermee gereden is. Een kat zal echt niet zo snel krassen maken op een auto hoor. Als je niet wil dat hij het doet zal je hem toch binnen moeten houden, of een ren moeten maken. Beetje rare reden om een kat hiervoor naar een asiel te brengen
Je katten naar een asiel omdat ze op auto's zitten? Volgens mij doen alle katten dat en ze maken heus geen krassen. Hier hebben we ook zo vaak katten van buren op onze auto zitten (die van ons komen niet buiten), vooral in de zomer, gaan ze lekker in het zonnetje liggen. Nog nooit krassen gehad, hooguit wat stoffige pootjes, maar ach, een regenbui en je ziet er niets meer van. Jouw katten zijn heus niet de enige die het doen. Afleren wordt een beetje lastig buiten.
ik zelf heb geen katten wel zitten ze hier ook op de auto's liever dat als dat ze heel mn tuin onder schijten waar ik dus wel een hekel aan heb!!! :x maar je gaat je kat daar toch zeker niet voor naas het asiel brengen? dan kan je alle katten wel naar het asiel brengen...
vind het echt heel erg dat je ze daarom naar het asiel wilt doen, komop hee het zijn beesten. die doen dat nou eenmaal. Katten hebben zachte pootjes en ze kunnen hun nagels intrekken waardoor ze geen krassen achterlaten, doet geen enkele kat. ook steken ze de nagels niet uit op een auto want daar krijgen ze toch geen grip mee. dit doen ze op bomen etc. Dus de krassen zijn het probleem niet, denk dat het probleem heel ergens anders zit als je ze naar het asiel wilt brengen. das hetzelfde als zeggen: mn hond word nogal groot moet ik hem naar het asiel brengen? honden worden nou eenmaal groot en katten die zitten graag op auto's poepen in andermans tuinen, kunnen aan je behang krabben etc etc dit weet je voor je een dier aanschaft!!
O katten maken wel degelijk krassen op auto's . Onze eigen kat doet precies hetzelfde, maar kan er helaas weinig aan doen. Hij ziet 'gelukkig' vooral op onze eigen auto, en je zit op sommige plekken 3 krasjes naast elkaar (moterkap/dak). Maar ik vind het wel heel vervelend als hij op de auto van de buren zit ofzo. Terecht ook als ze een keer komen klagen, maar heb helaas geen oplossing..
Als ze lekker aan het slapen zijn in het zonnetje vinden ze het heerlijk om even met de nagels te krabben (ook op metaal )
Vind het ook een beetje overdreven om je kat daarvoor naar t asiel te brengen.. denk dat je dan toch eerder moet proberen om je katten binnen te houden of toch iets van een hok buiten moet maken.. Ik moet wel zeggen dat ik t erg netjes van je vind dat je rekening wilt houden met andere mensen!! Hier zitten ook veel katten en die gaan ook op mijn auto en in de tuin zitten, en ik vind dat echt heel irritant!! Ik zet mijn hond toch ook niet bij iemand anders op zijn auto?
Ik heb een half jaar geleden krassen op mijn auto gehad van een kat. Echt ontzettend vervelend....maar ben erg bang dat er weinig aan te doen is. Wel lief dat je denkt aan de autobezitters!
Hahahahahahaha (dit zie ik dus direct al voor me) zo'n vreselijk grote sint bernhard op een kleine mini helemaal uitgestrekt in het zonnetje!
Dan had je er geen buiten kat van moeten maken...wat een onzin om 'm daarvoor naar het asiel te brengen....als iedereen die zn kat naar het asiel brengt om dit soort redenen ( hij krabt aan de meubels, hij zit op auto's, hij springt op het aanrecht ) vantevoren wat beter na had gedacht over wat katten allemaal kunnen uitvreten, dan hadden de asiels niet zo verschrikkelijk vol met katten ( en honden ) gezeten Mijn kat heeft krassen gezet op onze splinternieuwe dure leren stoelen, ze stonden nog geen week binnen...ga 'm daar echt niet voor wegdoen...het is een kat, die kunnen wel eens dat soort dingen doen...dat weet je vantevoren
Ehm misschien is het een idee om de nagels van je katten goed kort te houden?! Dat scheelt al de helft denk ik. Kat naar het asiel brengen zou ik nooit doen, maar mijn katten komen dan ook niet buiten. Maargoed ik heb mensen met gekkere redenen hun kat zien aanmelden in het asiel (zoals ik heb een nieuw bankstel en de kleur van de kat vloekt, ja dat meen ik.)
Dames, ik wil mijn kat helemaal niet naar het asiel brengen, ik ben alleen bang dat ze andermans auto sloopt. En ik weet niet hoe ik haar dat af kan leren. Verder kan ik haar niet binnenhouden omdat ze dan gek wordt. Daarom dacht ik om haar dan naar het asiel te brengen zodat ze dan bij mensen met een boerderij en niet veel auto's in de buurt of iemand met een afgeschermede tuin kan gaan wonen. Het gaat er maar om 1 want die ander kan ik wel rustig binnenhouden. Zoals ik al zei, die ene kat wordt gek als ik haar binnenhoudt. Ik heb geen tuin, dus kan ook niet iets afschermen zodat ze toch buiten is, maar niet de tuin uitkan. Dus wat moet ik dan???? Die kat gek laten worden binnen? Nee, dat is diervriendelijk. Haar maar op andermans auto laten zitten? Nee, dan ben ik lekker bezig. Voor wie vroeg waarom heb je er dan een buitenkat van gemaakt? Het was al een buitenkat dat ik der kreeg. Verder heb ik al meerdere katten gehad en die zaten nooit op andermans auto. (Of ik heb het nooit gezien) Vele van jullie hebben wel commentaar, maar ik heb nog geen oplossing gehoord. En die zal er waarschijnlijk ook niet zijn, ben ik bang. Mijn broer heeft ook krassen van een kat op zijn auto dus het kan wel degelijk. Helemaal met regen, dan springen ze en glijden uit en proberen houvast te zoeken door hun nagels uit te slaan. Dus ik weet niet wat ik moet doen. Ik probeer het goede te doen. Jammer dat jullie me nu als een of andere freak zien die niet om haar beesten geeft en ze maar naar het asiel wil hebben.
Idd niet te kort, als kat doorzichtige nageltjes heeft kun je goed de bloedvaatjes zien. Daar moet je dus niet in knippen Mocht je kat nu zwarte nageltjes hebben en je kan het niet zien? Knip dan mm voor mm en kijk "in"de nagel. als je een zwart puntje daar in ziet dan ben je vlak voor het "leven" en zijn ze kort genoeg. Knippen van de nagels van je kat heeft geen nadelig effect voor je beestje, maar het scheelt wel een hoop krabbels!
Snap eigenlijk niet echt waar je je druk om maakt... De katten van mijn ouders zitten ook vaak op auto's van de buren en er is er geen één die er ooit iets van gezegd heeft. Als er daadwerkelijk krassen op zouden komen, zouden ze vast wel allang al hebben geklaagd. (Ze weten dat het de katten van mijn ouders zijn) Jouw katten zijn echt niet de enigen die op auto's zitten, en om ze nou voor zoiets naar het asiel te brengen...